Baby 8 maand 40 graden koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmy, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Vanochtend kleine meid met 40 graden koorts uit bed gehaald. Ze heeft verder niet echt klachten: geen buikgriep, verkoudheid/benauwdheid etc. Minder eetlust maar drinkt flessen goed. Wel wat hangerig.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ze is anderhalve week geleden wel verkouden geweest: loopneus/hoesten, maar dit leek zo goed als over. Zo vreemd, ervaring met oudste dochter is dat ze vaak koorts had bij buikgriep of icm heftige verkoudheid. Dit lijkt zo uit het 'niets' te zijn. :(

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Geen last van de oren? Dat het geen oorontsteking is?
    Bij de oudste was dat hier vaak het geval na of i.c.m. Verkoudheid.

3. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Hmmz dat zou wellicht kunnen, gisteravond greep ze paar keer naar oortje en begon te huilen. Dacht niet direct aan ooronsteking, omdat ze bij vermoeidheid ook weleens aan oortjes zit. Overigens klaagde oudste dinsdagavond oer oorpijn en had beetje verhoging, na zetpil lekker gaan slapen dus geen aandacht besteed, maar wat zie ik nu: troep in/uit Oortje. Kan dit een Oorontsteking zijn geweest,? En is dit besmettelijk dat de jongste het nu Ook kan hebben?

Sorry veel vragen ..:)

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Geen idee of het besmettelijk is, maar aangezien de oudste blijkbaar gevoelig is voor oorontsteking, kan je jongste dat ook zijn. Bij twijfel gewoon even de Huisartsenpost bellen. Ik vind 40 graden zelf altijd wel aan de hoge kant. Maar goed, wie ben ik ...

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Aanvulling: bij onze oudste was het vaak zo dat ze verkouden was geweest en net als je dacht dat het over was, bleek het binnenin helemaal verstopt te zien met als gevolg ... Oorontsteking

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Sorry, zie nu pas de andere vraag!
    Als er rommel uitkomt zal het ergens ontstoken zijn (gewest).
    Weet niet hoe oud je oudste is, maar je zou het eventueel kunnen vragen als je toch voor de jongste belt.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oorontstekingen zijn meestal bacterieel en dat is niet besmettelijk. Soms kan een virus echter ook een oorontsteking veroorzaken en dan is het dus wel besmettelijk.
    Maar, als de oudste gevoelig is/was voor oorontstekingen, is er wel een flinke kans dat de jongste dat ook is. Bij een verkoudheid hoopt er gemakkelijk vuil op achter het trommelvlies en dat kan dan een ontsteking veroorzaken.
    Protocol bij oorontsteking is 3 dagen afwachten of het vanzelf verbetert en pas daarna een antibioticakuur, dus nu naar de huisarts heeft niet heel veel zin. Als het maandag nog niet beter is, dan wel even naar de huisarts toe.
    Voor nu gewoon even een zetpil tegen de pijn.
    Beterschap!

8. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0

Bedankt voor je reacties. Oudste is net 3 jaar. Op zich niet gevoelig voor oorontsteking. Toen ze net 1 was ook een keer loopoor gehad. Voor rest niet. Het was trouwens woensdagavond dat ze verhoging had en klaagde over oorpijn. Zag trouwens net op bed paar druppeltjes bloed en bij de 'prut' leek ook wat opgedroogd bloed te zitten. Verder lijkt ze weinig last te hebben gehad.

Wat betreft de jongste: net weer 40 graden. Wilde geen avondeten, paar hapjes Griekse yoghurt. Zetpil gegeven en fles 180 ml gedronken, ze wilde wel goed drinken maar leek wat meer te sabbelen ipv zuigen. Ook klinkt ze weer wat meer benauwd en verkouden :( Rond de 6 maand is ze opgenomen geweest wegens acute benauwdheid met luchtweginfectie (ze dachten aan rs, maar noemde het uiteindelijk luchtweginfectie met hyperactieve bronchalien? Zoiets :( Heeft gelukkig wel redelijk gedronken vandaag: 520 ml melk en 80 verdunde diksap, redelijke fruithap op. Dus qua vocht maak ik me geen zorgen, ook alert. Ga straks nog even kijken en als ze morgen nog zo hoge koorts heeft bellen met de hap. Hopelijk geen oorontsteking of straks ineens weer die benauwdheid..:(

9. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0

Bedankt voor je reactie! Dan wachten we nog even. Gelukkige voldoende PCM in huis.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze suf wordt, (geen/moeilijk contact te maken), of zo weinig gaat drinken dat ze geen plasluiers meer heeft, dan natuurlijk wel even langs de HAP! :)
    Mara hopelijk trekt het snel bij.

11. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Kunnen het geen tandjes zijn? Mijn dochter heeft dit ook gehad met 8 maanden en kreeg toen naar eerste twee onder tandjes door. Nu krijgt ze er 4 tegelijkertijd boven en dezelfde symptomen als toen, 39,6 koorts hangerig en huilerig, open billen en dunne poepluiers. Nu is de koorts gelukkig weg. Beterschap voor je kleine meid.

12. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Gelukkig is de koorts bij je dochter weg! Hopelijk zijn de tandjes snel door! Hier nog helemaal geen tandjes, dus zou kunnen, verder niet extra kwijlen Of dunne luiers.

Ze is om 815 wakker geworden met 39,3. Vannacht niet gehoord. Flesje 200 ml op dus dat gaat goed, Ook alert. Zat zelf evt te denken aan zesde ziekte ( 3 dgn koorts en dan vlekjes). Oudste had toen ook weinig andere syMptomen..heerst bij mijn weten niet in omgeving, afwachten hoe vandaag gaat..

13. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Bah inmiddels net 40,1 gemeten. Verder 1 rode beetje opgezette wang en beetje bonte uitslag op romp en buikje. ze drinkt nog el goed en alert. Twijfel of ik hap moet bellen..

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Bij twijfel bellen. Vooral beneden het jaar

Deel Deze Pagina