sinds een paar dagen gaat mijn dochter (1.5) met haar hoofd tegen de muur/deur bonken tijdens een driftaanval! wat natuurlijk pijn doet, en ze dus nog harder gaat huilen.. weet iemand waarom ze dit doet, en hoe ik het kan stoppen?
ik heb dat ook weleens gehoord van het zoontje van m'n baas, maar die wist toen ook al niet wat ie ermee aan moest...
hier heeft ze t ook gedaan, alleen niet tijdens een driftbui. Maar gewoon,,,,,nou ja gewoon. Ze wilde denk ik eens voelen hoe dat was, alleen vond ik dat wel heftig. Ken t wel vanuit mn werk maar das qua gevoel toch heeeel anders. Ik drukte mn hand er dan tussen en dan was de lol eraf.
Ik zou zeggen negeren maar bij zoiets lijkt me dat wel erg lastig :O Dat moet toch flinke pijn doen he!! Mijn zoon doet het alleen in zijn slaap, dus helaas geen tip! Hopelijk krijg je een goeie tip die helpt en doet je dochter het niet meer!
Jelle doet dit 's nachts, verwerken van de dag aldus cb niks aan te doen overdag ook in een driftbui en idd ik doe ook mijn hand ertussen of ik pak hem beet en zeg gil maar even het moet er toch uit hoort bij de ontwikkeling mijn broertje deed dit vroeger erg veel maar toen kwam eruit dat hij oor en keel ontsteking had dus hou het wel goed in de gaten
Ik heb het genegeerd. Was hier een vorm van aandacht, negatieve aandacht is ook aandacht natuurlijk en grenzen verkennen, ze moeten op een manier leren dat zulkde dingen pijn doen. als ze zo'n drifbui hebben, voelen ze het vaak ook niet hoor, teminste dat is mijn ervaring
dat zou heel veel verklaren! ze is ook al weer verkouden, voor de 3e keer dit jaar, maar had die link nog niet gelegd. ga meteen even ha bellen voor advies, bedankt! @ikke: ik heb het ook geprobeerd te negeren, maar het probleem is dat die driftbuien de laatste dagen steeds om niks ontstaan, ene moment zijn we samen aan het tekenen, volgende moment gooit ze haar potlood neer, laat ze zich gillend op de grond vallen en begint ze te bonken. pijn zou in mijn ogen echt nog de enige verklaring kunnen zijn waarom ze het doet..
Dat was hier ook zo, uit het niks, omdat erin zijn ogen iets fout ging. Maar even langs de ha kan natuurlijk nooit kwaas, beter te vaak dan te weinig natuurlijk Van oorpijn kunnen ze ookgaan bonken inderdaad
Mijn gevoel zegt negeren. Ruben heeft het wel geprobeerd (was hij nog een stuk kleiner) maar na negeren was het best gauw over. Nou doet hij het ook in zijn slaap...ben blij te lezen dat meer kinderen dat doen en dat het dus w.s. met verwerking te maken heeft. Elmo