Baby vaak honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowy82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Mijn baby van 3 maanden en bijna 2 weken is vaak honger. Hij krijgt flesvoeding omdat hij bijvoeding moest hebben toen hij geboren was (8 dagen te vroeg en woog maar 2860), ik weer terug naar school moest en de borstvoeding niet op gang kwam.

Op de verpakking staat dat hij 5 keer per dag tussen de 160 en 200 kan drinken. Maar 5 keer haal ik echt niet, 6 keer haal ik wel en dan drinkt hij alle 6 keer de 200 fles leeg of net niet. Hij heeft wel wat groeispurten gehad, maar ligt nog een tikkeltje onder het gemiddelde qua gewicht/lengte. Met 3 maanden was hij 60cm en 5,950kg.

Probeer het al zoveel mogelijk te rekken, hij slaapt wat minder lang overdag aangezien hij savonds meestal 1 tot 2 uurtjes slaapt en dan 7 tot 8 uurtjes. Wij hebben geen echt schema met eten, alleen savonds rond half 12 krijgt hij zijn laatste. We moesten op het begin voeding geven als hij honger was want hij moest flink bijkomen.

Maar het is ongeveer rond:
    Rond 7 en 8: 200
    Rond 10 en 11: 200
    Rond 13 en 14: 200
    Rond 17 en 18: tussen de 165/200
    Rond 19:30 en 20:30: tussen de 165/200
    Rond 23:30 en 0:00: 200

Hoe krijg ik hem maar naar 5 flessen zonder dat hij zit te huilen (dramatis) voor meer eten? iemand ervaring met dit?

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik blij ben als hij 4 maanden is om te kijken hoe hij reageert op wat vaster(zacht) eten en hopelijk dat hij wat meer verzadigt word.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Op het pak staat slechts een richtlijn, hij mag gerust meer hebben. Als je goed uitkomt met 6 flessen van 200 ml is dat dus prima. Rekken hoeft niet. Misschien wordt hij veel tevredener als hij vaker mag drinken (dus meer flessen), maar met een kleinere hoeveelheid.

Ik weet niet hoe zwaar hij nu is, maar de max is 1 liter of 30 schepjes kunstvoeding op een dag. Zo te lezen zit je daar nog echt niet aan. Laat hem geen honger hebben hoor.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als je 5x180 geeft (= dus 200ml voeding) dan kom je precies op de 30 schepjes per 24 uur. Als hij dan ook nog 's nachts komt ga je er wel structureel overheen en dat zou ik je afraden. Misschien met een shepje jbpm (= nutriton) kan je misschien nog wat iets minder voeding geven. Qua gewicht mag hij 5x180 hebben maar mocht je pas met 6 maanden bijvoeden dan zit je wel met een probleem want hij wil natuurlijk wel meer op n gegeven moment en waarschijnlijk eet je kind niet meteen een heel potje fruit of groente leeg.

Je zou het bijv. zo kunnen doen:
    7-8 180/6
    10-11 150/5
    13-14 150/5
    17-18 150/5
    19:30 -20.30 180/6

Alles met een schepje nutriton er in. Dan kom je uit op ongeveer 27 scheppen en kan je nog een klein flesje geven 's nachts mocht dat nodig zijn.

Als hij krijst na de voeding, geeft hongersignalen aan en wil structureel vaker en meer drinken zou je kunnen denken aan verborgen reflux. Als je dan veel voeding geeft, rek je ook nog eens het maagje op en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik vind dat hij nog veel fv krijgt !! Maar goed, ieder kind is anders.

4. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik ga over de liter op een dag. Hij heeft 2,5 uur geleden 210 gehad en heeft nu alweer honger. Minder in de fles doet werkt niet echt want dan is het drama als de fles leeg is en hij nog honger heeft.

5. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Heeft hij niet gewoon zuigbehoefte?

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou het even overleggen, maar je hebt ook voeding voor hongerige baby's. Zoveel als hij nu krijgt is wel echt structueel te veel. Een keer in niet erg, maar structueel wel!

7. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Nee dan doet hij anders, hij spuugt ook de speen uit terwijl hij zo wel de speen gebruikt. Is echt honger.

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat voor voeding krijgt hij nu? Wij hadden ook een hongerlapje ( die later wel flinke verb reflux bleek te hebben) en losten het op met Friso Extra ( bij nutrilon heet het volgens mij Forte). Het ging toen een stuk beter. Misschien ook een idee voor jullie? Wij hebben trouwens lang op 6x150 gezeten hoor, op een gegeven momwnnt werden het vanzelf 5x....

9. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    We hebben Nan pro 1. Friso hebben ze hier niet in Zweden, hebben hier alleen nan, sempers en hipp.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Doet hij wel lang genoeg over zijn flesjes? En weet je ook wat de drie verschillende beschikbare flesvoedingssoorten voor verschil hebben, of is het alleen merknaam en hebben ze niet meer varianten per merk?

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

als hij zijn flesje heel erg snel drinkt kan het zijn dat hij nog zuigbehoefte heeft waardoor alles misschien op gaat?

doe je er verdikkingsmiddel in? nutriton?

als je dat niet doet kan je dat eens proberen met een kleiner flesje, 150ml met 3 schepjes nutriton dan moet hij harder werken

je kan ook voeding voor hongerige baby's kopen in combinatie met nutriton

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Gebruik je de allerkleinste spreen?

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Maar hebben een van die niet voeding voor hongerige baby's?

14. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Hier probeerde ik het op te lossen door een schepje minder en wat meer water. Dat ging wel wat beter en dan kwam ik met 30 schepjes wel uit. Ik was blij toen hij bijvoeding mocht. Maar mijn mannetje is nog altijd een hongerlapje.

Groetjes kim

15. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Nee hebben ze hier niet, hier kijken ze je al kwaad aan als je iets wilt vragen mbt flessenvoeding :s

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou dan eens googlen, het lijkt me toch dat ze verschillende soorten voeding moeten verkopen,ook in Zweden?

Verder kun je nog altijd de voeding iets indikken met johannesbroodpitmeel zodat hij er langer over doet en meer verzadigd is.

Wordt hij ook kwaad als je hem een klein flesje geeft, maar dan een uur laten weer zo'n klein flesje? Je zou het eens moeten uitproberen...

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kunnen ze hier ook doen hoor ;) maar las dat tegen de 80% bv geeft in zweden, dus dat is wel een verschil.

Maar goed. Hoelang doe je over het flesje geven?
    En zoals anderen zeggen, doe er johannesbroodpitmeel doorheen (wel verkrijgbaar?).

18. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Nog geen johannesbroodpitmeel kunnen vinden in de winkel

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011