Als je hem na het wiegen slapen in bed legt, hoe leg je hem dan weg? want het schijnt dat als je de baby met zijn rug naar beneden gericht op bed legt dat er dan in de hersenen van het kindje een soort 'schrikreflex'( ik weet even niet hoe het heet) ontstaat. Net als wat ze doen bij de geboorte. Dan controleren ze dit reflex . Als je het kindje nou op z'n zij vast houdt als je het op bed legt is dit misschien minder en wordt hij niet wakker .
Helaas werkt dat ook niet. We leggen hem in een warm bedje heeeeel voorzichtig eerst op z'n zij en laten hem heeeeeel langzaam naar z'n rug rollen. Vaak slaapt hij dan nog, om na 5 min. Weer wakker te worden. Ook op z'n zij/buik laten liggen werkt bijna nooit. Wel bij mij op m'n borst, maar ja..
Ik zag mijn berichtje net weer inderdaad en het was nogal onterecht. Ik was zelf gefrustreerd over mensen die maar bleven zeggen dat ik hem moest laten huilen en dat het mijn schuld was dat hij zo aanhankelijk was dat ik 1 allemaal dingen in haar berichtje las die er niet stonden en 2 door mijn frustratie een stuk harder overkwam dan ik bedoelde (en normaal gesproken ben ).
@missprincesa bedankt dat je dat hier ook nog even plaatst! Geen zorgen, frustraties maken dat je soms een beetje anders reageert (hoezo herkenbaar) Hmm das ook een idee. Het zou fijn zijn als ik sochtends even een half uurtje heb. Kan ik weer me eens een beetje fatsoenlijk aankleden/ontbijten/hond knuffelen/wasje draaien.. S nachts ligt meneertje gelukkig wel inzn bedje. Soms va 22:00 en dan 2 nachtvoedingen. Soms va 00:00 en dan 1 voeding. Gerekend tot 06:00 dan. Doodeng vind ik het elke avond om hem in zn bedje te leggen. Maar tot nu toe gaat dat goed en word hij dan niet wakker. Voor de ochtendvoeding is hij zonder te huilen vaak enorm aan het kreunen en steunen in zn bedje. Soms wel een uur. Tegenwoordig laat ik hem maar zolang hij niet huilt, hij valt tussentijds steeds weer in slaap. Maar na die voeding terugleggen lukt niet. Misschien idd eventjes in mijn bed ja als ik natuurlijk in de buurt ben. Ik probeer al wel hem steeds iets minder op mijn huid te laten slapen. Iets meer op mijn schouders en het kussen onder mijn arm. Misschien dat hij wat went aan die afstand. Ach... Probeerseltjes
Ons meisje heeft heeel lang niet zelf in kunnen slapen. Denk Pas bij 1 jaar. Ze raakte dan heel erg overstuur. Daarom lieten we haar echt altijd bij ons op de arm. Na haar flesje in slaap vallen en dan in bed leggen. Moest wel in een slaapzak gebeuren want zonder was t drama. Dus deden we eerst slaapzakje aan en dan fles. Lekker knuffelen en dan in bedje leggen. Ik vertelde wel altijd dat ik dat ging doen. Hoop dat jullie gauw een oplossing vinden... Want kan me voorstellen dat dit ook best wel slopend is.
Hier hetzelfde probleem, totdat ik een inbakerdoek van Pacco ging gebruiken. Wat een 'ander kindje' krijg je hiervan! Nu gebruik ik hem nog maar net een paar dagen, dus misschien juich ik te vroeg.... Eerst vond ik het best zielig, maar ons kleine menneke gaat gewoon met een glimlach naar bed nu (écht!). Heerlijk om hem zo tevreden te zien.
