Grom. Kreeg van het cb commentaar dat ik nog maar 3 flessen mocht geven. Oke na veel gepuzzel kwam ik overdag op het volgende schema. 7.30 fles 210 + 7 9.30 fruit + sap/water 11.30 brood + water/sap 14.00 fles 180 + 6 15.30 koekje/cracker + sap/water 17.30 warme hap + toetje 22.30 fles 180 + 6 Voorheen zat er nog een fles tussen in de ochtend. Sinds ze dus op dit schema zit is ze elke nacht wakker en ligt ze te gillen. Water wil ze dan echt niet hebben en als ik dan met een fles aan kom van 180+6 gaat deze helemaal leeg. Ik heb al geprobeerd om na haar badje om 19.15 een fles te geven maar hier doet ze niets mee, wat niet zo gek is. Pap wil ze ook niet hebben en de water/sap die ze tussendoor krijgt gaat ook vaak niet van harte. Weet niet wat ik nu moet aangezien ze eigenlijk nog maar 3 voedingen mag volgens het cb maar als ze 's nachts ook komt dan zit ik nog op 4. Iemand een idee of tips? Oh en wat mogen ze ook alweer op deze leeftijd (8 mnd) aan flesvoeding op een dag?
Hoi Kimmeding, Ik geloof dat het tussen de 600 en 800ml is dat ze mogen, maar daar zit een toetje ook bij ( zuivel dus). Ik zou de flessen iets kleiner maken zodat je ruimte overhoud voor een 4e fles. Mss gaat ze daardoor ook haar vaste voedsel beter/meer eten ( weet niet of ze dat slecht eet maar denk ff mee met je). Ik geef momenteel nog 6 flessen hihi maar dat zijn kleintjes 135ml en 110ml overdag en de laatste fles van 2230 is 175ml. Hier dus gemiddeld rond de 550ml per dag. Het commentaar van het cb is maar een advies hoor, gewoon doen wat voor jou goed voelt. Ze hoeft in ieder geval niet meer aan het max melk te komen als ze 400 zou drinken en verder goed zou eten is dat ook goed. Ik had op een gegeven moment een fles weigeraar en mocht van het cb 300 geven met vit d zolang hij maar zijn fruit, brood en groenten goed at. Heel veel succes groetjes Kim
Eten is geen enkel probleem verder en gaat ook altijd schoon op. Het is een periode slecht geweest maar sinds ik dus overdag op 3 flessen zit gaat het allemaal weer op. Misschien inderdaad kleinere flessen geven maar ben dan weer bang dat ze boos wordt omdat de fles leeg is hahahaha. Moeilijk kind
Wij geven bijvoorbeeld geen toetje na het warm eten maar yoghurt als tussendoortje in de middag. Dan is de tijd tussen die twee voedingen niet te lang, krijgt ze zuivel binnen in andere vorm dan opvolgmelk , heeft ze voldoende ruimte voor haar avondeten en kan ze rond 20 uur (kan een uur eerder of later, je weet hoe dat gaat) alweer de laatste fles. O, en 's ochtends granenpap, dat vult ook lekker ('s avonds werkte hier niet, dan ging ze spoken 's nachts) Dan is ons schema: 8.00 uur pap van 180+6 en 7 schepjes Bambix 9.30 uur fruithap 150-200 gram 12.00 uur boterham met boter en fles van 180+6 (drinkt ze niet altijd helemaal op) 15.00 uur yoghurt met eventueel nog een beetje fruit als dat over was van de ochtend tussendoor eventueel een soepstengel of broodkorst en thee enzo 18.00 uur: warme hap 20.30: laatste fles 180+6
Heeft ze die laatste fles nog nodig? Hier is het schema. 07:30 bordje pap van 180/6 en bambix 09:30 fruit 11:30 boterham met fles 180/6 14:30 yoghurt 17:00 avondeten 19:00 fles 180/6 Wij geven de yoghurt 'smiddags omdat hij anders de fles van 19:00 niet opkrijgt.
Toen mijn oudste zoon 8 maanden was had hij dit schema: - ontbijt: fles 180+6 tussendoor: fruit - lunch: 1 boterham met daarna melk 120+4 tussendoor: koekje/rijstwafeltje o.i.d. - avondeten: warme hap met toetje of flesje melk 120+4 voor het slapen gaan: fles 180+6 Misschien heb je er wat aan. Als het kan dan zou je de boterham een half uurtje later kunnen geven en de warme hap een half uurtje vroeger, dan kan die fles van 14.00 misschien weg en heeft ze wel trek in een fles als ze gaat slapen?
