Nou ben al klaar met bellen, ik kreeg onze vaste assistente aan de lijn en die begreep het heel goed en zou het noteren . Straks de kinderen in bad, zo heerlijk, niet meer hoeven opletten of de pleister nat worden... sowieso heerlijk dat we niet meer een paar keer per dag de pleister hoeven doen!
OH MEID wat een geweldig nieuws!!!! Ik ken je gevoel en je ongelooflijke trots heel goed, het feit dat je meisje (weer) zelf drinkt en eet, ongelooflijk!! Geniet ervan!! GOED ZO LISA!!!
Wow, heb met tranen in mijn ogen het filmpje bekeken. En zo lief dat ze je een kusje wilde geven/gaf. Meid, voelde het niet goed? Ik kan je zeggen dat ik uit je verhalen lees dat jij heel goed weet wat goed is voor Lisa en wat niet. Ik denk dat het feit dat jullie hebben besloten de sonde er uit te laten daar een heel goed bewijs van is. Ik wens jullie een heel fijne, onbekommerde, sondeloze tijd toe met zijn allen. Dat hebben jullie verdient. Go Lisa!!
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties en complimenten! Krijg er tranen in m'n ogen van... Behalve dat wij natuurlijk gewoon erg blij zijn, is het geweldig om nu jullie en de mensen om ons heen te kunnen vertellen dat de sonde eruit is. We zijn zo blij en trots! Ik ben erg blij dat we het gefilmd hebben en inderdaad erg schattig dat Lisa me een kusje wilde geven (ook al is het onbewust). Ze is ons erg dankbaar denk ik . Net lekker de dames in bad gedaan, alles pleisterresten van Lisa's gezicht geweekt en daarna haar gezicht lekker helemaal ingesmeerd. Dat kan eindelijk weer sinds 6 maanden, heel erg fijn. Wat wel grappig was is dat toen ze net wakker werd ik meteen zoiets had van, oh, als ze maar niet teveel wrijft, want anders laten de pleisters los. Heerlijk gevoel toen ik meteen bedacht dat ze helemaal geen pleisters meer heeft Lisa heeft net een halve boterham op en 200! ml drinkyoghurt. Zonder trucjes uit te halen (soms moeten we haar wat afleiden of op schoot nemen om genoeg te laten drinken). In bad heeft ze ook wat gedronken. Ze heeft vandaag al 515ml aan vocht op
WAUW maar sowieso wat een held! die kleine meid telkens die pleisters op af enz zo sneu..... Wat een prachtig filmpje en trouwens niet vergeten je bent ook EEN ECHTE GROTE HELD dat je al die tijd hebt door gekolfd! Jeeeeemineeee je doet het is weet het maar toch HELD DAT JE D'R BENT!
Wow, superbedankt voor het grote compliment!!! Ik doe het met liefde omdat ik graag wil dat ze moedermelk drinkt en ik hoef gelukkig nog maar 3 keer per dag te kolven (ben bang dat met 2 keer kolven het te snel terugloopt, maar misschien over een maandje). En met 1 jaar gaan we haar laten wennen aan koemelk uit een pak, dus ik moet nog even door . En die pleisters waren echt vreselijk, maar meestal kon ik me goed over het gehuil heen zetten. Op het filmpje viel het nog heel erg mee, meestal krijste ze alles bij elkaar. De pleister gingen er trouwens zo makkelijk vanaf doordat we pleisterverwijderaar gebruikten als alles eraf moest. Gaat echt een stuk makkelijker. Zometeen komt de logopediste, die zal wel versteld staan . Iedereen die ik spreek eigenlijk, al hadden ze wel een vermoeden toen ik belde, omdat ik een paar dagen geleden al zei dat het zo goed ging. Net heeft Lisa stukjes soepstengel op, dat ging echt beter dan de laatste keer. Ook heeft ze 170ml diksap op. Ze doet het echt goed!
Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws zeg, de sonde eruit en Lisa die zo goed zelf eet en drinkt. Wat zullen jullie opgelucht en trots zijn...
Even OT maare heb je een richtlijn dan voor de hoeveelheid die ze 'moet' drinken? Seph drinkt 's morgens en 's avonds uit de borst 's middags nog een half flesje en dan af en toe wat diksap... volgens mij komt hij niet aan de hoeveelheden van Lisa?!? Zal er een op gaan letten. VIND HET ECHT SUPER MEGA ENORM KNAP al die tijd kolven.... dat had je je vast anders voor gesteld! Ik heb zowat op de verwarming gezeten en bied nu een flesje kv aan als ik er niet zelf ben.... ben zo blij dat ik daarmee gestopt ben. Heb wel iets terugloop gemerkt maar volgens mij ook omdat Seph zelf minder drinkt. Laatst was hij ziek en tja nu weer even voldoende maar dat ligt bij jou toch anders... Vind het echt heel knap kan t niet vaak genoeg zeggen.
Wat goed, wat fijn! Heb jullie filmpje bekeken, wat een emotionele gebeurtenis voor jullie zeg! Hopelijk blijft het goed gaan. Heb je de KA zelf nog gesproken? Ik vind het superknap dat Lisa zo veel drinkt en eet hoor! Heb je van Ikea die beker die bij dat setje met die slab en dat bakje hoort, met die oren?
Dank jullie wel voor jullie reacties weer! De minimale hoeveelheid die ze binnen moet krijgen met haar gewicht (ongeveer 8,5 kilo) is 500ml, fruit en groente hoort daar ook bij. Maar dat is echt minimaal, voor de periode dat ze moest leren eten. Gelukkig is dit bij ons heel snel gegaan. Ze zit nu bijna aan 1000! Vanmiddag had ze dus zoveel diksap op, toen de logo er was een half 6 maanden potje op (was een nieuwe, maar ze werkte het zo weg en vond het erg lekker) en daarna nog wat drinkyoghurt. Maar ze heeft een gedeelte uitgespuugd, was ook veel te veel, in 2,5 uur tijd 460ml/gram . Morgen krijgt ze dus 's middags als ze wakker wordt maximaal 120ml diksap. Wel apart, moeten we haar vochtinname beperken . Wat het kolven betreft, ik had het me inderdaad anders voorgesteld, maar Lisa heeft altijd aardig wat pijn gehad tijdens/na het drinken. De borstvoeding was echt héél anders dan destijds bij Eva, helaas. Toen Lisa de sonde kreeg was ik ook heel blij dat ze geen pijn meer had. Het was opeens een vrolijk meisje ipv een hoopje ongelukkige baby. Daar ben ik altijd erg blij mee geweest: liever een blije baby met sonde, dan een zielig hoopje ellende. Met 6 maanden was ze van de reflux af, als ze nog aan de borst had gedronken, had het genieten van de borstvoeding toen kunnen beginnen. Nu geniet ik hoe ze haar drinken naar binnen klokt, het hoofdstuk borstvoeding aan de borst heb ik al afgesloten en ik heb er nu vrede mee. Het kolven gaat me erg makkelijk af, het is voor mij echt een kleine moeite. Tuurlijk ben ik straks wel blij als ik er klaar mee ben, maar ik vind het de kleine moeite meer dan waard. Het loopt ook nauwelijks terug, terwijl die kans met kolven wel een stuk groter is. Toen ik 5 keer kolfde kolfde ik per dag ongeveer 1200ml, met 4 keer per dag ongeveer 1100ml en nu met 3 keer per dag ongeveer 900ml. Ik heb de kinderarts zelf niet gesproken, maar ik denk dat zij ook dik tevreden is. De logopediste in ieder geval wel! Ze heeft het nog maar 1 keer ook ongeveer zo snel zien gaan. Lisa is echt erg jong om vanuit deze situatie al zo snel zo goed te eten en drinken. Wij kregen nog een aantal complimenten dat we zo geduldig zijn geweest en goed naar Lisa hebben gekeken. Ik vind het vanzelfsprekend, want het is de enige manier om een kindje goed en met plezier (erg belangrijk!) te laten eten. Maar er zijn dus genoeg ouders die erg wanhopig zijn en het helaas anders aanpakken. Wij hebben de simpele Ikea bekers zonder oren, 6 stuks voor 1 euro is dat geloof ik (net als de bordjes, bakjes enzo, met allemaal een ander kleurtje). Over een maandje of 2 gaan we waarschijnlijk oefenen dat Lisa zelf de beker vasthoudt. Voorlopig vind ik het zo wel prima
Hee wat een mooi nieuws lees ik hier, en wat een ontroerend filmpje! O, niet zenuwachtig zijn voor de kinderarts hoor. Jullie hebben haar al die tijd verzorgd, gelezen, gevoed en altijd goed aangevoeld, en nu mocht van jullie de sonde eruit, en niet bepaald zonder reden. Dus dat vindt hij prima Met recht trots op jullie mooie knappe meisje!
Wauw meid, wat super mega onwijs knap van die kleine Lisa! En natuurlijk ook voor jou en haar papa ! Wat knap dat ze het zo goed doet! En als ze het zo goed doet, lijkt het me idd dat je je totaal geen zorgen hoeft te maken voor de kinderarts! Gefeliciteerd lieve Snoopy!
Dank je wel Ireen en Hanneke! Vandaag ging het weer goed, ze heeft tot nu toe 765 op en ze zal zometeen denk ik tussen de 100 en 150 drinken en naar bed gaan. Prima dus!
Hahaha inderdaad Net nog 145 gedronken, totaal komen we vandaag uit op 910! Morgen naar de kinderarts, heb er zin in
Heb net je filmpje bekeken wat een super mooi en bijzonder filmpje!!! Wat heerlijk dat de sonde er nu uit is, wat een heerlijk meisje is Lisa zeg Bijzonder ook voor later om terug te zien!
Ja offtopic maar ik vind haar ook echt superschattig. Mochten jullie ooit een paar weken oppas nodig hebben...