Ik zei de gek. mijn wekker gaat om half zeven waarna ik voor t eerst alleen met ons draakje drie kwartier in de auto zit, ml moet om drie uur werken en zn wekker staat om 12.30 uur maar op de een of amdere manier zit ik nu beneden met een verkouden baby die niet wil gaan slapen. waar in het gesprek ging dit nou weer mis? jemig wat zijn mannen toch slapjanussen zo dat lucht op. of ben ik nou raar en moet ik zeggen:nee hoor schat, jij moet morgen al vroeg je bed uit, ik ga alleen maar een eind rijden en ben de hele dag bezig, oh ja en doodop van de zwangerschap maar nee joh, ga jij lekker slapen. ik bel je wel als ik insomnia heb :/
Ha! Ja soortgelijks overkomt mij ook wel eens, ik begroef dan mijn neus in het nekje van mijn kleintje, snuffelde, kuste en knuffelde haar, en dacht: lig jij maar te knorren schat, maar ik beleef hier het heerlijkste wat je op zo'n nacht maar kan hebben!
Nee hoor jij bent niet raar. En ja mannen zijn wat dit betreft echt niet de sterkste soort. Hier is het nog niet voorgekomen maar ik weet zeker dat ik net als jij nu zou zitten. Want o wee als hij een gebroken nacht heeft, maar wij moeten altijd doorgaan. Ach ja ik vind het niet zo'n ramp. Dat bewijst maar weer dat wij vrouwen het sterkste soort zijn .
Na zo,n nacht spreek ik dan overdag af dat hij de volgende nacht heeft. S nachts communiceren gaat bij ons niet ook slaapt mijn man soms zo vast dat hij ook echt niet wakker wordt..
Komt mij ook heel bekend voor... Echter schop ik mijn man nu vaak gewoon zijn bed uit s'nachts als ik weet dat ik een zwaardere dag ga hebben dan hij of als het de zoveelste nacht op rij is. We zijn gelukkig beiden van mening dat we het samen moeten en willen doen en ook al blijft hij liever liggen doet hij ook niet moeilijk wanneer het 'zijn beurt' is. Misschien eens proberen om hier op een rustig moment afspraken over te maken? Dan hoef je s'nachts niet meer te discussiëren. In ieder geval sterkte vandaag!
Ik herken het gelukkig niet, Manlief was bijv vannacht tot 03.00 weg, gebeurd nooit maar nu had hij een feestje, ik weet dan gewoon dat ik de kinderen heb de hele ochtend, en dan ga ik wat leuks met ze doen zodat hij beetje kan uit slapen, maar vanochtend om half 6 werd de jongste al wakker, sinds het verzetten van de klok word mevrouw tussen 4 en 6 wakker... Manlief is er de hele tijd uit gegaan ondanks dat hij 03.00 thuis was en ook sliep zodat ik kon blijven liggen, om kwart over 6 is ze weer gaan slapen tot half 8 ( voor 07.00 halen wij geen kinderen uit bed ) natuurlijk wel als ze nog nacht voeding kregen Ik zou het hem gewoon gezegd hebben denk ik, schat kun jij eruit gaan want ik moet e om half 7 uit en jij kunt wat langer blijven liggen
Herken het gelukkig ook niet. Ml zit al sinds half zeven met de kids beneden, ik mocht Nog even lekker blijven liggen.
Pfoe ben blij dat ik het niet herken. Wij spreken het zo af dat als vriend moet werken ik de nachten doe en donderdag, vrijdag en zaterdagnacht pakt manlief de nachten. Dus als een van beiden dan wakker wordt verzorgt hij ze (jongste wordt altijd 1x wakker 's nachts). Broertje is vannacht logeren bij oma dus we hebben samen tot 8 in bed gelegen, maar als het eerder was was vriend naar beneden gegaan met de kleine.
Wij doen het ook om en om, of wie het het beste kan hebben en als hij niet wakker wordt als het zijn beurt is, dan por ik hem haha..
Hier is hij nog nooit opgestaan. Nog nooit. Nog een keer? Nog noooooooiiiittttttt Eerst was het van "ik moet de hele dag werken, jij hebt lekker vrij en kunt de hele dag doen en laten wat je wil" Nu werk ik, wel maar part time maar wel van 18 tot 22uur. Dus rust heb ik niet want ben bezig van minimaal 8u s'ochtends tot 22.30 s'avonds want dan pas ben ik thuis. En als ons huppelke dan eens om 6u wakker word, wie staat op? Juist ja, ik Nu is het wel rustig op mijn werk waardoor ik weer veel verplicht thuiszit (ben maar een uitzendkracht maar in mei word het weer druk) maar soms ben ik het wel beu dat ik de enige ben die dat soort ouderschap op zich neemt. Ik heb ook een periode gehad dat ik soms werkte van 18 tot 00 of 02u en dan stond ik rond 7 a 8u weer parraat. Maar als ik dan dat koppeke van onze dreumes zie vergeet ik alles en doe ik het met alle liefde die ik heb. Maar mannen? Pffff Of ze doen alsof ze de kleine nooit horen, of ze moeten de hele dag al werken Gelukkig word hij wel nooit tussen 23.30 en 6u wakker.
