Die verd.mde sprongen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1001, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    8 maanden... nou we weten het wel weer hoor! Hoe verder we het eerste jaar in komen hoe erger die sprongen worden. En dan die vervelende twijfel en onzekerheid van mijzelf erbij maakt het hele plaatje compleet. Ook nu zit ik weer jankend op de bank na anderhalf uur bezig geweest te zijn om dat arme mannetje in slaap te krijgen. Dus moet ik echt even Mn ei kwijt, en mijn man word ernstig gestoord van me dus daarom maar hier...

Hij slaapt, maar de manier waarop maakt dat ik weer breek. Ik wil hem weer uit bed halen en knuffelen omdat ik me schuldig voel. Geen idee waarom want ik heb hem genoeg geknuffeld, voor hem gezongen, naast hem gezeten enz. Maar uiteindelijk valt hij pas in slaap door resoluut te zijn, slaap lekker te zeggen, muziekje aan en weg gaan. Dan begint hij weer met vreselijk hard huilen, maar binnen de 10 minuten was het vandaag ineens stil en slaapt hij. Wat haat ik het, het in slaap laten huilen. Maar als ik bij hem blijf houd ik hem uit zijn slaap. Dan blijft hij maar draaien, bewegen, in zijn ogen wrijven enz. We zijn nu alweer avond na avond bezig met hem, en mn fantasie is zo’n beetje op. Ik vrees dat ik morgen toch maar ga starten met laten huilen...

Hij is pas snot verkouden geweest, gisteren heeft de huisarts hem gecheckt op oorontsteking en dit was allemaal vrij rustig. 1 oortje was licht roze maar niet echt noemenswaardig zei ze. Zijn voortanden zijn door aan het komen, dus daar zal hij vast last van hebben. Maar overdag gaat hij zo lief slapen, en savonds begint het brullen zodra zijn lijfje los komt van mij en boven zijn ledikant hangt. Direct zet hij het op een krijsen. Dus een pijn oorzaak betwijfel ik. Ik heb al eens een zetpil geprobeerd een half uur voor bedtijd, maar dit gaf geen verschil. Ik vrees dat dit gewoon weer zo’n vreselijke fase is waar we doorheen moeten. En dat we over een aantal weken weer bijna vergeten zijn dat hij ooit zo slecht ging slapen. Maar voor nu...breekt het me toch elke avond weer. Ondanks dat ik me er op voorbereid. Laat die rot sprong alsjeblieft maar snel over zijn!

Zo, mijn ei is kwijt, en Mn tranen weer opgedroogd. Bedankt voor het lezen :oops:

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ach meid die sprongetjes zijn ook gewoon zwaar *****!! Maar een ding: het is een faaaaassseeeeee. Hou vol!

En misschien een zetpil voor de kleine proberen? Klinkt toch alsof er wat dwars zit...

3. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Bedankt voor je lieve reactie :) Volgens de sprongen app nog 3 dagen... maar daar luistert de kleine man alleen niet naar :p
    Ik vind altijd als je er midden in zit dat het lijkt alsof het nooit meer goed gaat komen. Vreselijk!
    Zetpil heb ik hem inderdaad al eens gegeven, maar het gaf helaas geen verschil... Gelukkig slaapt hii verder wel gewoon door tot een uur of 4, en gaat dan na wat drinken weer lekker verder. Dus ik heb misschien niets te klagen :$ Maar toch frustreert het!

pietje1987 vindt dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.279
    113
    Knuffel mama!

Het is moeilijk want je weet dat het de beste optie is en je zou zo graag willen dat hij dat ook weet. Dat hij weet dat je hem niet alleen laat maar dat je hem zijn slaap gunt. Maar dat weet hij niet want het nog een baby dus huilt hij.. Heel hard.

Het is een fase, echt hoor! En hij raakt er niet beschadigd door, echt niet.

Ik was ook absoluut tegen laten huilen, ik kon daar niet tegen. Maar op een gegeven moment moest het want als ik er was sliep hij niet. Met mijn vriend sprak ik af, elke 10 minuten gaan we kijken. Troosten, neerleggen, speentje. Op zijn langst heeft het een uur geduurt (met dus elke 10 min kijken). Sindsdien slaapt hij veel beter. ... Tot de volgende fase :p

5. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ik snap zo goed hoe je je voelt.....wij zitten in de 4mnd sprong en die duurt al 4 weken.
    Voor mijn gevoel komt er geen einde aan en vind het ook heel zwaar.
    Toch probeer ik te denken aan het feit dat het echt een keer over gaat.

6. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Zoooooooo herkenbaar! Hier zitten we in de 11 maanden sprong, maar precies hetzelfde! Ik heb helaas niet echt tips voor je.. Hier ook van alles geprobeerd. Het enige waar hij van gaat slapen is laten huilen. Ik ga wel regelmatig weer naar hem toe, om de zoveel minuten. Hij wordt 's nachts ook regelmatig huilend wakker. Als ik dan naar hem toe ga dan wordt het één groot feest.. Terwijl als ik hem even laat huilen hij vaak weer gaat slapen. Tenzij hij overstuur dreigt te raken, dan ga ik wel naar hem toe. Maar ik herken je dilemma.. laten huilen is erg moeilijk en ik vraag me continue af of ik er wel goed aan doe. Dus ik lees ook even mee voor tips!

Misschien de enige tip die ik wel heb is afwisselen met je man. Hier scheelt dat een hoop.. als ik er even doorheen zit gaat hij vaker naar ons zoontje (ook 's nachts) en andersom.

7. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ik heb mij nooit met sprongen bezig gehouden en herken het ook niet. Wel herken ik natuurlijk de lastige momenten. Ik doe maar wat en hij is niet geboren met een gebruiks aanwijzing, ik denk niet dat je aan een sprongen app wat hebt? Alleen dat de app zegt nog een paar dagen en dan is het voorbij, wat dan niet zo is. Dat geeft dan frustratie en is het niet waard.
    Veder huilt mijn zoontje ook wel eens voor hij in slaap valt. Ik probeer dan iets te doen en dat af te maken voor ik weer heen ga. Bijvoorbeeld keuken opruimen en schoonmaken, tegen de tijd dat ik bijna klaar ben is hij in slaap gevallen. Beneden op de bank wachten tot hij stil is vreet ook aan me.

Champetter vindt dit leuk.
  8. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Dank je wel! Je verhaal geeft me moed :) Wij hebben ook afgesproken om elke 10 minuten te gaan troosten, maar dan is hij zo overstuur dat ik voor ik het weet alweer een kwartier met hem in mijn armen sta. Is trouwens te voelen ook, 10 kilo in je armen rond wiegen elke avond :rolleyes:
    Ik hoop dat ik wat consequenter kan worden want hij heeft het echt nodig om met rust gelaten te worden en dan pa in slaap te vallen. Arm ding...

9. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    O zwaar hè! Ze duren soms zo lang... ik denk dat we er nu ook al een week of 3/4 in zitten. Sommige avonden gaan goed maar de meeste zijn drama.
    Ooit....slapen ze weer als roosjes :p

10. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Lastig dat je gevoel er zo mee speelt hè! Logisch ook, want je wilt een lieve zoet gaan slapende baby... hier ook een mannetje zonder speen, duim of knuffel. Hij ligt in een compleet kaal bedje maar alles houd hem anders uit zijn slaap. Kan dus niet gemakkelijk even een speen er in stoppen. Snachts gaat er dus vaak een ‘nep’flesje in. Water met maar 2 schepjes poeder en dan slaapt hij zo weer verder. En buiten de sprongen slaapt hij keurig het klokje rond. Zo gek altijd!

11. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik houd me niet vast aan wat de sprongen app zegt hoor. Ik vind het vooral interessant hoe de ontwikkeling inderdaad weer met sprongen vooruit gaat. En de hangerig periodes hebben beide jongens van mij op de week af bijna zoals ze beschreven staan. Doordat ze zo hangerig zijn ga ik in het oei ik groei boek kijken of het weer zo ver is, en dat klopt negen van de tien keer. Maar tis niet zo dat ik nu over drie dagen verwacht een voorbeeldig kind te hebben, ieder kind ontwikkeld anders en geen enkel kind is in een boek te vangen.

Fijn dat jou kleine even kort huilt en dan in slaap valt. Kan me indenken dat je dan gerust wat rommelt in huis en vanzelf denkt, hee hij is stil. Hopelijk heb ik hier binnenkort het zelfde.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Sprongenapp kan heel handig zijn om je een beetje beeld te geven wat er zoal in dat koppie omgaat. Qua perioden had t ook nog wel aardig geklopt maar t eerste jaar kwamen er zoveel tandjes en virussen dat ik t onderscheid echt niet meer kon maken. T hele eerste jaar was een sprong voor mijn gevoel.