Wat voor medicijnen heb je eigenlijk tegen de reflux? Kreunen was hier ook heel erg voor de medicijnen. Misschien werken ze niet goed? En ben je er voor bij een kinderarts geweest? Het is inderdaad gewoon uitproberen en het wordt beter hoor. Hier nu 3 maanden en het gaat echt al veel beter dan toen hij 5 weken was. Even doorbijten meid! Je kan het. Velen gingen je voor Maar zwaar is het zeker!
Pacco lukt nog niet. Teveel gedoe. Ik baken hem snel in als we hem slapend wegleggen. De hydrofiele luier ligt dan al in z'n bedje. Hup snel dicht vouwen, plakbandje en dekens erover. Dan lukt het.. soms. We gebruiken nexium. 10mg per dag. Via de huisarts. We vinden dit zelf ook snel maar ons mannetje had eerst echt pijn en alle symptomen van reflux. Die zijn nu een stuk minder en hij heeft geen pijn meer. Toch willen we nog langs een kinderarts. Heb ook een zware bevalling gehad (vacuüm en, sterrenkijker en vast met schoudertje) Gewoon voor de zekerheid. Hij heeft sinds een paar dagen ook heel kleine pukkeltjes op z'n borst en buik. Pukkeltjes op z'n gezicht zitten er al weken. Bedankt voor je opbeurende woorden Veerr 💜
Wij hadden ook al bij 5 weken nexium 10 mg per dag. Werkt hier ook erg goed! Maar hij bleef nog best een poosje slecht slapen. Inderdaad ook na de eerste nachtvoeding niet weg kunnen leggen. Dan was het een en al gekronkel en was hij zo wakker. Dus dan maar op je buik/borst. Vanaf week 9 of 10 ging het hier beter. Toen een terugval van ongeveer 10 dagen en weer beter. Hoop voor je dat het bij jullie ook zo zal zijn, of nog eerder natuurlijk! Ga inderdaad maar even naar de kinderarts, want reflux en koemelkallergie wordt ook nog wel eens verward.
Ik heb niet alles gelezen maar wil toch even advies vragen. Ons kindje slaapt overdag prima. In bed en in de box. Na de laatste avondvoeding gaat het ook prima. Maar...dan komt de nacht :/ Ze slaapt gewoon niet na de nachtvoedingen. Nu ook. Zit alweer 1,5 uur in mijn stoel met haar op mijn schoot want zodra ik haar neerleg is half breda wakker. Huilen/krijsen. De regel is..niet op je schoot/armen in slaap laten vallen. Ja blablabla ik weet het. Maar wat dan? Iemand tips? Ze is niet onrustig ofzo. Ze wil gewoon bij papa/mama liggen denk ik. Ze is ook pas een maand geworden dus nog erg klein.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik alle regels vergeet en lekker doe wat ik zelf wil. Werkt stukke beter voor mij! Heb mezelf helemaal gek gemaakt met al die 'regels'. Het werkt gewoon niet bij alle kinderen.
Tsja, ik weet niet wie ze bedenkt, maar als je alles volgens de regels zou moeten doen dan werden er heel veel mensen ongelukkig van. Alle kinderen zijn weer anders. Ik ben er wel overheen. Wij willen alleen nog maar dat hij slaapt. Dat voorkomt de hysterie als hij niet geslapen heeft en dat is erger, geloof me. Nu valt hij alleen maar bij ons in slaap en overdag wegleggen lukt dus niet. Soms kost het een hele boel tijd en zitten we dus de hele dag bij hem. Om en om. We hebben inmiddels losgelaten dat wij dat alleen moeten zijn en af en toe komen er wat mensen ons aflossen. Even je neus buiten de deur steken, maakt dat je frisser bent en dat je kindje daar weer beter op reageert. Gisteravond zat ik dus met hem. Zitten mijn man en ik te sms-en (hij zat beneden). Ik zo: ik wil een hapje. Komt ie evenlater boven met een gemarineerde champignon op een sateprikkertje. Ik kreeg me toch de slappe lach. Wat een situatie! Ben benieuwd wanneer we weer 's avonds een uurtje samen beneden zitten.
