Baby valt niet zelf in slaap.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door samarinde01, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Zo had er compleet overheen gelezen dat je zelf ook al het sprongetje noemde!
    Hier nu 19w sprong en komt nu ook al weer een week om de 3 uur weer 's nachts. Daarvoor maakte hij een ruk van 6 a 7 uur!

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Tsja Veerr, we dachten dat het een beetje de goede kant op ging na die 2 dagen dat we hem eventjes in bed konden leggen. Maar nu is het alweer bijna een week pet.
    Het kan wel normaal zijn dat ze van een sprongetje van slag zijn, maar wat als dat al zo was zonder het sprongetje. Ik word mega-onzeker van mensen die het hebben over een ritme. Die kunnen zeggen hoe laat hun kindje de fles krijgt. Ik weet gewoon niet hoe ik het moet aanpakken. Slapen-voeden-spelen-slapen lukt gewoon niet, omdat hij vaak klaarwakker is na een uurtje slaap en dan nog geen honger heeft. Als ik dan wacht is hij na 15 minuten al weer doodmoe, omdat hij natuurlijk te kort heeft geslapen. Langer proberen te laten slapen doen we wel, maar dan zit je dus uren met een vinger in zn mond. En dan wordt hij om de 5 minuten weer wakker. Het lijkt ook steeds minder te werken. Maar hem dan maar wakker te laten zijn, is ook geen oplossing voor het 'schema' dus.
    Zo is elke dag hier een rommeltje en sinds kort ook de nacht dus.
    Sorry, ik moet even mijn sores weer kwijt. Zo frustrerend dit!

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier ook niet echt een schema van slapen eten spelen. Zl slaapt ook maar een uurtje en dan idd nog geen honger. Laat hem meestal rustig in de reiswieg liggen. Slapen wakker eten spelen slapen is het hier vaak. Hij zou ook volgend cb vier uur tussen voedingen moeten hebben maar lukt maar minimaal drie uur, heel af en toe 3,5. Heb het maar een beetje los gelaten en hoop dan dat hij zelf slaapt als jij moe is. Probeer blij te zijn met elk uurtje dat hij slaapt.

4. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik weet hoe lastig het is hoor! Ten eerste niet meer luisteren naar hoe fantastisch andere kinderen het doen. In de praktijk zijn er super veel met zulke problemen. Hier ook een hele slechte slaper. Mij heeft het ontzettend geholpen door alles los te laten. Weg met voeden spelen slapen, voeden op verzoek. Maar is misschien anders met fv hoor. Het is heeeel moeilijk allemaal en snap dat je er onzeker van wordt. Met 3 maanden wordt het echt wat makkelijker allemaal. Verwacht niet dat alles opeens is opgelost, maar ik denk dat het komende weken misschien wel eens steeds wat beter zou kunnen gaan! Sterkte meid, je moet er doorheen en een manier die werkt voor jullie vinden. Tot die tijd lekker klagen hier! Je mag ook altijd een berichtje sturen hoor!

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Idd strakke schema's mss wat los laten. Reken uit hoeveel hij per dag mag hebben met zijn gewicht. Flessen van 150cc of 180cc x5. Ik geef bijvoorbeeld 6 voedingen op een dag. Deel het aantal dan door zes. En je weet wat hij per fles mag.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dank voor jullie reacties. Lief! Ik zat er helemaal doorheen gisteren. Vandaag is het al wat beter. Ik ben er even een paar uurtjes tussenuit geweest met mijn man. Het is zo moeilijk als hij het ook even niet ziet zitten. Zit je met zn tweeën te sippen..
    Maar goed. Het lukt weer wat beter. Teske, we hebben inderdaad bedacht om het wat meer los te laten. Het per dag te bekijken. Toen hij gisternacht zo onrustig was, dacht ik meteen: "Ja, nu is het zo ver. Nu begint ie ook nog 's nachts." Niet eerlijk. En onterecht, want vannacht ging het wel weer goed.
    Net als jij, teske komt hij wat vaker voor een voeding weer. Maar dat vind ik geen ramp. Vannacht kon ik hem prima weer terug leggen. Ook de flessen gingen gisteren en vandaag tot nu toe beter.

En wat is mooi om te zien dat hij zich zo ontwikkelt. Die geluidjes, dat getrappel en die lach! Aaaah :D Ook vindt hij zn handjes steeds beter. Misschien lukt het hem dan ook beter om zichzelf te troosten. (duimpje)

Straks gaan we eventjes een uurtje op visite. Bij naaste familie, dat scheelt. Desnoods kruip ik daar met hem op bed als we hem niet in slaap krijgen..

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Dipjes kennen we hier ook. Hier zijn vooral de middagen niet altijd even leuk. Veel op de bank. Of naar buiten in de draagzak. Maar ook niet altijd zin in.
    Als hij 's nachts wakker wordt doe ik meestal toch gewoon een flesje. Hij wordt niet heel vaak 's nachts wakker. Dus voor die ene keer. Heb met mezelf afgesproken voor 5uur een flesje van 60cc en na 5 uur beginnen met de gewone fles. We zien wel war het schip strand. Schrijf wel altijd op wat en wanneer ik hoeveel fv geef. Anders kan ik de hele dag aan het rekenen zijn. Gelukkig zijn jullie ook alweer hard op weg naar de drie maanden. Het wordt dan echt wel wat makkelijker, niet zozeer omdat alle problemen weg zijn, maar zelf kan ik alles wat meer loslaten en wat meer mn eigen weg volgen. We zien wel waar het schip strand. Probeer vooral mn gevoel te volgen. Maar ja niet altijd even makkelijk.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Even een update, omdat jullie zo met me meeleven..

