Hier is licht inderdaad ook veel te interessant, dus zo'n projector lijkt me geen goed idee. Slapen-voeden-knuffelen-box probeer ik hier ook aan te houden, maar vaak is hij idd al veel eerder weer wakker en dan ga ik hem niet direct weer een fles geven (kan mijn inziens ook geen honger zijn dan, maar ik vind het nog lastig om te zien wanneer hij waar behoefte aan heeft). Ik probeer dan vaak nog of hij rustig in de box wil liggen en anders bij mij laten slapen tot een volgende voeding en dan beginnen we weer opnieuw Hij sliep volgens mij net 15 min. in z'n bed en dan schrikt hij ineens weer ergens wakker van.... Frusterend soms! Maar we blijven het proberen Hoe gaat het bij jullie?
Volgens wie is dat een regel??? Lekker ukje bij je houden hoor...ze wil gewoon bij jullie zijn! En dat lijkt me volkomen normaal na zo lang in jouw buik geleefd te hebben
Hahaha TE grappig....een mamamelk comazuiper.... Wel heeeel herkenbaar, al is het al weer een tijd geleden
Haha ja joh dat wakker in bed leggen is leuk voor kinderen die makkelijk slapen... Ze zeggen idd dat je je kind zo ongeveer verziekt als je dat niet doet. Nou, ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat het niet lukt en het vast wel goedkomt. Moet op den duur wel anders maak je jezelf gek! Hier kwam meneer vannacht weer om de 3 uur niks zo veranderlijk als het gedrag van een baby! Vervelend he dat ze dan weer wakker schrikken. Je hoopt zo dat ze lekker tukken. Maar goed, straks weer proberen
Ons mannetje (ook met verborgen reflux) was de eerste weken ook een ontzettend moeilijke slaper. Nog steeds wel, maar het gaat steeds beter. De eerste weken heeft hij overdag vooral op mijn armen geslapen en tot zeker 2,5 maand ook elke avond totdat hij na de laatste voeding naar bed ging. Ik heb hem vanaf de kraamweek ingebakerd, eerst met hydrofiel en daarna met een echte inbakerdoek. Laten huilen heb ik hoogstens voor 5 minuten gedaan als het me echt niet meer lukte om hem stil te krijgen, maar dat ging en gaat tegen mijn gevoel in. Ik heb hem vanaf een week of 6 structureel in bed gelegd als hij moe was, maar dat was niet bij de eerste of tweede gaap. Bij hem moet ik wachten tot hij een beetje begint te jengelen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik hem nooit huilend in bed leg en niet weg loop bij zijn bedje zolang hij huilt. Zo heb ik ook uren bij hem gezeten. Hij sliep toen 1 slaapcyclus van 3 kwartier. Daarna was het weer brullen. Dat heb ik helaas niet kunnen oplossen. Dus hup de kinderwagen in en wandelen of bij mij op de arm. In de kinderwagen is hij pas goed gaan slapen toen hij een maand of 2 was. Sinds vorige week heb ik hem op zijn buik gelegd en na enige oefening kan hij nu overdag zelfs een slaapje van 2,5 uur maken. Trots dat ik ben zeg. Alleen snachts durf ik het nog niet aan. Wat jouw mannetje savonds doet (het vaak willen drinken) klinkt wel als clusteren. Dat is heel normaal en kun je het beste aan toe geven. Dat vond ik ook erg moeilijk. Ik vond de bv erg fijn om te doen, maar de kv bracht wat meer rust bij ons, omdat hij hierbij rustiger dronk en wat langer verzadigd was. Het duurde ook wel even voor we een goed ritme gevonden hadden. Dus doe wat je gevoel je ingeeft. ALs hij op je arm wel slaapt, laat maar gaan en ga lekker rustig op de bank zitten met hem. Je hoeft pas over een kleine 2 maanden te werken, je hebt nog alle tijd om een ritme te vinden samen en dat lukt echt wel.
Clusteren, regeldagen.. Daar begon het bij ons mee. Eerst savonds en op den duur bouwde zich dat uit zodat uiteindelijk de regelmaat is verdwenen. 10-12 voedingen per dag, slecht drinken, kort slapen, slecht drinken. Weet daar nog maar eens uit te komen! Ik weet het niet hoor, maar soms vraag ik me af of we niet te snel dachten dat het clusteren was en we dus daardoor te snel de regelmaat zijn kwijtgeraakt.
Ik heb niet alles gelezen en het boek van Stephanie moet ik ook nog uitlezen. Maar is het op die leeftijd niet nog "normaal". Onze 1e was ook erg onrustig als baby (nu lijkt het er weer op dat we een onrustige uk hebben), en volgens mij was het pas na een paar maanden dat we hem echt zelf op bed konden laten slapen (wel met inbakeren en helaas een huiltje voor het slapen gaan, mede ook omdat we toen gestopt zijn met de speen). Voor die tijd liep ik heel veel heen en weer en viel hij soms (met speen en/of mama) in zijn eigen bed maar dus niet zelf in slaap. Ik zou dus nog even afwachten en het later weer proberen. Maar ik zou wel zeker zorgen voor voldoende slaap (hier ging het anders van kwaad tot erger) dus hem op een andere manier in slaap krijgen. Dat lijkt me het belangrijkst voor het ritme. Projector etc echt niet aan beginnen, dat prikkelt waarschijnlijk veel te veel en zorg voor nog slechter slapen. Dat is pas iets voor als ze wat ouder zijn. Succes iig ik weet hoe zwaar het kan zijn!
Ik zou het iedere dag proberen, ... lukt het hem niet, hup de draagdoek in,... het komt vanzelf. ( bij twee kids ervaring ) .... Pink zuigen ben ik geen voorstander van. Dan liever een fopspeen aanbieden. Hier beide geen speen, geen duim/ of andere vinger, maar een knuffel die alleen bij hen in bed ligt. Geduld... en lekker van genieten,... geloof mij.. de tijd dat ze lekker in hun bedje slapen komt vanzelf! ( kan best een paar maanden duren,.. Hier ging het met kleine hazenslaapjes... en opeens was het voor elkaar! )
Libelle: opbeurende woorden! Fijn! Helaas pakt hij geen enkele speen. Alles al geprobeerd. Wel de pink, maar goed hij wordt er wel rustig van. Het wordt vast een duimzuigertje als hij die eenmaal kan vinden.. Mijn Operatie net achter de rug. Ik begin qua fitheid weer bij 0. Maar dit heb ik gelukkig weer gehad. Gek om niet bij mijn ventje te zijn. Maar dat is ook geen optie nu ik zo brak ben! Lekker slapen zo... mmmm
Nee joh...hij is pas 6 weken! Regelmaat is iets dat kan morgen komen, volgende week of volgende maand. En het clusteren kan ook nog wel even doorgaan. Maar geen paniek, meestal zie je toch wel dat rond de 8 weken de ergste onrust voorbij is. Tot die tijd is het soms gewoon hard werken! Overigens, heb je wel het gevoel dat het met de voedingen verder goed gaat? Het aantal voedingen per dag is prima, maar je noemt wel slecht drinken...wat gaat er dan precies niet goed?
Fijn dat het goed is gegaan! Hier nog steeds weer beroerd 's nachts. Net of we terug zijn in de eerste weken. Lange leve sprongetjes!
Ik heb niet alles gelezen maar heb wel een paar dingen diue ik wil delen. Als het niets voor jou is, mag je het negeren, no hard feelings! * Slaap is beter dan geen slaap. Dus als je een oververmoeid kindje hebt, zou ik eerst de oververmoeidheid proberen op te lossen, desnoods met wandelwagen,draagzak etc. Want een oververmoeid kindje slaapt juist slechter. Een ritme komt daarna pas * Als niks lijkt te helpen, doe dan waar jij je het prettigste bij voelt en waar je het gevoel bij krijgt dat je mentaal en fysiek een beetje gezond blijft. Het is verbazingwekkend hoe snel je het gevoel krijgt dat je knettergek wordt als je alles investeert wat je hebt en niets ook maar enig verschil lijkt te maken. Maak het je niet te moeilijk en laat je leven niet leiden door schuldgevoel of "hoe het zou moeten volgens die-en-die". Vertrouw op jezelf en zorg voor jezelf, mama! Het mag echt! * In het verlengde daarvan: Laat je niet beïnvloeden door het idee dat je zoontje over een aantal weken iets moet kunnen om het zijn oppas/kdv gemakkelijk te maken. Zo ver is het nog niet, je kindje maakt voor die tijd echt nog een hele ontwikkeling door. Bovendien zijn baby's niet ontworpen om het anderen gemakkelijk te maken. Jij betaalt iemand om voor je kindje te zorgen. Je bent er niet voor om hun werk gemakkelijker te maken. Zolang je je redelijk opstelt ten opzichte van oppas/kdv en netjes op tijd betaalt lijkt het me dat je aan je verplichting ten opzichte van hun voldaan hebt. Niet schuldig voelen! * Ik lees dat hij veel aan je pink zuigt en ook heel licht slaapt/vaak wakker wordt. Ik vraag me af of de overgang van bv naar fv daar iets mee te maken heeft. Het is een andere leefstijl en zou wel eens heel veel zuigbehoefte en behoefte aan lichaamscontact kunnen opleveren. Is een speen niets? Dat ontziet je vinger en zorgt toch voor de zuigbehoefte. En huid op huid contact (wat sowieso belangrijk is), heb je dat al geprobeerd? Papa kan trouwens ook heel goed voor huid op huid contact zorgen! * Ik wil niet dwars tegen een advies van een CB in gaan (en doe het bij deze tegen wil en dank toch, haha), maar volgens mij zou je toch echt eerst een medische oorzaak moeten uitsluiten alvorens je welke methode dan ook gaat toepassen om een probleem met je kindje op te lossen. Zeker bij een reeds vastgesteld medisch probleem. Want ik vraag me af of de reflux misschien toch nog aanwezig is? Het is lastig inslapen of in slaap blijven als je keel in brand staat door het maagzuur. Daar zou ik ook van moeten huilen denk ik. Zo, dat was het. Ik ben er weer vandoor, worstebroodjes bakken. Ik wens je slaap, lekker veel slaap! Kon ik Klaas Vaak maar jullie kant uit sturen...
