baby van 10 weken hoelang wakker met voeding etc?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessicad, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Hoe lang is/ was jullie baby gemiddeld wakker met 10 weken met voeden, verschonen, spelen etc?
    Mijn meisje kan soms aardig lang wakker zijn en ik vraag me af of dit normaal is of dat ik haar te lang wakker houd. Ik probeer op de eerste vermoeidheidssignalen te letten en dan gaat ze naar bed. Ik weet dat ze met 6 weken met voeden erbij ongeveer 45 min wakker zijn, maar ja ze is natuurlijk ouder en blijft ook steeds langer wakker. Maar het is nog even wennen hoe lang ze wakker kan zijn, want ja haar ritme wisselt nog steeds (tja dat krijg je natuurlijk als ze zo klein zijn).

groetjes jessicad

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik weet niet precies meer hoe lang serjenka op 10 weken wakker was, maar zij heeft eigenlijk nooit heel veel geslapen overdag, was veel te actief.
    Wanneer je kindje moe is, geeft het dat meestal toch wel zelf aan, eventjes de signalen in de gaten houden en je kan niet veel misdoen hoor.
    En zoals je zegt, als ze zo klein zijn, wisselt het ritme nog behoorlijk veel.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou, Iman is zelfs nu nog vaak na 2 uurtjes moe.... Na een flesje blijft ze ongeveer 2 uurtjes op en gaat dan terug naar bed!

4. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Djaydee eet en daarna speel ik nog met haar en daarna mag ze zelf spelen in de box, na 1 of 1,5 uur wakker te zijn geweest word ze weer moe, en leg ik haar weer lekker in bed.

Groetjes Monique76

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme is na de voedingen steeds een uurtje wakker, begint dan te gapen en in haar oogjes te wrijven. Dan leg ik haar in bed en slaapt ze tot de volgende voeding (een uurtje of 3 a 4 dus).

6. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Hoi,
    dank jullie wel, 1 a 1,5 uur wakker zijn is dus niet te lang.
    Gister heeft ze meer geslapen en spontaan werd ze vannacht elke 2 uur weer wakker en bleef een tijd wakker en huilen, ze wilde aandacht. Niet aan toegegeven alleen gevoed als ze honger had en even rustig een hand op haar buikje gelegd om te troosten, maar je wordt toch wakker en als ze huilt kan ik ook niet slapen.
    Pff, vermoeiend hoor ineens weer een nachtje van maar 5 uurtjes slaap in totaal en steeds onderbroken. Dat ben ik niet meer gewend. Ze slaapt de laatste tijd juist goed, af en toe komt ze nog na 5 of 6 uur, maar drinkt dan kort en slaapt zo weer 4 uur verder. Meestal slaapt ze zelfs al 6 tot 8 uur achter elkaar (wat is dat toch heerlijk).

7. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0

............ben jaloers op je :thumup:

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Sem stort in na een uur, dus die wil gewoon niet langer wakker zijn :)

Heel soms dan wat langer en dan blijf hij maar vechten en schud hij zijn hoofd steeds heen en weer om zichzelf wakker te houden!

Hij is gewoon een slaapkop en slaapt vaak door tot zijn volgende flesje.
    Wat soms irritant is dat als ik naar buiten wil gaan, is meneertje in de box in slaap gevallen grrrrrrrr ach het is niet anders.

9. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    Isabella is bijna meer wakker dan dat ze slaapt. Zoals vandaag is ze van 8 uur vanochtend tot 7 uur vanavond bijna onafgebroken wakker geweest. Ik denk dat ze 1 a 2 uurtjes heeft geslapen.

Ze huilt gelukkig niet veel. Ze is dan druk aan het om haar heen kijken en met haar armpjes en beentjes aan het zwaaien

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Toen was steven ook al veel wakker, maar goed als ze tussen de middag en s'nachts slapen, vind ik het niet erg.

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin was een slaapkopje die sliep zeker tot een mnd of 4 bijna geheel de dag
    daarna werdt ze wat wakkerder maar hield dat ook niet echt lang uit

hooguit 30min na een voeding en dan ging ze weer grif der bedje in :)

met een mnd of 7 werdt dat langer maar ook toen sliep ze gerust nog 3 tot 4x op een dag

met 8mnd was dat over en sliep ze nog 2x per dag
    dit deed ze tot een mnd of 10 a 11 , nu slaapt ze van 19.00 tot 8.00 en van 13.00 tot 15.00

maar nog steeds gaat ze blij der bedje in :)

12. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    mathijs is inclusief voeding een uur wakker en is dan al echt weer aan zijn bed toe. Als we ons daar niet aan houden gaat hij helemaal over de rooie als hij naar bed gebracht wordt. hij is dan gewoon te moe om zelf weer in slaap te komen

13. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Mijn zoontjen is nu 10 weken oud, en wij houden hem tot een uurtje na zijn voeding nog bij ons, en liever niet langer. tenzij er visite is, dan blijft hij nog ff.
    Hij is wel 5 weken te vroeg geboren, dus hij zal zijn slapei nog wel ietsje meer nodig hebben, dan een "normale' baby van zijn leeftijd.

Maar je ziet snel genoeg wanneer een baby moe is.
    Wegkijken, oogwrijven, gapen, scheel kijken vd moeheid.

Leg je baby wel altijd wakker in bed, dan schijnen ze sneller te slapen!

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri is nu 10 weken en is ook 1 tot 1.5 uur wakker inclusief voeding. Voorheen hadden we nog niet door dat wanneer hij moe werd en was dus langer wakker, maar huilde ook erg veel.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    soms valt die gelijk na de voeding in slaap, maar hij is ook wel eens langer wakker, dat is dan vooral savonds als die onrustig is.
    overdag probeer ik hem na een half uurtje, uurtje weer in bed te doen.

Deel Deze Pagina