De knop is om hier. Weg met alle schema's en adviezen van "deskundigen". Sinds zondag hebben we rrr overboord gegooid en zijn we met de kleine man op stap gegaan. Soms als hij al moe was en soms net na zijn slaapje. En hij vindt het best. Hij kijkt zijn ogen uit, wordt inderdaad goed moe en is dan zo in slaap. Maxicosi, op de arm, in de draagzak, dat maakt niet uit. Hij slaapt! En issie na 30 minuten klaarwakker, dan houden we dat mooi zo. Geen gevecht meer en daar lijkt onze vent van op te knappen. En wijzelf ook natuurlijk. Vanochtend hadden we visite en ik nam hem lekker bij me en hij viel binnen 5 minuten al sabbelend aan mijn pink in slaap. Ik kon eindelijk eens bij het bezoek blijven en ondertussen genieten van mijn lieve knorrende ventje in mijn armen.
    Door te kiezen voor zijn belangrijkste behoefte, nabijheid, en zoals het volgens de boekjes zou horen los te laten, lijkt het dat we onze weg aan het vinden zijn.
    Conclusie voor ons: wakkere baby's bestaan dus wel!

9. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wat goed dat je het losgelaten hebt! Fijn(er) gevoel is dat hè?
    Hier hetzelfde: mijn zoontje slaap 8 van de 10 keer wel gewoon in, maar is vaak na 30/45 alweer wakker. Dus ook geen lange slaapjes, tijd voor het huishouden/mezelf etc. Het kon me eerder vreselijk frustreren (ik ben nogal gestructureerd van mezelf), maar toen ik besloot er maar in mee te gaan viel er ook een 'last' van me af. Ik vind het stiekem ook best lekker om zoveel met hem te kunnen knuffelen. Hij is nl. na zo'n minislaapje wel altijd vrolijk en kijkt me met een grote glimlach aan als ik hem uit bedje haal.... Dat maakt dan alles weer goed! :D

10. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Goed zo! Fijn gevoel he om je niet meer zo druk te maken. En die wakkere baby's bestaan zeker!

11. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    #111 Patri1982, 18 jan 2014
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
    Blijven proberen, maar forceer niks. Ik heb een keer bij 9 weken hem op bed gelegd en hem alleen opgepakt als hij hard begon te huilen, zoals aangeraden babyfluisteraar. Hij was op een gegeven moment hysterisch. Later hoorde ik dat dat niet mag voor de vier maanden, oeps. Ik heb hem toen er uit gehaald en in de draagzak gelegd waar hij lekker in slaap viel. Toen ik zijn kamertje weer op moest om hem te verschonen, raakte hij weer in paniek alsof hij bang was dat ik hem weer in bed zou leggen. Ik ben dus voor even gestopt met hem wakker neerleggen. Een paar weken later weer geprobeerd en hij is zonder huilen zelf in slaap gevallen! Ik merkte wel dat hij wel heel slaperig moet zijn, en zeker niet oververmoeid. Geniet van je kleine! Ik ben net weer begonnen met werken en ik mis die frustrerende dagen van dat hij maar in mijn armen wilt zijn zodat ik niets kon doen overdag, zelf soms niet douchen tot mijn man thuiskwam. Kan ook luiheid zijn 😜
    Bedenk ook, knuffelen, zoentjes geven etc. hebben kinderen ook nodig. Als zl altij maar in zijn bedje zou slapen wanneer hij moe is, dan zou ik nooit zoveel met hem kunnen knuffelen en dat zou ik voor geen goud willen missen! Heerlijk :D

12. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja, je leert wat hè als kersverse moeder. Vooral over jezelf! Ik vind het stiekem ook heerlijk om hem bij me te hebben. Die strijd om hem overdag in bed te krijgen mis ik als kiespijn. Moet voor zon kleintje ook frustrerend zijn; steeds maar moeten slapen terwijl je het niet kunt.
    Slaaptrainingen.. Ik mag het woord niet meer horen. Misschien als je kindje al een jaar of ouder is, maar zo'n ukje? Hij is zich nog niet eens bewust van zijn eigen lijfje. Laat staan dat hij zijn ouders met slimme moves probeert te claimen. Eerder aangeboren behoeftes als je het mij vraagt. Mooi artikel:

Column: Handleiding voor het resetten van je baby | Kiind Magazine

En mooie website die wat meer de natuurlijke kant van ouderschap en het leven belicht. Ik vond daar veel aansluiting!

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.917
    113
    Vrouw
    Hier echt precies hetzelfde. Slaapjes van zoontje zijn idd vaak maar 45 min. En daarna wil hij niet meer (af en toe een uitzondering). Daarna is ie gewoon lekker bij mij of ligt hij de box en is ie gewoon vrolijk. Prima!
    Enige nadeel vind ik wel dat hij dan vaak tijdens het drinken van de fles soms te moe is.

Fijn Samarinde dat je het zo prima vindt en het hebt kunnen loslaten. Geniet van de kleine!

14. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Met 45 min ben op al blij tegenwoordig haha.

Deel Deze Pagina