Probleem is met schuiven van de tijden dat ik dan zelf niet uit ga komen op mijn werkdagen. Ik moet om half 1 bij het kdv zijn en ik ben gemiddeld wel een half uur bezig met brood geven. Ook de warme hap kan weinig kanten op omdat mijn moeder niet eerder dan 17.15 a 17.30 uur haar weer op kan pikken. Die laatste fles heeft ze echt nog nodig anders kan ik om 1 uur mijn bed weer uit hihihi. Pap wil ze niet helaas anders had ik dat wel gegeven 's morgens. Ook heb ik geprobeerd om yoghurt in de middag te geven zodat ze dan de laatste fles voor het slapen gaan kan drinken. Helaas gaat die fles maar voor 50 cc naar binnen en dan wordt ze evengoed nog wakker voor een fles. Doe ook nog wel de rest van de fruithap in de middag geven. Misschien lost het zichzelf allemaal op als straks papa er weer is en hij thuis is met haar. Het is nu allemaal wat moeilijker op de dagen dat ik moet werken omdat ze op het kdv iets minder flexibel zijn betreft het eten. Ik merk toch ook dat als ze bij mijn ouders is omdat ik moet werken dat het altijd anders loopt dan thuis. Als ik binnen kom om 22.45 dan is ze wakker en ligt te spelen terwijl ze thuis een fles drinkt, omdraaid en verder slaapt. Afijn ik vind het dus allemaal een beetje lastig maar ik zal de schema's nog eens doornemen en morgen eens kijken hoe en wat. Thanks lady's
Erg he en dan nog niet opgelost krijgen hahahaha. Nou ja ik bereid me maar weer voor op een gebroken nacht hihihihi. Morgen lekker zwemmen dan kijk ik daar maar naar uit
O hé, ik bedenk weer wat: en als je nou 's ochtends 180+6 geeft en de laatste fles 210+7? En hoeveel fruit en warme hap krijgt ze? Kun je daar misschien niet de hoveelheden een beetje verhogen? Gebroken nachten zijn zo vervelend als je ze niet gewend bent...
Ik kreeg laatst te horen da tik mijn kind te veel gaf! Dus nu heb ik het volgende schema: 7.30 180/6 10.00 fruit (6mnd potje) 12.30 één boterham met roosivee 15.00 Fles 150/5 evt. nog een koekje, of soepstengel of broodkorstje 17.30 warm eten 19.00 yoghurt en dan in bad en naar bed. Dus hier nog maar 2. Want ik moest er een afhalen. Hij krijgt nu wel vit D druppels.
Gisteren had ze inderdaad de ochtend fles niet leeg gedronken dus dat was al met al ook maar 200cc wat ze op had. Gisteren avond om 21.30 heeft ze een fles van 210 leeg gedronken en om 23.30 werd ze weer brullend wakker. Heb het eerst aangekeken maar toen het brullen alleen maar harder werd heb ik een fles van 120 gemaakt en ook deze ging leeg. Toen hoorde ik haar pas om 7 uur vanmorgen weer. Gebroken nachten zijn zeker niet leuk, vooral niet omdat ze eindelijk sinds 1. 1/2 maand door sliep. Heb de eerste 6 maanden nachtvoedingen gegeven dus was het op den duur gewent maar je raakt sneller gewent aan doorslapen. Ze eet fruit zoveel ze zelf wil, van maar een half potje dus dan krijgt ze als ik thuis ben de andere helft in de middag. Groente gaat bijna 200 gram in maar daar blijft nogal eens een beetje in achter. Van mij mag ze meer hoor maar ze wil niet hahahaha. Ik denk dat het niet anders is dan elke dag kijken wat ze doet. Op dinsdag is de dag toch anders omdat we gaan zwemmen en daar is ze altijd behoorlijk moe van. @ Wesdaan wat raar dat jij ook commentaar kreeg aangezien ze op die leeftijd nog 3 flessen zouden mogen.
http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/200050-baby-eet-veel-zwaar-volgens-cb.html hier is mijn topic die ik toen geopend had, daarin zie je ook mijn schema voor dit schema.
Toen ik de titel las wist ik het weer ja. Jij moest heb bijna wakker gaan maken om een toetje te geven. Heb er nog een reactie achter gelaten hahaha. Hmm toch eens puzzelen dan.....
mijn ondervinding is dat ze op een bepaald moment min of meer vanzelf in een nieuw schema terrecht komen. wij zijn inderdaad net toen ik dacht dat het noooooit ging lukken van 5 naar 4 flessen gegaan. is ie 3 maanden te laat brood gaan eten. en zitten we nu op 2 halve flessen en een hele. ik merk dat zijn behoefte weer minder aan het worden is. wellicht doet hij na zijn verjaardag gewoon 300ml drinken precies zoals zou moeten.
Hier ook officieel op 3 flessen gaan maar hierdoor komt ze wel 's nachts dus geef ik haar 's nachts gewoon 2 schepjes met 100cc water en dan slaapt ze weer. Schema nu met 8 maanden: 6 fles 180cc en gelijk weer slapen 8 uur boterham 12.00 fles 180cc + boterham 15.00 fruit 17.30 groente 19 180 cc papfles Normaal had ze rond 15 uur nog een fles maar die heb ik dus vervangen met fruit of yoghurt hoe het uitkomt.
sinds 3 dagen krijgt ze 's morgens een bord pap, wat ze ineens wil eten. En nu heb ik al 2 nachten door mogen slapen van mijn meisje. Zou alleen willen dat ze wat meer sap/water/thee zou drinken maar dat doet ze helaas dan weer niet. Ach ik mag dus inmiddels niet meer klagen want ondanks dat de tijden niet zijn verschoven krijgt ze nog 3 keer melk. Het is een behoorlijke stoeierij geweest en een hoop gemopper van een gebroke mama maar het gaat voor nu zoals mama het graag ziet. Eten gaat lekker op en alles gaat van een leie dakje
zie je wel dat zei ik toch. op een bepaald moment doen ze eht ineens vanzelf. alleen duurt het soms net ff iets langer dan de boekjes zeggen dat het moet.
ik ga me dus echt niks aan trekken van zo'n cbadvies.. ik vind het goed dat ze er zijn en luister naar hun advies maar als ik het daar helemaal niet mee eens ben dan hebben ze mooi pech.. honger is honger en zolang ze niet over een bepaalde hoeveelheid gaat.. Ik ben benieuwd wat ze de 27ste zeggen.. kyran moet dan weer heen en hij was de vorige keer al zo'n 9 kilo en nu geef ik fv ipv van bv.. nou kom maar op haha