baby van 1 maand maakt amper stoelgang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door claire, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    Hoi

Mijn dochtertje van 1 maand is een vrolijk kind, maar heeft enorm veel last van krampjes! Geen wonder ook want tis alweer geleden van zondag dat ze stoelgang maakte :(
    Toen zelfs met behulp van een zetpil! (het was toen ook al een week geleden dat ze stoelgang maakte)
    Iets raar vind ik want de vorige weken had ze elke dag wel een 3 tal vieze luiers, het is een probleem van vorige week...
    Ze krijgt borstvoeding en er is niets veranderd in mijn eetpatroon verder.

Zijn er nog meer baby's die zo weinig stoelgang maken?
    Zo ja, geven jullie er iets voor of is er iets dat kan helpen?

Ik heb zo met mijn meisje te doen want ze kronkelt van de pijn!
    Volgende week ga ik naar de kinderarts als het niet beter is maar als er iets is dat ik vooraf kan proberen, hoor ik het graag

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Bij borstvoeding kan het best dat er zo lang zit tussen poepmomenten. Hier ook gehad toen der tijd, soms wel ruim een week ertussen.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij bv is dit normaal.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik gaf flesvoeding en ons dochtertje had het ook dat ze soms maar 1 x in de week kon poepen.... Hier werd geadviseerd om wat meer vocht aan te bieden en steeds 10 - 20 cc extra in de fles te doen qua water maar dat gaat voor jou niet op..... Uiteindelijk heeft ze dit gehouden totdat we op advies van de arts bij 3,5 maand zijn begonnen met fruit, sindsdien zijn de problemen verdwenen! Geen krampjes meer, gewoon regelmatig poepen etc.
    Bij borstvoeding schijnt het normaal te zijn ? Is het ook erg hard ?
    Anders misschien even overleggen met de HA ofzo ? En voor krampjes kan je ook infacol (geloof ik ? ) gebruiken, heeft hier wel geholpen, tegen de krampjes dan ze ging er niet meer van poepen ofzo...

Succes ermee!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.460
    36.401
    113
    Bij bv 'mag' er 1 week tussen zitten. Weet je wel zeker dat ze daardoor krampjes heeft? Op de leeftijd van jouw kindje hebben heel veel kindjes krampjes, het hoort er ook een beetje bij. Je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken als het wat langer wegblijft, zolang je volledig bv geeft hoeft dit geen probleem te zijn.

6. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    heel erg bedankt voor de reakties! ben opgelucht ;)
    alhoewel ik al een dochter heb van 3 jaar die ook bv kreeg, komt het mij niet bekend voor dat er een week kan tussen zitten :)
    Zij heeft er nooit last van gehad en poepte dagelijks dus tja...
    Infacol geef ik nu een dag of 4 maar de krampjes minderen niet echt maar ik blijf het volhouden ;)

7. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Hoi! Je zegt al opgeluch te zijn, maar voor nog meer opluchting misschien...mijn zoontje gaf ik borstvoeding en die poepte ongeveer drie tot vier keer per dag, als het niet meer was. Bij mijn dochtertje zat er soms ook bijna een week tussen. Zij had ook af en toe last van krampje (zielig toch altijd hè?!). Ik gaf of Infacol of iets van VSM, beide hielpen vaak maar niet altijd. Fietsen met de beentjes wil ook helpen, warm badje of kruik en anders, als het echt erg is:temperaturen. Met drie maanden werd het steeds minder. Nu ben ik blij dat ze niet zoveel poepbroeken heeft ;) Een per dag ongeveer en nog steeds volledige borstvoeding. Sterkte voor de komende tijd met de krampjes...hoop dat de tips helpen!!

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    even ter aanvulling infacol kan ook krampjes verergeren.

9. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij is dat bij bv normaal.
    Hier (met fv) krijgt hij ook maar 1 keer per 3 dagen ontlasting.

Misschien tegen krampen:
    cinababy van vsm
    infacol
    sab simplex
    fles aanmaken met rooibosthee
    buikje masseren (rond de navel met 2 vingers) :)

10. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    hoezo dan? als je het te vaak geeft of zo?

11. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    nee maakt niet uit hoevaak, maar sommige kindjes reageren er gewoon tegenovergestelde op.

12. liesbeth12

liesbeth12 Nieuw lid

9 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje kon van infacol helemaal niet meer poepen. hij heeft tit 4 maanden ontzettende krampen gehad en toen heb ik het advies gekregen om probiotica te gaan geven en sindsdien drinkt hij heel goed en poept hij elke dag! helemaal super en echt aan te raden!

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Gewoon lekker tussendoor een flesje warm water geven, warm water werkt ook laxerend! Wel eerst het water koken natuurlijk:) En als je wel eens kolft en iemand de fles laat geven een theelepeltje zonnebloemolie (heeft huisarts en consultatiebureau mij geadviseerd).

Probleem bij mijn jochie is (hij heeft namelijk ook een moeilijke stoelgang) dat hij het water niet meer lust:(, dus nu doen we het met pure kamille thee (zonder theïne o.i.d. gewoon 100% kamille). Mijn vriend is Italiaans en in Italië doen ze dit constant in de zomer, ze hebben zelfs speciale kamille poeder voor baby's! Dit lijkt goed te werken, hij vindt het heerlijk en drinkt zo een hele fles leeg en poept die dag of de dag erna dan ook meteen goed.

Deel Deze Pagina