ja ik zou wel een kleinere kopen. Die heb je bij de hema wel en ik heb alleen een romper onder de de bakerzak maar het is nu ook wel warm weer. Als het slaapzakje niet te dik is dan zou ik er idd alleen een romper onder doen met lange mouwen.
Waar koop je zo'n bakerzak? Dus slaapzak maar dan wel eentje met de armpjes erin? Een nichtje van mijn vriend heeft haar kleintje ook ingebakerd ook gewoon in de zomer en bij haar hielp het prima! Het was wel warm inderdaad maar je kan ze natuurlijk alleen een rompertje aandoen of gewoon alleen een luier. Zij heeft dat doek besteld via internet: www.pacco.nl
Oh als je effe googled dan kom je mega veel sites over inbakeren tegen! Trouwens weet iemand of er ook nadelen aan inbakeren zijn?
Ik zit ook aan de bakerzak te denken. Ik heb haar net ingebakerd met een laken en ze sliep vrij snel. Ja ik wil ook graag weten of er nadelen zijn of risico's aan het inbakeren met een bakerzak of doeken?
Hou dr lekker bij je, daar heeft ze behoefde aan. Steven moesten wij ook in slaap wiegen, helemaal als het druk was geweest, die periodes gaan wel over. Nu zijn ze nog niet zwaar, en vinden het nog lekker, geniet daar nog even van. Wat betrefd je bv, probeer eens te kolfen, dan krijgen je borsten meer rust, en kun je ook mooi zien, wat eruit komt. Succes, de meeste kids zijn sávonds wat wakkerder. Geniet van je kleine drolletje, ze is zo groot.
p.s een draagzak vind ze misschien ook wel fijn, Steven viel altijd in slaap in dat ding, en je hebt je handen vrij.
Elisa is ook in onze armen nog huilerig omdat ze gewoon oververmoeid is...ik denk toch dat wij zo'n bakerzak es gaan uitproberen. Ik wil alleen eerst advies van het CB.
hoe herkenbaar. Hier gaat het precies zo. 's nachts gaat het prima, maar overdag.... Als het aan hem ligt slaapt hij de hele dag in mijn armen. Ik weet ook niet of ik er aan toe moet geven of niet. Als ik de reacties hier zo lees moet ik dat ik gewoon doen. Gister gingen we bbq-en bij mijn schoonzus nou ik heb geen bbq gezien. Ik heb de hele tijd met hem in de kamer gezeten om hem in slaap proberen te krijgen. brullen, brullen, brullen 2 uur lang toen zijn we maar naar huis gegaan. Zooo zielig dat ik mijn mannetje niet begrijp.
@chantalk nou wel prettig om te lezen dat je niet de enige bent toch?! Is jou mannetje ook zo aan het spartelen met zijn armpjes als hij moet slapen? Misschien is inbakeren ook wel wat voor hem?! Zie inbakeren.nl hier vindt je veel info. En anders inderdaad veel bij je houden zo te lezen... Aan de reacties te lezen wordt het bij 8/10 weken minder...nou ik ga het niet nog 7 weken trekken hoor...ze moet donderdag voor het eerst naar het CB en dan ga ik informeren of het slim is om met het inbakeren te beginnen..
Hoi, Wij hebben uiteindelijk niet ingebakerd maar legden onze dochter stevig ingestopt in het wiegje, met de handjes langs het lichaam en dan ingeklemd tussen 2 dikke opgerolde handdoeken (moeten wel laag genoeg liggen, mag ze niet met haar gezicht bij komen). En een slaapzakje van de HEMA maat 50-62. Dat aan de borst in slaap vallen is wel heel herkenbaar voor ons, bij ons was het echt een gevalletje van te moe om aan de borst te drinken maar te honger en te moe om in slaap te vallen. GEvolg: overdag bijna niet slapen en veel huilen. Met een flesje was het een ander kind (hoewel bv natuurlijk leuk, goed en knus is als het goed gaat). Probeer evt. een keer een flesje te kolven. ook goed om je te realiseren dat een baby van 3 weken maar heel kort op kan zijn. Onze dochter lag toen echt nog niet in de box (ze deed ook wel erg lang over het drinken). Groetjes!
Ja ik zit nu veel te lezen op inbakeren.nl en lees toch ook wel veel tips over regelmaat wat ik eerst eens wil proberen. Ze moet sowieso pas donderdag naar CB en wil haar eerst laten onderzoeken of alles lichamelijk goed is voordat ik met inbakeren ga beginnen dus ik heb nog een paar dagen om het regelmaat goed uit te proberen. Ik las dat je het beste je kindje bij de eerste tekenen van moeheid in bedje moet leggen en ik heb wel snel de neiging om haar dan nog even bij mij te laten slapen en dan pas in bed te leggen. Dus ga haar nu eerder naar bed brengen. Ik las dat ze gemiddeld nu zo'n 40 max 60 min wakker zijn inclusief verschonen, voeden en spelen...nou meestal is ze al langer wakker maar misschien wel omdat ik haar overprikkel waardoor ze daarna niet meer in slaap kan komen. Echt super interessant die site! Zo veel goede info! Ik ga er morgen meteen mee beginnen! Ik hoop dat het werkt. jaja, toch een heel uitzoekerij zo'n ukkepuk! hihi nou we komen er wel!
Ik heb precies hetzelfde gehad. Op 'normale' dagen was ik een uur of 6-7 met hem aan het klooien. Erg vermoeiend, want inderdaad weet je niet wat het is. Ik heb dan ook van alles geprobeerd (overigens wel na evt. medische oorzaken zoveel mogelijk uitgesloten te hebben). Ik heb ook een draagzak gekocht en dat hielp redelijk. Wat ook vaak erg goed ging was hem tussen mijn knieen hangen. Bob overstrekte nl. erg veel en dan hing hij een beetje rond. Verder kon ik hem dan met mijn benen een beetje wiegen en hem met mijn arm evt. tegenhouden. Niet dat je dan aan jezelf toekomt, maar het is wel stukken minder belastend voor je rug en je kan een beetje tv kijken ofzo. Wat ik wel heel snel heb ingevoerd is qua voeding er wel minimaal 2 uur (starttijden) tussen te laten zitten. Ik zat nl. nogal te klooien met BV op verzoek. Maar dat werkte voor mijzelf in ieder geval een stuk beter en Bob is er niet meer-minder van gaan huilen. Ik heb ook het rust/regelmaat principe geprobeerd, maar dat ging toen gewoon niet. Tenminste niet tijdens zijn huiluuuuren. Daarbuiten werkte het prima en dat werkt nu ook nog steeds goed. Uiteindelijk had ik me er dus maar min of meer bij neergelegd dat hij mij gedurende die uren nodig had. Inbakeren heb ik (achteraf gelukkig) nog net niet gedaan, maar dat was eigenlijk het laatste wat ik nog kon gaan proberen. Want toen was Bob 8 weken en is het ook hier vanzelf overgegaan. Vraag me niet het hoe en waarom, maar ineens ging het met de dag beter en een dag of 4 na de 8 weken had ik ineens een heerlijk relaxed en vrolijk kindje! En waar het nou aan gelegen heeft? Succes in ieder geval!