kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Annabel26, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo,

Ik geef borstvoeding, nu willen we morgen een klein uitstapje maken naar de ikea maar dit betekend wel dat ik hier voeding voor moet kolven want om eerlijk te zijn voel ik me niet op mijn gemak om midden in de ikea de borst te geven.
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En hoe moet ik dit doen als ik wat langer weg ga, nu gaat het om 1 voeding maar ik wil natuurlijk niet dat mijn melkproductie terug gaat lopen. We hebben een electrische kolf die ook op batterijen kan is het dan handig om voor een langere tijd deze mee te nemen? Zodat ik tussendoor toch nog even kan kolven? Alvast bedankt!

Groetjes
    Annabel

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt voor 1 voeding vooraf kolven, dat kun je na je ochtendvoeding doen, een uurtje daarna, dan heb je vaak de meeste melk. Als je niet te lang weggaat hoef je geen kolf mee te nemen. als je langer weggaat neem je of je kolf mee of je gaat oefenen met voeden in het openbaar. Om te oefenen zou je eens in een BV cafe kunnen zitten, dat kan makkelijk zijn in het begin. Maar eigenlijk wordt er tegenwoordig niet raar meer tegenaan gekeken. En met een doek eroverheen of een shawl hebben mensen het vaak niet eens in de gaten! Succes en geniet van je ikea-uitstapje!

Mirjam

3. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb nog een vraagje, als ik kolf haal ik soms net 60 cc dat lijkt mij niet genoeg voor de kleine mag je dan nog een keer kolven na de volgende voeding en dit samenvoegen? Of is die 60cc voldoende?

Deel Deze Pagina