Hoi, zo eens in de week heeft Niels het probleem (vooral na een middag slaapje) dat hij niet 'goed' z'n urine kwijt kan, dan moet ik echt z'n voorhuidje naar achter trekken wil z'n plasje eruit komen. De dokter op het CB heeft hiernaar gekeken en die kon niks afwijkends vinden, de huisarts heeft niks raars geconstateerd maar heeft ons voor de zekerheid doorverwezen naar de uroloog, maar die heeft ook niks gevonden. Nou heeft Niels er weinig last van (denk ik), maar het lijkt me toch niet normaal? Zijn er meer beebs die hier last van hebben en wat kan je eraan doen? Groetjes, Savita
Mij is op het bureau verteld dat als je kindje niet in een straaltje plast dat het niet goed is. Als je kindje in druppeltjes plast is de voorhuid te nauw. Daar keken ze naar bij mijn zoontje, nou er was niks mis mee, hij plast gewoon in een straaltje. Ze hebben mij voor niks ongerust gemaakt toen.
@ Patroeschka; ik bedoel dat het dan niet eruit komt en dus z'n 'zak' (sorry, weet even geen leukere manier om het te omschrijven) heel opgezwollen is en als ik z'n voorhuid naar achter trek komt z'n plas eruit en dan zie je ook meteen dat die weer terug gaat naar z'n normale vorm. Heb niet het idee dat het pijn doet bij hem ofzo. @ Mowtom; nou die straal zit het dus wel goed, hij kan hele mooie (en verre) boogjes maken, mede daarom zeggen 'ze' dat er niks aan de hand is, maar ik vindt het raar dat hij z'n plas niet zelf kwijt kan. Hij moet ook echt wel, want als ik het doe komt er gemiddeld wel een seconde of 15 (heb het nooit echt getimed, maar zoiets) een goede straal urine uit.