vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Chantal1234, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje:

Mijn dochtertje is over twee weken 4 maanden. Ik wil dan gaan beginnen met fruit en dat wil ik zo rond 10:00 s'morgens geven, want ze krijgt om 7:00 de eerste fles. Wanneer begin ik met opvolgmelk en wat is dan het beste schema qua verdeling met gewone flesvoeding en opvolgmelk en wanneer zouden jullie dan beginnen met potjes groente? Als ze gewent is aan het fruit? Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes Chantal

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Chantal,

Je mag nu inderdaad op zijn vroegst eens beginnen met wat fruit. Voedingskundig is het pas vanaf 6 maanden nodig, maar het mag vanaf 4 maanden. Opvolgmelk mag pas vanaf 6 maanden.

Je kan het heel rustig opbouwen en de fruithap 's ochtends tussen 2 voedingen geven. In het begin zal het maar een paar lepeltjes zijn, dat wordt vanzelf meer. Je eigen schema hoef je dus niet aan te passen. Wanneer fruit goed gaat kan je ook met groente beginnen, ook tussen 2 voedingen in (bv. aan het einde van de middag). Veel plezier en succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina