is dit een sprong of toe aan 1 slaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sundew, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Van de ene op de andere dag wil ons zoontje opeens 2 a 3 uur later slapen dan normaal. Waar hij het normaal niet eens vol houdt tot 18:30 zit hij nu gezellig wakker tr zijn tot 21 a 21:30. Hij doet overdag nog 2 slaapjes. Zou dit te veel zijn? 'S ochtends is hij al snel moe en bij eerste tekenen leg ik hem gewoon op bed en slaapt hij 2 a 2,5 uur. Daarna paar uurtjes wakker en dan rond 14:00 weer naar bed en slaapt hij ook minimaal een uur of 1,5. Maar nu dus gewoon ineens klaarwakker. Zal ik proberen om 's ochtends iets later te laten slapen en dan maar 1 slaapje of is dit gewoon een tijdelijk sprongetje en moet hij nog wel 2 keer slapen? Wat is jullie ervaring met overgaan naar 1 slaapje of deze leeftijd?

Ps ik vind het wel gezellig hoor dat hij zo lekker lang wakker is.. maar is vast niet heel handig om overdag veel te slapen en 's avonds wakker te zijn :)

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier ging het inderdaad ook zoals bij jouw. Eerst was het ochtendslaapje hooguit een uurtje en smiddags anderhalfuur (nee helaas geen grote slaper) Tot hij ineens sochtends 3 uur ging slapen!
    Dus inderdaad de ochtendtijden veranderd naar rond half 12 (na zijn broodje) en dan sliep hij gemiddeld 2 uur (als ik mazzel had) Nu met bijna 18 maanden wil meneer helemaal geen slaapje meer :'( arme arme mama :p

3. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Haha arme mama idd! Ik heb hier weer zo'n grote slaper (iig overdag) dat ik bijna nergens heen kan.. dus ik zou ook wel weer blij zijn met 1 slaapje tussen de middag... Al is het dan idd wel drukker overdag voor mama ja :)

4. wachtend

wachtend Niet meer actief

Nou moet ik zeggen de overstap van 2 naar 1 slaapje was een verademing voor mij! Ik kon eindelijk een keer boodschappen doen op een moment dat ik dacht laat ik dat eens gaan doen ipv dat ik zat te rekenen of dat ging met zoon.

Dat van 1 naar geen slaapjes kost mij iets meer moeite nu eerlijk gezegd ;) na een aantal keer onder narcose te zijn geweest in de afgelopen maanden wil mijn lichaam alleen nog maar slapen dus dat is nu echt even aanpoten ;) Maar aan de andere kant denk ik nu ohh ik kan een keer naar die vriendin die zo ver weg woont! Ik kan op vakantie en hoef niet meer bij de caravan te blijven zitten omdat zoon slaapt. Er zijn ook genoeg voordelen (al moest ik ze wel even zoeken hoor ;) )

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Wow slaapt je zoontje al niet meer overdag? Is hij van begin 2012 of niet?
    Ons zoontje, van dec 2012 zit nu op overgang 2-1 slaapjes. Op de opvang en bij oppas redt hij makkelijk 1 slaapje, maar thuis gaat het nog niet helemaal goed.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    #6 Zara75, 13 apr 2014
    Laatst bewerkt: 13 apr 2014
    Mijn dochter ging met 9 maanden al rommelen met haar ochtendslaapje, dan legde ik haar weg en wilde ze opeens niet slapen.
    En dan weer een paar dagen wel, dit heeft denk ik een week of 6 geduurd en toen was ze definitief van haar ochtendslaapje af.
    Sindsdien luncht ze om 12:00 en slaapt ze daarna zo 1,5 a 2,5/3 uur.
    Haar bedtijd is gewoon hetzelfde gebleven, ze gaat rond 19:00 probleemloos slapen. Toen ze ging rommelen met dat ochtendslaapjes was ze niet opeens 's avonds langer wakker. ( thank God ;))

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik denk ook toe aan 1 slaapje.
    Beer sloeg zelf zijn ochtendslaapje ineens over, maar ging dan om 11.30 slapen, ipv om 13.00.
    Dit hebben we zelf steeds een beetje later kunnen rekken, en nu slaapt hij al een hele poos van 12.30-14.00/14.30 en gaat tussen 20.00 en 20.30 naar bed.
    Dat is nooit vroeger geweest bij Beer.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Gezien de leeftijd: toe aan 1 slaapje ;).
    De meeste kindjes maken ergens rond de 1 jaar die overstap.

Mijn ervaring met overstappen van slaapjes is wel dat het even een paar weken rommelig is, voordat ze echt gewend zijn.

Mijn jongste is vanaf 11 maanden al over op 1 slaapje, begon met ruim 9,5 maanden te rommelen. Mijn middelste is volgens mij met 12 mnd omgegaan, mijn oudste met 14 mnd (maar die heeft ook veel langer middagslaapje gehouden, tov zusje).

Ik heb wel altijd een beetje gestuurd, waar mogelijk. Dus proberen in ochtend iets langer wakker te houden, of in de middag als ze voor een 2e keer in slaap viel binnen 20 minuten weer wakker te maken, zodat ze wel normale tijd naar bed wilde in avond.

Deel Deze Pagina