Gisteren kwamen ze langs voor de gehoortest en de hielprik. Helaas is onze zoon gezakt voor de gehoortest, ook nog eens op beide oortjes. Ik zit mij nu vreselijk veel zorgen te maken (hopelijk voor niks). De dame die de test afnam bezorgde mij ook de nodige kriebels..ze zat te stunten met het apparaat. Tijdens een meting gaf het apparaat ook ineens een foutmelding aan, of dat er oorsmeer gedetecteerd was of dat de test negatief was. Ze maakte de dopjes schoon en zat maar wat te prutsen ( ze kwam niet erg zeker over) met een ander kleiner en groter dopje. Ze heeft meerdere malen getest en de uitslagen bleven wisselen...ik moest zelfs onze klok van de muur halen vanwege het getik Noah is de voorgaande dagen niet in bad geweest, dus water in zijn oortjes van een badje kan niet. Hij oogt ook (nog) niet verkouden. Wel kon ze er wat restjes oud bloed uit het oortje wrijven...veel niet want alles is zo ontzettend kwetsbaar. Kan hij dan misschien nog wat vruchtwater in zijn oortje hebben van de keizersnede? Ze willen volgende week thuis opnieuw de test gaan uitvoeren, ik vind het zo ontzettend spannend
Hier was de eerste gehoor test ook niet goed. Een week later nog een test en alles goed. Mijn kraamhulp zei dat het al fout kan zijn als er wat water in t oor zit van het badje
Ik zou eerder denken dat het aan haar onkunde ligt, was je kraamzorg er bij en wat vond zij er van? Ik ga voor jullie duimen.
De kraamhulp zat er inderdaad bij. Ze konden elkaar van een tijdje terug, zij was toen namelijk samen met een collega op pad om ingewerkt te worden kennelijk. Nu stond ze er alleen voor... De kraamhulp vond het ook maar vreemd, ik besprak het vandaag ook met haar en ze vertrouwde het ook niet helemaal. Haar viel namelijk ook op dat het knipperende lampje telkens wisselde van kleur. Dan was het weer groen aan het knipperen en daarna weer rood. Haar advies was dan ook om vandaag contact op te nemen om een nieuwe afspraak te maken, des te eerder had ik de zekerheid. Maar helaas ben ik vandaag niet terug gebeld
Hè bah! En wat enorm slecht dat ze je zoveel onzekerheid heeft gegeven. Het komt bij mij inderdaad over dat de meting niet goed is gedaan. Sterkte met wachten.
Klinkt wel ondeskundig! Ik ken meerdere/veel verhalen dat eerst negatief later positief werd. Als je hard in je handen klapt, of een ander hard geluid, schrikt je zoontje daarvan of reageert hij daarop?
hahaha, je kan ook met een belletje rinkelen, of pssssssst zeggen hoor. Hoef niet meteen aan het schrikken te maken DL reageerde al snel op mijn stem (uit het zicht gaan staan en dan praten met iemand, dan draaide ze haar hele koppie mee). Daar kan je ook aan zien dat ze je horen.
Dat zou ook mijn advies zijn: kijk eens of hij reageert op andere (harde en zachte) geluiden. Al voor de gehoortest wist ik hierdoor dat onze zoon echt wel kon horen.
Heb je zelf het idee dat hij niet goed hoort? Als je zelf het idee hebt dat hij gewoon kan horen, en dat hij reageert op geluid zou ik me geen zorgen maken hoor. Gewoon de herhaaltest afwachten, hopelijk neemt iemand anders die af.
Hier de 1e 2e en 3e x eenzijdig negatieve test in audiologisch centrum bleek gehoorverlies van 75 db , dit is zeer slechthirend. In december teruggeweest en nu was het nog maar 30 db verlies en dat valt binnen de marges van eennormaal gehoor dus het kan ook later nog verbeteren.
. Hier een slechthorende zoon... alles drie de testen natuurlijk negatief. Echter klopt het niet helemaal wat sommige zeggen. Ik kon hier een klap geven en meneer schrok (ze zien alles en voelen trillingen al vanaf de geboorte is dit beter ontwikkeld dan bij andere kindjes ). Daarom is die test er nu om het snel op te sporen omdat ze anders compenseren en je er veel te laat achter kom. Maar zoals jij beschrijft hoe de test is afgenomen lijkt het mij niet goed. Ik zou het nu ook in die richting zoeken! Nieuwe test en een andere onderzoeker! Succes!
Hier 2 keer negatief, 3e keer positief. Nu is ze alleen nog oost-Indisch doof Ik zou me niet teveel zorgen maken, omdat het ook zo rommelig ging. Eerst de volgende test (zou wel iemand anders vragen) afwachten. (Maar toen maakte ik me ook zorgen hoor, zeker omdat ze haar oogjes ook niet recht kon houden, dan ga je toch verbanden zoeken. En je wilt gewoon graag dat alles goed is met je baby.)
Hier ook en zelfs de 2e keer nog niet voldoende. Ik maakte me vreselijke zorgen. De derde keer kwam er een vrouw met een ander apparaat. Toen bleek alles in orde te zijn.. maar inderdaad, wat een stress! Succes!
Bij ons was de eerste test vals negatief. De vrouw die kwam testen maakte er een potje van, inclusief het gedonder met knipperende lampjes en zenuwachtig gepriegel. Ik heb het apparaatje overgenomen en zelf getest, en merkte toen dat er iets niet goed was met het apparaat! De testen zijn inderdaad ontzettend gevoelig, met een beetje water/bloed/smeer etc in de oortjes werken ze al niet goed meer. Bij ons bleek het een batterij probleem te zijn. Ik zou niet direct van het slechte uitgaan...
Niet leuk! Bij mijn middelste zijn ze totaal 3 keer gekomen. Bij de 1e meting niet goed, 2e meting ook niet goed en de 3e keer zijn ze met een heel ander soort apparaat gekomen dat niet gevoelig is voor omgevingsgeluid. Meteen goed . Dus na een paar weken alsnog goedgekeurd . Het hoeft dus niet perse is te betekenen. En als het wel zo is, is het absoluut niet leuk, maar je kunt het dan ook maar beter vroeg weten, toch?
Ik hoop morgen een nieuwe afspraak te kunnen krijgen...ondertussen knijp ik hem behoorlijk. Bedankt voor jullie reacties, heel uiteenlopend hoe de testen zijn verlopen met verschillende uitslagen.
Afgelopen week is de gehoortest opnieuw afgenomen, wat een fijn persoon kwam er nu langs. Ze stelde mij erg op mijn gemak en legde alles nogmaals heel goed en fijn uit. Ze wist ook precies wat ze deed. Noah is voor zijn 2e test geslaagd!! De tranen stonden in mijn ogen, wat een fijn gevoel om die 2 piepjes te horen dat alles oké is.
Lijkt net of ik het geschreven heb!! Precies hetzelfde. Ook foutmeldingen, groter dopje dan weer een kleiner dopje en dan weer een grotere enzovoorts. Ook de klok moest weg. Uiteindelijk was alles goed en had ik mij nergens druk om hoeven te maken.