Fijne opstekertjes weer.. Bedankt jullie Pink zuigen doet hij al veel voordat we begonnen met de fles, maar dat hij behoorlijk behoefte heeft aan contact (logisch) dat denk ik ook. Nu we dit veel doen, slaapt hij idd beter, wordt hij veel vrolijker en verdwijnt dat fronsje steeds meer. Kost veel tijd, maar ja ik moet nu toch verplicht rusten.. Ria Blom schuif ik qua laten huilen nog even heeeeeel ver voor ons uit. Speen pakt hij niet helaas. We kijken het even een paar dagen aan en anders gaan we alsnog naar de kinderarts. Dingen uitsluiten vind ik ook heel belangrijk! Slecht drinken bedoel ik mee.. Heel onrustig drinken, steeds weer lostrekken, kreunen, huilen en dan weer aanhappen. Boeren, verslikken. Met de fles gaat dit beter, maar nu weten we ook precies hoeveel hij drinkt. Wellicht lag het aan mijn sterke productie oid. Groeien doet hij wel heel goed. Even offtopic. Wel vreemd, de laatste keer borstvoeding heb ik helemaal niet bewust gegeven.. Nu heb ik de komende dagen pijnstillende medicijnen en zal ik niet kunnen voeden. Geloof ook niet dat ik nog veel melk had, maar toch is het een afscheid of zo
Heb je al een speen geprobeerd waar de melk minder snel uit komt? Ik weet zeker dat de fv-mama's daar meer info over hebben. Zelf heb ik een fles die op de borst lijkt, van Avent. We gebruiken hem weinig (geef bv) maar ze moet ook als ze hieruit drinkt groot aanhappen en werken voor haar melk en het duurt langer voor de fles leeg is. Wellicht tevens een oplossing voor een deel van de zuigbehoefte? Je arme pink is vast aan een beetje rust toe! Ik kan me trouwens voorstellen dat de laatste keer bv emotioneel is, ook als je achteraf pas beseft dat het de laatste keer was!
Wij hebben ook de avent natural fles. Maar wel met een 2 speen. Misschien toch maar weer de 1 speen erop zetten? Ik weet niet of dat verstandig is, omdat hij zn flesjes lang niet allemaal fantastisch leeg drinkt... Ook pakt hij de dr brownfles wel goed, maar daar heb ik een 1 speen op en dan drinkt ie hem niet leeg. Misschien toeval?
Mijn mening, draag je kindje lekker bij je. Is nog zo klein. Er zijn heus kindjes die vanaf dag een super slapen en ook alleen in slaap vallen. Maar de meeste kindjes willen bij mama zijn. Lekker bij je in slaap laten vallen en dan wegleggen (als dit kan). Ik heb mijn meisje weken in slaap gewiegd en bij me laten slapen, misschien ook niet de juiste oplossing, maar wat is de 'juiste' oplossing. Dit voelde voor ons goed. Nu leg ik haar zonder huilen/zeuren in bed en ze valt zelf in slaap (dit doet ze vanaf de 3 maanden). Inbakeren is misschien ook een idee. Kan alleen maar zeggen volg je gevoel en doe wat voor jouw goed voelt. Laat je vooral niet wijsmaken dat er dingen moeten (moet in eigen bed slapen, moet zelf in slaap vallen etc.). Succes en geniet van je zoon.
Nu we de kleine eigenlijk de hele dag bij ons laten slapen merk dat hij zelfs dan ook nog onrustig is. Slaapt steeds 10-15 minuten en wordt dan huilend wakker. (Ik zit op de slaapkamer met zo min mogelijk prikkels). Ik ben gestopt met altijd de vinger in zn mondje te stoppen om hem te kalmeren anders zit ik de hele dag zo. Ik hou hem alleen stevig vast en na een tijdje huilen (jengelen) valt hij dan zelf weer in slaap.. soms. Morgen bel ik voor een verwijzing naar de kinderarts. Er moet toch iets zijn?
Oh wat vervelend dat hij zelfs bij jullie niet lekker kan/wil slapen. Hoop echt dat de kinderarts iets voor jullie kan betekenen.