Baby 3 1/2 maand koorts, wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieke84, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Mijn zoontje heeft sinds gisterochtend koorts, steeds tussen 38.5 en 39. Niet vreselijk hoog dus. Hij is net 3 1/2 maand. Onder de drie maand had ik me al bij een arts moeten melden, maar boven drie maand niet perse.
    In de dagen hiervoor hoestte hij veel, dit is juist verbeterd (had toen ook normale temp). Nu is hij iets snotteriger (je hoort slijm zitten in de luchtwegen). Drinkt wel redelijk (geef BV, dus hoeveelheid lastig in te schatten, borsten lijken wel iets minder leeg gedronken te worden).
    Gisteren kon hij nog wel lachen. Vandaag eigenlijk niet, hij slaapt vooral of is wakker en dan wat aan het jammeren. Soms is het even krijsen (ook wel na hoesten).
    Zielig hoopje baby op mijn borst momenteel. Wat zou jullie advies zijn?

Kom eigenlijk nooit bij de huisarts, maar nog niet eerder zo'n jonge baby met koorts gehad (ook niet eerder een newborn in het griep/ verkoudheidsvirus seizoen).

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier moest ik vorige week met een bijna even oude baby toch echt langs komen bij de hap.bijna de zelfde klachten,behalve dat ze verhoging had ipv koorts.
    Dus ik zou zeker ff bellen
    Edit heb je zoutoplossing Neusspray in huis? Dat geeft een beetje verlichting.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    He wat naar :( Ik zou toch ff overleggen met de huisarts, grote kans dat het een simpel virusje is, maar 3,5 maand is wel heel klein nog!

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Je beschrijft precies hoe mijn zoontje se afgelopen dagen was. Jammerig, verhoging hebben (soms koorts), minder eten.

Toen mijn zoontje zo klein was, ben ik wel naar de ha gegaan. Hij heeft me gezegd dat ik bij de volgende punten de ha (ditect) moest bellen:
    - rood/paarse plekjes die niet weg te drukken zijn
    - luierpijn (pijn bij beentjes opbeuren, zoals bij luier verschonen l)
    - als een kindje suf is en niet goed reageert
    - als he kort drukt op de borstkas (tussen de ribben zeg maar) dan kleurt de huid wit. Dit moet binnen een paar tellen weer normaal gekleurd zijn. Is dit niet zo dan ha bellen.

Zoals ik het bij jou lees, is het een virusje. Heel vervelend. Maar zoals mijn huisarts ook zegt; "zegt je moedergevoel dat er iets niet klopt, bel dan altijd de ha. Al is het maar voor geruststelling."

5. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Wij zijn nu 2 keer in korte tijd met onze dochter naar de hap geweest. Beide keren gaven ze aan dat ze niet zozeer kijken naar hoe hoog de koorts is, maar hoe het kindje eraan toe is en hoe wij als ouders haar kennen. Beide keren was er ook echt iets aan de hand dus ben blij dat we gebeld hebben en gegaan zijn.
    Kortom, ik zou dus bellen. Het is zo'n kleintje en zit duidelijk niet lekker in zijn velletje.
    Beterschap!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Blijf goed op je kindje letten, dat het nog goed eet/plast etc - misschien wat extra wegen om het in de gaten te houden. En ook vooral dat je kindje niet suffig wordt. RS virus gaat weer flink rond.
    Bij twijfel gewoon even je huisarts bellen.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bedankt voor de reacties dames!
    Lastige van nu bellen is dat ik alleen thuis ben en twee oudere kindjes in bed heb liggen, kan dus niet makkelijk even langs de HAP.

Ik maak me nog niet heel erg zorgen en denk gewoon aan een vervelend virus waar hij echt even last van heeft.

Zoutoplossing neusspray heb ik al geprobeerd, vindt hij vreselijk en lijkt niet echt effect te hebben. Nu drie keer geprobeerd en aangezien ik hem er zo vreselijk mee pest, laat ik dat nu maar even voor wat het is.
    Vindt hem inderdaad erg jong. En omdat 'de regels' tot drie maand oud vrij streng zijn en hij eigenlijk die termijn net voorbij is twijfel ik.
    Nog wel voldoende natte luiers en drinken wil hij ool steeds wel, maar gewoon echt niet fit. Het is echt een straalkacheltje nu.

Alarmerende symptomen lijkt hij niet te hebben. Het stomme is, ik ben zelf medisch onderlegd, maar nu voor het eerst dat ik bij mijn eigen kleintje erg twijfel wat te doen. Wil vooral niet te eigenwijs zijn en hiermee mijn kleintje wellicht onnodig in gevaar brengen.

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Blijf inderdaad goed opletten en hij wijkt eigenlijk geen ogenblik van mijn zijde (slapen ook samen).
    Rs gaat inderdaad vreselijk rond. Echt heel benauwd is hij nu niet, ook geen intrekkingen of neusvleugelen.
    Mijn andere kindjes zijn ook verkouden, alleen absoluut geen koorts of verhoging.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Moegen even bellen of de ha hem even wil zien...anders moet je zo het weekend in.

10. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Dit, Morgen even je eigen huisarts bellen.

11. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Drupje bv in het neusje wil ook nog wel eens wat meer lucht geven.

Zou inderdaad morgen even je huisarts bellen en als je je nu zorgen maakt zou ik gewoon nu bellen voor advies.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Thanks ladies! Ga morgen even bellen als hij nog niks opgeknapt is. BV in neusje ga ik nog even proberen. Hielp inderdaad ook goed bij ontstoken oogje. Is vast minder vervelend dan neusspray.

13. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Beterschap!

14. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ik zou even bellen voor advies, miss kun je hem in overleg paracetamol 60 mg geven om de koorts te dempen

15. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Hoe is het nu met hem??

16. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Koort is na 4 dagen verdwenen. Nu heel snotterig. Erg zielig dus, maar wel weer iets vrolijker.

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Lief dat je het vraagt trouwens!

Deel Deze Pagina