Tja, ik klink misschien als een feeks... Maar daar ben je samen bij toch? Bij het ontstaan van zo'n rolverdeling. Mijn man wordt ook niet wakker, dus ik sta vaker op dan hij. Ik werk ook minder, dus dat lijkt me logisch. Maar als het mij te veel wordt, dan maak ik hem gewoon wakker en dan gaat hij. In het geval van TS lijkt het mij al helemaal niet meer dan logisch dat manlief eruit was gegaan...
Sorry hoor, maar aan de dames die er alleen voor staan: waarom pikken jullie dat? Je kan hier zo veel klagen als je wilt, maar zo lang je thuis gewoon niet zegt dat het zijn beurt is, vind ik dat je het vooral jezelf aandoet.
Hier deden we het over het algemeen samen, maar als ik heel moe was en mijn vriend door het huilen heensliep, dan maakte ik 'm gewoon wakker en dan ging hij beneden zitten/flesje maken/wat er dan ook moest gebeuren. Als hij heel moe was, dan deed ik het. Zo hoort het ook vind ik hoor; je hebt samen een kindje.
Ik herken dit zeker niet!! De eerste 14wk van m'n zwangerschap was ik weer op van moeheid. Mijn man is er toen snachts uitgegaan. Ondanks dat hij de volgende dag moest werken. Hij hoort ons zoontje niet altijd, maar als ik hem wakker maak gaat hij zonder moeite eruit. Ben heeeeeeel blij met hem. Zeg ik ook, waarop hij zegt: dat doet elke man . Nou niet dus als ik dit zo lees! Anyway TS, ik had hem ff wakker gemaakt als ik jou was. Zo hou je het zelf ook in stand.
Bij ons niet zo extreem, maar ik ga er ook vaker uit. Man geeft ook vaak aan dat hij moet werken. Klopt ook en ook vrij veel. Maar goed ik snap heel goed hoe dit soort patronen ontstaan. Soms is het ineens zo! In het weekend gaan we om en om. Ik kan er veel beter tegen en slaap ook zo weer. Man ligt soms uur wakker. Succes!
Man staat hier ook nooit op voor de kinderen, althans, niet alleen. Hij gaat er meestal wel samen met mij uit. Hij heeft het een enkele keer wel eens alleen gedaan en dan is het om de minuut: 'hoeveel melk zei je?', 'hoeveel seconden in de magnetron?', '4 theelepels of 4 eetlepels pap?', 'waar ligt de ....'. Oftewel, dat werkt niet (Man zit wel het grootste deel van de maand in het buitenland voor werk dus kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het niet weet. Verandert ook steeds) Gelukkig zijn wij gezegend met twee uitstekende slapers en hoeven we er echt nooit uit 's nachts. Dus smorgens opstaan met ze vind ik prima, maak altijd lange nachten.
hier gelukkig geen herkenning ik had gek geworden denk ik. hier gaan mijn man er iedere nacht wel uit al is het maar om zijn speen terug te geven bijvoorbeeld. en zoals gisteravond wilde zoonlief niet slapen toen is het ook naar beneden gegaan met hem zodat ik wat slaap kon pakken. om 1 uur kwam hij naar boven en om 7 uur was hij weer beneden met de andere 2
Die vent van mij slaapt er echt doorheen. Ze ligt nog geen halve meter van zijn hoofd vandaan, maar zelfs als ze echt huilt hoort hij het niet. Nu is zijn eigen gesnurk vaak ook wel harder, dus ik denk dat hij gewoon aan lawaai gewend is. Gelukkig kan hij er niet doorheen slapen als ik hem aan zijn schouder wakker schud of zijn naam roep en zeg dat ik hem nodig heb.
niet iedereen werkt regelmatige tijden waarop een standaard verdeling kan worden gemaakt. ml werkt hier om het weekend en wisselend dag avond en nachtdiensten. daarbij heb ik het idee dat mannen baby's langer laten huilen waar het bij mij dan al gaat irriteren en ik er ondertussen al zelf uit ben. klopt dat je daar zelf bij bent heb je helemaal gelijk in, maar niet elke situatie is hetzelfde en natuurlijk heb ik hier vanmorgen iets van tegen mijn man gezegd, maar discussies voeren midden in de nacht is nooit iemand beter van geworden naar mijn weten.ik moest even mijn irritatie kwijt vannacht en dat is gelukt. gelukkig slaapt zoon over het algemeen door maar een combi van verkoudheid en eerste tandjes is geen succesformule voor lekker slapen. zo, nog meer moraalridders met perfecte relaties?