Mama, er bij zijn en blijven is een keuze die je kan maken maar vraag je zelf af of je dat over een half jaar nog steeds vol kan houden. Dr zijn momenten bij dat ik maar gewoon een matras in dr kamer kieper en ervan uitga dat ik vroeg naar bed ga die avond. Daar heb ik minder moeite mee dan elke keer die pokke trap op en af. Soms is t die avond niet nodig en dan slaap ik daar alsnog niet, andere avonden heb ik t na een keer of 6 op en neer t echt wel gehad en dan krijgt ze een super saaie logies op dr kamer.

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een altijd al moeilijke slaper in de 11 maanden sprong.
    Hele nachten in de weer... En laten huilen werkt hier dus niet. Hij raakt dan zo overstuur dat ie gaat kotsen. Zelfs al na 5 min. Tja... Dan gaat het zijn doel voorbij.

Soms is ie van 1 tot 4 wakker... Vannacht sliep ie goed tot 4 uur. Ik kan niet meer... Overdag wil ie ook niet slapen en moet ik hem vasthouden tot ie slaapt. Duurt soms een uur.
    Kom nergens meer aan toe, loop als een zombie op mijn werk. Binnenkort komt er een orthopedagoog meekijken want wij zijn op.

14. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ja precies en dan zijn we dit alweer vergeten.

Anne1001 vindt dit leuk.
  15. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Pittig he.
    Ik probeer het toch maar vol te houden met steeds weer ernaar toe en speen geven/aai over de bol. Soms duurt het wel een uur voordat hij slaapt en dan kan hij ook alweer heel snel weer wakker worden. Maar naar beneden nemen werkt ook niet. Dan is hij het heel snel weer zat.
    Wat goed dat je iemand laat komen.
    Veel sterkte

16. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Nou, dat is het dus. Dat wil ik niet! Ik zou graag willen dat hij zelf heerlijk in slaapt komt. En buiten de sprongen om kan hij dat erg goed, zo ook overdag met zijn slaapjes. Alleen die avonden...
    Wat het nog extra lastig maakt is dat mijn oudste op de zelfde kamer slaapt. Die ligt nu dus elke avond in ons bed en leggen we daarna over. Gelukkig doet hij helemaal niet moeilijk en vind hij het allemaal prima. Maar voor mijn gevoel terroriseert zijn broertje de hele slaapkamer, en dus ook het deel van zijn grote broer.
    Ons huis staat in de verkoop, en hopelijk vinden we er een huis voor terug met drie slaapkamers!

O, een matras naast het bedje heb ik wel eens overwogen maar daar is geen ruimte voor. En tot nu toe slaapt hij elke avond wel een keer voor 9 uur gelukkig.

17. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    O zo pittig! Knuffel voor jou! Ik hoop dat de orthopedagoog een uitkomst bied voor jullie!

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Och ja zo herkenbaar.
    Zelf ook vaak zat keihard mee staan huilen.

Hier de net 15 maanden sprong achter de rug.

Gister werd hij om jalf 11 s avonds wakker met een driftbui!

Ook nog nooit meegemaakt. Norma helpt hey wel om even met hem te kroelen als hij wakker wordt. Maar nu was niks goed. Kroelen niet. Speen niet.m kroel niet. Wat drinken niet.
    Liedje zingen niet. Boos worden ( helpt hier soms wel eens dat hij schrikt en dat uit die emotie komt) hielp niet..

Tja
    Toen heb ik hem maar in zijn kamer op de grond gezet. Zelf er bij blijven zitten en laat maar huilen dan.. na een half was hij ineens klaar. Is toen nog even op schoot komen kroelen en kon hem zo weer in bed leggen. Heel de nacht geslapen..

Soms weet je het gewoon niet. Laat maar even doen dan..

Als je maar in dat koppie kon kijken he.. zou zo veel makkelijker zijn

19. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ach Imona, wat gek soms hè!

Hier sinds drie avonden weer als een lief en zoet mannetje gaan slapen! Hopen dat het zo blijft!

pietje1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina