Baby valt niet zelf in slaap.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door samarinde01, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ja gewoon maar even naar de kinderarts gaan! Misschien weet die raad. Hopelijk kun je een beetje snel terecht! Moeilijk he dat slapen.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik weet niet wat er aan de hand is. Hij heeft vanochtend vanaf 21:30 tot nu in zijn bedje geslapen!!! :$
    Ik snap er geen jota meer van. Hij ligt op zijn buik op een doekje met mijn geur. Huilt net af en toe een beetje jengelig, maar valt zelf weer in slaap. Jippie. Ik heb voor het eerst in weken beneden ontbeten en koffie gedronken :D
    Zou dit dan de oplossing zijn? Durf niet te veel te hopen, maar vanmiddag probeer ik het gewoon weer..:cool:

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.917
    113
    Vrouw
    Haha, je blijheid spat van je bericht af! Fijn dat hij een paar uurtjes in zijn bed heeft geslapen, daar krijg je zelf ook weer energie van (is mijn ervaring). Vanmiddag gewoon weer opnieuw proberen! En als het vanmiddag niet helpt, dan vanavond weer een nieuwe poging. Elk slaapje in zijn bedje/kinderwagen/box is er één.
    Heb je nog gebeld voor een doorverwijzing?

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja inderdaad! Maar gisteren ging het de HELE dag goed! Wel kraampjes gisteravond, maar na een half uurtje troosten sliep hij zo weer weg in bedje. En vannacht heeft hij vanaf de laatste fles om 23:30 tot 06:00 geslapen. Ik moest hem gewoon wakker maken voor de laatste fles. Ik natuurlijk wakker om half 3 en half 4 zoals ik gewend ben.
    Maar het lijkt erop dat hij dus een buikslaper is. Meteen lastig natuurlijk wat betreft de veiligheid, maar we hebben een aerosleep, camera babyfoon is besteld en ik denk nog aan een nanycare matje. Er zijn natuurlijk tegenstanders tegen buikslapen, maar wij hebben deze keuze toch gemaakt. Wel alleen overdag. 's Nachts sliep ie toch al redelijk dus dan laten we hem gewoon op zn rug liggen.

Bijzonder he?
    Zou dan toch alsnog een beetje een roze wolk verschijnen?
    Nog geen doorverwijzing gevraagd. Twijfel of dit nog wel nodig is. Hij is nu zo'n vrolijk mannetje nu hij zo goed slaapt. Ik denk niet dat ik het medische pad direct op ren nu.

Moet nog even iets zeggen. Ik weet dat niet iedereen erin 'gelooft', maar gisteren is hier iemand geweest die het huis heeft ontstoord. Het bleek dat wij heel wat wellen onder de grond hebben en dat daardoor de balans verstoorde. Ik ben niet zo van de zweverij, maar ik geloof wel dat de wereld aan elkaar hangt van energie. Zo dat als een persoon niet lekker in zn vel zit (moi), dat een ander ook kan voelen. Zeker zo'n gevoelig wezentje als een baby.
    Ik zal hier niet reclame gaan maken voor de meneer in kwestie, maar als iemand wil weten wie het hier is geweest stuur dan maar een pb-tje.

Of het nou het buikslapen is, de veranderingen hier in huis sinds gisteren of een combinatie.. het maakt mij niet uit! Het ziet er naar uit dat mijn man en ik deze kerst toch nog ook samen gaan genieten. :)

Voor iedereen hele fijne dagen samen. En ik wil jullie enorm bedanken voor het meedenken en meeleven in dit topic. We kennen elkaar niet eens, maar wat fijn dat je hier je sores zo kunt delen!

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.917
    113
    Vrouw
    Fijn fijn fijn!! Lekker dat jullie zo de feestdagen in gaan!
    Als hij een buikslaper is, lekker op zijn buik laten slapen.
    Ik ben zelf idd niet zweverig en geloof ook niet in het huis ontstoren, maar who cares: als het helpt, dan helpt het :)

Hopen dat je dit topic niet meer hoeft te openen.

Geniet van de feestdagen!

6. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Fijn zeg. Hier ook een buikslaper hoor. Aerosleep ed hebben wij niet eens. Vind ik maar onzin. Het is belangrijker dat ze het niet te warm krijgen bij buikslapen ivm warmtestuwing. Ook denken veel dat het gevaarlijk is ivm neus in het matras, maar het probleem is meer dat de ademhalingsprikkel bij jonge baby's nog niet goed ontwikkeld is. Als ze op hun buik liggen zijn ze in diepere slaap dus kan het zijn dat die prikkel niet goed geactiveerd wordt. Ik keek aan het begin ook om de 5 min of hij nog wel leefde :p maar inmiddels volledig vertrouwen erin eigenlijk. Hier slaapt hij snachts ook op zijn buik. Let vooral op warmte. Dat was het enige wat onze kinderarts erop aan te merken had.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    Hier 2 buikslapers. De eerste durfde ik het niet aan, heeft een jaar geduurd voordat hij kon slapen. De jongste vanaf 5 dagen oud op de buik gelegd en dat maakte zo'n verschil. Komt ook heel vaak voor bij reflux trouwens (en logisch ook, want dan hebben ze minder last van het zuur).

Wel een aerosleep, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust, want volgens mij is eigenlijk maar onzin. Hier slaapt hij trouwens altijd bij mij, dus had ik er wel zicht op. Overdag sliep hij toen hij nog zo klein was in de box, alleen op zijn buik in zijn eigen kamertje vond ik toch wat eng.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Medestanders is altijd fijn hihi.. Ook vandaag pakt hij het weer perfect op. Af en toe tussendoor even morren, huilen en dan valt ie weer in slaap. Ik zie dat hij dan zn hoofdje naar de andere kant draait. Waarschijnlijk zoekt ie dan een nieuwe houding. Dit gaat prima. Sterk nekje.

Bedankt voor de tip van de warmte, daar zal ik op letten. Alles katoen en velluxdekentje dat zal ook wel schelen. Ik las ook dat je het dekentje niet te hoog moet doen. Net tot onder de okseltjes zeg maar, dit voorkomt ook dat ze 'in' het dekentje gaan ademen en dus te weinig verse zuurstof krijgen.

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Even een update. Fijn dat het zo veel verbeterd is hier. Hij pakt nu per slaapje meestal tussen een half uur en soms een uitschieter van 2,5 uur in zn bedje. Wel huilt hij om het kwartier soms. Maar het stopt binnen 5 min. steeds. Hoe vaak ik halverwege de trap weer om kon draaien :D
    Ook heeft hij na de bewuste dag een recordnacht gemaakt. Dacht van 00:00 tot 06:30 zoiets.
    Perfect gaat het nog niet, want bij sommige slaapjes lukt het niet en als het troosten in bedje niet lukt ligt hij alsnog bij me. Ik heb het er maar druk mee haha. Maar ik ben al erg blij. We hebben kerstavond heerlijk samen gegeten in alle rust. En ik wist niet hoe fijn het zou zijn als ik zelf weer eens een wasje kon opvouwen of de stofzuiger erdoor trekken.

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.917
    113
    Vrouw
    Lekker he!
    Haha dat omdraaien halverwege de trap ken ik, of dan sta ik voor zijn deur en is ie ineens stil.
    Wat doe je trouwens als ie 'maar' een half uur slaapt? Laat je hem dan verder bij jou slapen of blijft ie dan gewoon wakker? Ik vind dat zelf wel lastig: als zoontje wakker blijft is hij namelijk zo 2 a 3 uur wakker achter elkaar en wordt hij vaak ook wel wat mopperig. Aan de andere kant slaapt zoontje hier zoveel 's nachts: rond 20uur erin, fles om circa 6uur 's morgens en dan nog weer tot een uurtje of 10 slapen. Dus dan begrijp ik ook wel dat hij niet veel wil/kan slapen overdag :)

11. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Nou dan slaapt hij al 14 uur tijdens de nacht! Dat is al hartstikke veel. Kan me voorstellen dat hij dan overdag weinig slaapt. Denk als je hem om 8 uur de dag zou laten beginnen dat hij misschien wel meer zou slapen overdag. Als hij hier een half uur slaapt haal ik m er na even proberen gewoon uit. Dan straks maar weer slapen. En hij heeft ook duidelijk niet zo veel slaap nodig.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier was buikligging ook twee keer de oplossing. Super voor je, geniet ervan!

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Nu ook weer. Minuut huilen en dan 3 minuten stil. Zo gaat het steeds. Het klinkt zo zielig. Hij huilt niet heel hartverscheurend, maar slaapt dus ook niet.
    Als dit zo gaat troost ik hem eerst een paar keer in zn bedje. Beetje over zijn rugje wrijven. Uiteindelijk een keer met mijn pink in zijn mond. Helpt dat niet dan leg ik hem inderdaad verder te slapen op mijn borst. Dan pak ik het 'ritme' weer op als hij dan echt wakker wordt.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

lijkt alsof hij ergens last van heeft wat hem hindert, krampjes, voeding, oortjes.. moeilijk dit!

15. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja je zou het denken, maar waarom hij dan 's nachts zo goed slaapt is me dan een raadsel.

16. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Volgens mij zijn er veel baby's die overdag slecht slapen en 's nachts goed slapen.

17. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.917
    113
    Vrouw
    Je leest het idd wel vaak: slecht slapen overdag en 's nachts prima slapen. Tja, dan denk ik telkens beter zo dan andersom, dat zou echt killing zijn...

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Mijn kinderen heb ik nooit laten huilen in bed voor het slapen gaan. De jongste is nu 5 maanden en slaapt overdag in de box, kinderwagen of gewoon lekker bij me. Alleen de nachten in het eigen bedje. Met de oudste twee ook gedaan en die slapen nu zo makkelijk en ook ergens anders. De jongste valt ook gewoon zelf in slaap in de wagen of in de box. Het komt dus echt wel goed.

19. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hmm en wat als het langzaam allebei slecht wordt? Overdag en 's nachts? Vannacht om 01:30 gevoed en om 03:30 werd hij huilend wakker. Niet meer in bed te krijgen. Ik heb hem weer op mijn borst gelegd na 3 pogingen en daar sliep hij blokjes van een half uur. En ik niet dus..
    Het overdagfeestje is ook al weer voorbij. Inmiddels niet meer gelukt.
    Ten einde raad. Ik neig er naar om toch Ria Blom te proberen. Dit kan toch niet zo door gaan?
    Ik weet dat ie ongeveer nu in een sprongetje zit, maar zo extreem? Leuk. Volgende week afspraak voor prikjes. Ook nog eens :(

20. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Met 2 maanden is er ook een sprongetje. Wie weet is dat het? Jammer he dat je dan denkt het voor elkaar te hebben en dan veranderd alles weer. Normaal hoor, maar niet leuk.

Deel Deze Pagina