Baby van 2,5 maand drinkt niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy1979, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha dank jullie wel :). Maar ik kan haar echt niet missen hoor ;)

Onze contactpersoon van het kinderwijkteam, die de voedingen op maandag deed op het kdv, is ook dol op haar en nu heel opeens hoeft ze niet meer te komen, ze vindt het erg jammer, ze is dol op Lisa... Nog even kijken wat we voor haar willen doen, want door haar is het zo snel gegaan, ben haar erg dankbaar. Ze krijgt in ieder geval een mooie foto van Lisa, die we over een paar weken gaan maken als haar wang wat minder rood is.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    We zijn vanochtend bij de kinderarts geweest, alles is prima en ze is dik tevreden! Lisa is nu 70cm en 8465 gram. Netjes dus en ook prima in verhouding. Eva had bijna dezelfde verhouding met deze leeftijd :).

Lisa 37 weken en 2 dagen: 70cm 8465gram
    Eva 40 weken en 4 dagen: 70cm 8880gram

Lisa is nu eigenlijk helemaal 'normaal', een goede lengte en gewicht en ze eet en drinkt hetzelfde als andere kindjes van haar leeftijd. Behalve aan de rode wang zie je helemaal niet meer aan haar dat ze zo lang sondevoeding heeft gehad. Ja, aan het alles uit een beker drinken misschien, dat is misschien niet helemaal 'normaal' :).

Het is vandaag precies een half jaar geleden dat de sonde erin ging.... een erg moeilijk moment en daar komen mijn tranen weer... maar vooral van blijdschap, omdat ze er nu al vanaf is! Ik ben zo trots op m'n kleine meisje!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Snoopy, wat een supergoed nieuws! Echt geweldig!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je wel voor je reactie Salapio!

Morgen wordt de voedingspomp opgehaald :). Ik heb alle sondes, pleisters, pompsets en spuitjes enzo verzameld en wat in een doos gedaan, voor Lisa later. En nog héél veel over, dat gaat naar het kinderwijkteam. Het is nu zo definitief allemaal, ik word er helemaal emotioneel van... ik ben zo blij! Zaterdag heeft ze de laatste keer voeding via de sonde gekregen en komende zaterdag is alles wat met de sondevoeding te maken heeft allemaal weg en opgeruimd!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh wat heerlijk voor jullie meid, dat het zo goed gaat, dat ze zo goed gegroeid is en dat je nu alles al kan opruimen! Dat had je een half jaar geleden ook niet kunnen bedenken, dat je er nu alweer vanaf zou zijn! Helemaal super!

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wat super dat het allemaal zo goed gaat. Ben erg blij voor jullie.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    heropend

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    DeesDees dank je wel!

Ik wilde even een update geven hoe het hier gaat :)

Het gaat hier heel erg goed eigenlijk, gelukkig! Lisa heeft zo wel haar eigenaardigheden met eten en ik zo mijn onzekerheden, dat maakt het wel eens moeilijk. Zo is Lisa erg kieskeurig, dat maakt het niet makkelijker. En soms moeten we wat goochelen voordat ze gaat eten en drinken, zoals eerst wat van je vinger laten likken zodat ze denkt oh ja, lekker drinken! En ze moet altijd wat eten erbij, anders drinkt ze haast niets, ze zit dan ook echt te zoeken, kijkt ze langs de beker waar haar eten is.
    Ik mis ook heel erg de fijne momentjes die je aan de borst/fles wel hebt en de troost die je ermee kan bieden. Baby's die moe zijn drinken over het algemeen dan half slapend aan de borst/fles, Lisa drinkt helemaal niet als ze moe is, ja een beetje, maar lekker in slaap vallen aan de beker is er natuurlijk niet bij ;). Ik ben allang blij dat ze drinkt hoor, maar ik hoopte met een tweede kindje weer mee te maken wat ik met Eva had meegemaakt, dat is hier dus absoluut niet zo. Ik mis die intieme momentjes echt. Zo heb ik iemand in de familie die haar dochter van ruim 5 maanden op een boxkleed legt met een fles in haar handjes om zo zelf te drinken. Dat snap ik dus écht niet. Heel knap hoor, maar wat voegt het toe? Zo worden al zo snel groot!
    We pakken onze momentjes natuurlijk wel hoor, zo vindt Lisa het heerlijk om heen en weer gewiegd te worden als ze 's avonds/'s nachts wakker wordt en niet lekker is (nu erg verkouden en keelpijn). Niet altijd even leuk om eruit te moeten 's nachts ;), maar die momentjes, heerlijk! M'n lieve kleine baby!

Verder is het voornamelijk genieten. Niet meer die pleisters plakken, lekker in bad spetteren, beker water over haar hoofd gooien om haar haren uit te spoelen, geen pleisters die dan nat worden :). Ondanks dat ze 6 maanden geen water in haar gezicht heeft gehad, vindt ze het helemaal niet erg (was ik wel erg bang voor). Echt leuk vindt ze het niet, maar ze gaat niet piepen of huilen. Ik geniet elke keer weer als ik de kinderen in bad doe!
    Ze heeft de eerste periode vaak potjes gehad, op een gegeven moment ging ze die veel slechter tot helemaal niet meer eten, dat was een paar weken terug. Toen hebben we maar besloten haar met ons mee te laten eten, ze kon toen ook langer wakker blijven (voorheen lag ze al in bed als wij gingen eten om 18 uur). En ze doet het eigenlijk verbazingwekkend goed! Ze stopt in ieder geval alles in haar mond, we hebben vaak niet het idee dat ze echt wat binnen krijgt, maar gisteren hadden we doperwtjes met (Dora ;)) pasta en dat heeft ze toch wel gegeten. Stukken fruit wil ze nog niet, vindt ze erg raar, terwijl we dat toch al een maand aanbieden. Maar vanochtend heeft ze een beetje mandarijn uitgezogen, daar was ik zó blij mee (tot huilens aan toe ;)), is al een hele verbetering ipv het meteen op de grond te smijten.

Ik ben wel erg benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen op eetgebied en ook hoe ik ermee om ga. We houden elke dag nog precies bij wat ze eet en drinkt, eigenlijk levert dat best wat stress op, ik ben het ook helemaal niet gewend om het bij te houden (borstvoeding bij Eva). Ik ga proberen het nu een beetje los te laten, kijken of dat ook positief werkt voor Lisa.
    Verder kolf ik nog steeds, nog maar 2 keer per dag en dat is echt fijn, dat het niet meer overdag hoeft. Over 2 maandjes nog maar 1 keer per dag kolven en dan met 14 maanden stoppen :). Er vanuit gaand dat Lisa tegen die tijd wel wat anders wil drinken, maar dat denk ik wel.

Liefs van deze supergelukkige (en ietwat onzekere) mama!

Deel Deze Pagina