Hoi Ilse, Over een paar weken moet ik weer gaan werken en daarom wil ik de BV gaan minderen. Ik wil nog graag om 7.00uur 23.00uur en 's nachts de borst geven en de rest met flesvoeding Met mijn werk is kolven nl. niet te doen. Nu vertelden ze vandaag op het CB dat ik dan hypo-allergeen moet geven i.v.m. hooikoorst van mijn vriend. Maar Fedde spuugt ook veel. Meer dan een gewoon klein mondje, eerder meerdere kleine golfjes (niet iedere voeding). Kan het ook zijn dat hij gewoon teveel drinkt, hij groeit nl. iedere week +/- 250-360gr, en het teveel aan melk zo kwijt raakt? Nu is dus mijn vraag moet ik nu hypo-allergeen gebruiken of eerder Omneo 2? In het ziekenhuis heeft hij trouwens de eerste week bijvoeding gehad in de vorm van Nutrilon Standaard. Groetjes Dianne
Hallo Dianne. In afwezigheid van mijn collega Ilse, zal ik je bericht even beantwoorden. Ik ben er zelf tot vrijdag en dan de 14e weer. Wil het lukken met afbouwen van de voedingen die je overdag wilt vervangen door flesvoeding? Laat maar even weten als je daar advies in wilt. Het wordt een beetje norm om kindjes (en zeker waar een van de ouders bekend is met allergieen, waaronder ook hooikoorts wordt gerekend) hypoallegene voeding te adviseren. Ik denk dat dat een prima ontwikkeling is. Omneo 2 lijkt me niet de eerste keus. Zowiezo geeft de 2 in Omneo 2 aan dat het een voeding betreft afgestemd op kindjes vanaf 6 maanden. (2 staat altijd voor vanaf 6 maanden) de voeding is dan op de behoeften van een ouder kindje afgestemd. Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat als je je afvraagt of je kindje wellicht spuugt doordat hij zo veel binnen krijgt. Kinderen spugen vaker meer dan een mondje voeding terug geven. Wanneer hij er geen last van heeft hoef jij er ook geen zorg om te hebben. mogelijk zie je ook witte vlokken in zijn poepluiers, deze witte vlekken zijn in feite ook onverteerde resten melk, waar hij echt niets meer mee kon en dus zo het lichaam weer verlaten! (mooi systeem!) Ik hoop dat je hiermee verder kunt? anders hoor ik het nog wel! Fijne avond, Heidi Margit