vandaag op vaste tijden proberen te voeden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kissie, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lars heeft zijn eerste weken flesvoeding op verzoek gehad en dan per fles 120 water en 4 schepjes. Hij is al 5,5 kg, de cb arts zei gisteren dat hij het best met 5 flessen per dag kan doen vanwege zijn gewicht. Dus vanmorgen om 7 uur wakker, en toen wou ik op vaste tijden voeden. Dus 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur en dan 150 water en 5 schepjes. Nu drinkt hij de flessen eigenlijk niet helemaal leeg en had vanmiddag bijv om 13 uur alweer honger na de fles van 11 uur. Ik heb het toch weten te rekken, maar twijfel of dit wel verstandig is op vaste tijden. Of zou hij hier nog even aan moeten wennen.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

die van mij is nu 4 week oud (maandag 5 week) en doet het nog steeds met 6 tot 7 flessen.

ik vind 4 uur ertussen echt het maximun, behalve snachts.

aangezien hij de flessen niet leeg drinkt zou ik minder geven en dan wat vaker

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Waarom ben je over gegaan op vaste tijden? Ook al zeggen ze op het CB dat hij daar aan toe is, zijn hele structuur valt nu weg omdat hij ineens op andere tijden verplicht moet eten i.p.v. eten wanneer hem dat uitkwam. Hij bouwt het toch vanzelf wel af als hij daar aan toe is?

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja na zo'n dag als vandaag snap ik ook niet zo goed waarom ik dit wilde. Ik denk dat hij liever minder in de fles heeft en dan wat vaker op een dag... Ik moet vandaag steeds rekken tot de volgende voeding en dat heb ik de afgelopen weken nog nooit hoeven doen, echt zielig vind ik het.

5. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik moet zeggen dat ik onze dochter ook zoveel mogelijk op verzoek voed, ook met flesvoeding. Op vaste tijden voeden werkt voor haar ook niet, merk wel dat er steeds meer structuur in komt. Maar voor haar werkt het niet om echt vaste tijden aan te houden maar de eerste en laatste fles zijn wel op een vaste tijd.

Vooral in het begin had ze behoefte aan meerder kleine flesjes per dag en daar deed ze het prima op. Dus gewoon lekker doen wat je gevoel in geeft. Ik zorg wel dat er minimaal 2,5/3 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen zit.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Op vaste tijden voeden werkt heel vaak niet. Babies hebben de ene keer eerder trek en andere keer later, het zijn geen robots. Ik heb in het begin ook geprobeerd om op vaste tijden te voeden, omdat mijn schoonma vond dat dat beter was. Ze heeft immers 4 kinderen zo grootgebracht, ze moesten maar eens leren dat leeg maagje niet automatisch eten betekende (wat een onzin!). Maar goed, onzeker dat ik was heb ik dat 2 dagen geprobeerd en werd echt nuts en mijn baby samen met mij. Je bent alleen maar bezig met hoelang hij moet slapen zodat hij het net goed uitkomt met het eten. En als hij te vroeg wakker was moest ik eindeloos rekken. Ik onrustig en kind onrustig. Toen ik het heb laten varen kwam niet veel later een vast schema. Dat regelen ze allemaal zelf hoor.

Succes!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier moet ik wel op vaste tijden voeden omdat ik een hongerig gulzig kind heb dat meer voeding tot zich neemt dan hij uberhaupt aan kan (daarom ook op een gegeven moment borstvoeding met de fles gaan geven en later dit gaan combineren met flesvoeding). In het begin was dit even lastig omdat hij er heel onrustig van werd, maar na een week had hij de slag te pakken en nu gaat het heel prima. 's Nachts voed ik wel op verzoek (dwz hij krijgt dan 1 keer de fles en ik laat het grotendeels van hem afhangen wanneer hij deze krijgt zodat hij zelf kan aangeven wanneer ie m niet meer nodig heeft).

8. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    De eerste voeding van een dag laat ik afhangen van ons mannetje. Dus wanneer hij wakker wordt. De laatste 2 voedingen van een dag probeer ik wel op (ongeveer) vaste tijdstippen te geven. De laatste voeding om 23.00u en de voeding ervoor ergens tussen 18.30-19.30u. Dit lukt meestal wel goed.

De 2 voedingen na de eerste voeding 's ochtends zijn meestal op verzoek. Dus wanneer hij zich meldt. Mocht dit in de loop van de dag betekenen dat dit niet uitkomt met de voeding van 18.30-19.30, dan pas ik overdag wat aan (bv wakker maken voor een voeding of een beetje extra voeding).

Tja, het blijft een beetje zoeken, zeker omdat hij na (LEKKER) doorslaapt. En eigenlijk wil ik hem 's ochtends niet wakker gaan maken voor een fles, maar vanochtend heeft mijn vriend hem toch maar om 09.00u (!) wakker gemaakt, hehe....

Deel Deze Pagina