Hier wil hij tegenwoordig nogal lang aan de borst 's avonds. Dus zitten we gezellig met zijn drieën op de bank. Hij zuipt zichzelf dan in coma en dan na het half uurtje recht op houden leggen we hem weg en gaan zelf ook gelijk naar bed. Echt veel praten gaat dan weer niet als hij drinkt, want dat leidt hem af haha. Beetje fluisteren af en toe en tv kijken zonder geluid owow je moet je een beetje aanpassen he Het is inderdaad het beste om het gewoon los te laten, maar moeilijk is dat wel! Je wilt zo graag dat ze lekker slapen. Sommige baby's slapen nu eenmaal minder goed en al helemaal niet alleen.
Balen dat het nog niet beter gaat met het slapen, maar fijn dat je je er een beetje bij neer hebt kunnen leggen en goed dat je hulp vraagt van anderen! Blijven jullie het proberen met wegleggen of neem je hem bij de eerste slaapsignalen direct bij je? @Veerr: zooo fijn om te lezen dat het bij jullie nu een stuk beter gaat dan toen hij 5 weken was. Doet me goed! En voor nu idd even doorbijten... Hier gaat het na een paar 'goede' dagen ook weer wat slechter. Had ik hem laatst eindelijk aan het slapen in zijn bed, gaat de deurbel en was meneer weer wakker en toen was het daarna helemaal mis. Gisteren is m'n man voor het eerst een hele dag alleen met hem geweest (hij is wel vaker een paar uur alleen met hem, maar nog niet eerder een hele dag). En hij begrijpt ineens waarom ik soms niet eens aan lunchen ofzo toe kom Wat is jullie bedritueel trouwens? Ik probeer voorspelbaar te zijn, zodat hij weet wat er gaat komen en dat het tijd is om te gaan slapen, maar het is maar een heeeel kort ritueel: mee naar boven nemen, luiercheck, gordijnen dicht, in bedje leggen, kusje en weg ben ik... Maar dit zijn nou niet speciale dingen waardoor hij gaat denken: nu ga ik slapen. Ik wil deze week nog een slaapzak gaan aanschaffen (hij ligt regelmatig boven zijn deken) dus dit wordt dan nog toegevoegd aan het ritueel. Hebben jullie tips?
Ik had een projector (nog steeds trouwens) die ik instel op 15 minuten en vanf hoe klein ze ook was, ze vond het prachtig en viel rustig in slaap.
Ik heb ook ritueeltje, ( wakker, voeden, verschonen, kletsen totdat ie gaapt of andersinds signalen geeft en dan naar boven. Lager met mn stem praten , gordijnen dicht, kleedje om hem heen, heel zachtjes een liedje zingen en zuigen aan mijn vinger.. ) maar ik leg hem dan wel bij me in bed, in het schemer. Zelfs dan duurt het zo een uur voordat hij zijn oogjes eens dicht doet. Ik ben bang dat een projector alleen maar meer prikkelt. Hij vind het streepje licht langs de gordijnen al enorm fascinerend. Ik leg zn hoofdje zo dat hij het niet ziet.
Nee zo'n projector zou hier ook niet werken. Slaapt sowieso op zijn buik dus haha. Ik doe zijn slaapzak aan, neem hem even op schoot, heb een zacht boekje 'nijntje gaat naar bed' dat lezen we samen en dan zing ik een liedje terwijl ik hem neerleg. 's avonds doen we hem eerst in bad en dan drinken waarbij hij in slaap valt en dan leg ik m weg. Het vaste volgorde aanhouden van voeden spelen slapen ben ik ook al mee gestopt. Als hij vaak maar een uurtje slaapt heeft het geen nut om alweer te voeden!
Nee dat is ook waar.. Maar het voelt als een houvast of zo :/ Wat doe je dan als ie na een uurtje wakker wordt? Troosten, laten liggen of in de box..?