Tip tegen diarree?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caruli, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden,

Wie heeft er een tip om diarree wat te laten stoppen?
    Begrijp me niet verkeerd maar ik ben blij dat ze poepen zonder medicatie.
    Sinds 2 weken gebruiken de 2 kleinste niks omdat ze aan de diarree zijn.
    Word er wel knetter van eigenlijk.
    Ze poepen alles onder en dat keer 2
    Heb geen schone kleding meer..
    Ze hebben allebei zo'n 5 poepluiers per dag die waterdun zijn en doorlekken.
    Dus zoek eigenlijk een tip om ze iets te eten te geven ofzo waardoor het wat minder word :)
    Mitch is al bijna 1 kilo afgevallen, ziva weet ik niet, zal ik straks ook eens wegen.

Ps de huisarts zegt is wrs een virus wat steeds opnieuw begint, niks kwalijks gelukkig. Maar wel vervelend :)

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    De oudste kun je gerust een paar slokjes cola geven, waar de prik van af is, dat kan heel goed helpen. Bij de jongste zou ik dat nog niet doen.

Succes!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zal het eens proberen morgen..
    Heb nu wel medicinale zalf voor de billen gekregen.
    Ze gaan helemaal kapot bij allebei van het vele poepen..

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik denk dan aan iets van banaan? Aangezien dat ook een verstoppende werking kan hebben. Geen idee of het werkt.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Op internet lees ik dat kaneel kan helpen. Misschien tijd om een appeltaart te bakken? :)

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Helaas dat lusten ze niet ;)

Echt sneu al zolang diarree, helemaal rode zere billetjes..
    Ze poepen ook mooi samen haha.
    Mitch had net geen plasluier dus ben benieuwd of dat morgenvroeg wel is. Hij kon nog wel een traan laten bij het huilen.

7. adi

adi Niet meer actief

Tegenwoordig is een middeltje bij de apotheek verkrijgbaar tegen diarree bij kinderen. Staat gewoon in de schap naast ORS.

Daarnaast werkt rijst(ebloem) ook verstoppend. EN probiotica (deze zorgt vrij snel voor evenwicht in de darmen)

Beterschap!

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oke zal eens kijken bij de apotheek.
    Hoop dat het niet te lang meer duurd.
    Wil niet met erger zitten als het paasweekend is..
    Huisartsenpost heb ik geen zin in ;)
    Maar zolang ze verder nog te pas zijn is het goed, maar je weet het maar nooit he.
    Is ook even wennen, normaal kunnen ze niet poepen zonder medicatie en nu tig keer per dag diarree, arme buikjes gaan te keer.

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik gaf een banaan en Roosvicee Stop maar bij het rotavirus helpt dat dus niet. Heb vanmiddag zetpillen van de ha gekregen tegen diarree en de buikkrampen. Het heet Domperidon, moet ze 2x per dag en het zal binnen 2 dagen over zijn zei hij. Ik heb er 6 gekregen en hoop dat hij gelijk heeft.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh ik hoop het ook voor je ;)

Mijn huisarts zegt dat ze niks tegen diarree doen ook niet na zo'n lange tijd.. Alleen als ze uitdrogen :(
    Maar ja dat wil ik eigenlijk niet zover laten komen, dus probeer ze extra te laten drinken enzo.

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dat deed ik ook. Maar wat erin gaat kwam er net zo snel weer uit. Dan vraag ik mij af of ze wel iets binnenhouden. Wat een verschil in huisartsen hè? Ik ging die Domperidon ophalen bij de apotheek. Waren ze niet meer op voorraad omdat het zo snel ging door verschillende virussen die nu rond gaan. Ik kon ze gelukkig nog bij een andere apotheek halen. Ze slaapt nu rustig.

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja precies.. Hier kwam er net alleen nog natte scheten uit en eten hebben ze beide niks gedaan..
    Ik zie ze liever vrolijk en blij en goed etend dan zo.
    Het nadeel is dat Mitch al veel problemen heeft gehad kwa gezondheid en sondevoeding enzo. Als hij ziek is valt hij snel af. En nu dan al zolang diarree en nu oorontsteking erbij. Dus hopelijk krijg ik de AB kuur erin voor zijn oren en misschien doet dat ook wat tegen de diarree als het een virus is?

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hey Caruli lang niet gezien en Ziva alweer 1 geweest....wat gaat het snel zeg.

Ontopic, Slokjes echte Coca Cola laten drinken. Die tip kreeg ik van de huisarts toen Tygo er ook zo'n last van had. En het hielp echt. Verspreid over de dag een paar kleine slokjes.
    Hopelijk zijn ze er snel vanaf.

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hey jewe :)

Ja het gaat snel he.
    We hebben geen echte cola maakt dat uit?
    Gaat alles goed met jullie?

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Moest echte coca cola zijn zei ze. Ze noemde een of ander stofje wat alleen in de "echte" zit. Dus toen maar een fles echte gekocht.

En hier gaat alles weer zijn gangetje na een veel bewogen en emotioneel jaar.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oke zal er eens naar kijken morgen ;)

Gelukkig dat het nu rustiger is.
    Is ook niet niks geweest zo'n jaar denk ik he.

17. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Gewone crackers werkt verstoppend. Weet je die van LU crackers, witte crackers. Met banaan moet je een niet te rijpe geven want die werkt juist laxerend. Die nog niet rijpt is helpt wel tegen diaree.

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Nope was een kl*te jaar. Het enige positieve was de geboorte van Jens en dat mijn moeder dat nog heeft mogen mee maken.

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    vandaag de zetpillen gebruikt. Ze heeft nu maar 2 x diarree gehad. De afgelopen dagen was dit veel vaker.
    Ook had ze vandaag geen buikkrampen. Hopelijk wordt haar maagje nu rustiger. Ze heeft zelfs al een rijstwafeltje gehad en wat fruit.

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh wat fijn dat het helpt!
    Hopelijk snel weer de oude.

Deel Deze Pagina