Baby van 2,5 maand drinkt niet meer...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Snoopy1979, Jun 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik kwam ook via je onderschrift bij dit topic uit.

Maar wat een verhaal en wat een diep respect voor jullie. Wat heerlijk om te zien dat het nu goed met haar gaat en dat ze zo'n vrolijke meid is.

Hier 2 kindjes gehad die reflux hebben gehad. Ben er ook voor in het ziekenhuis geweest. Mijn kindjes hadden het nog in veel mindere mate dan jouw meisje, maar wat doet ze het goed zo.

Ben maar trots op je meisje.

2. greetie

greetie Actief lid

Sep 16, 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi snoopy...
    Wat een verhaal! Ik kan je de hand schudden, spijtig genoeg...
    Ons zoontje is van de 20ste maart, dus schelen ze maar een paar daagjes :) en heeft ook een sonde, maar geen neussonde, een peg-sonde (langs zijn maagje). Heeft ook eerst een neussonde gehad, maar na 1,5 maand hebben ze hem geopereerd, en een maagsonde gezet. Hier is het al van bij de geboorte :( heel moeilijke bevalling gehad, hij is er even niet meer geweest, maar god zij dank, hebben we hem teruggekregen! Zijn ademhaling was uitgevallen en zijn hartslag ook. Hij heeft 6 weken int ziekenhuis gelegen, en daarna mochten we hem 'eindelijk' mee naar huis. verschrikkelijk! zo lang wachten om je boeleke mee naar huis te nemen! Het gaat nu heel goed met hem, hij ontwikkelt een beetje trager als een normale baby, maar alles komt, alleen wat later! hij begint nu zijn handjes te ontdekken, hard op te lachen, dingen te grijpen,... maar later als een ander kindje, maar het komt wel, das al veel!
    OOk had hij geen zuig en slikreflex, maar dat gaat nu al stukken beter, ale, wat je stukken beter noemt! naar onze normen wel. Hij drinkt nu met een haberman flesje, en drinkt zo een 30 ml. het begon met 1 ml, en zo verder. Hij krijgt ook logo, en kine, hij is nog niet bezig met papjes, nu begin september gaan ze een slikvideo maken, om te zien hoe hij slikt, en waar alles terecht komt. Ik ben zo nieuwsgierig en hooop zo dat hij wel papjes gaat eten. Blijf nog steeds hopen, want goh wat moet het erg zijn heel zijn leven die flocare infinity pomp te moeten dragen :( en het is zo een schat!
    Dus ik kan volledig begrijpen wat jullie meegemaakt hebben, en nog steeds meemaken, maar blijven hopen, en vooral genieten! Is soms niet altijd even makkelijk, maar toch doen...
    Natuurlijk heb ik ook soms slechte dagen, dat als ik een babytje zie drinken aan de borst of enorm zuigen aan een flesje, dan schieten mijn tranen ook tebinnen... maar dan denk ik; kop op, we hebben hem nog! pffff :)
    Hoe gaat het nu met lisa? Lust ze de papjes al een beetje?? Ben reuze benieuwd!
    groetjes, een lotgenootje...

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hi!

Bedankt weer voor jullie reacties! Ik lees ze wel meteen, maar reageer niet meteen bij elk berichtje.

Danabelle, dat drinkgedrag komt me bekend voor, al ging het soms ook best wel aardig. Maar in die 2,5 maand is ze maar een paar keer aan de borst in slaap gevallen of gestopt omdat ze gewoon klaar was. Meestal stopte ze omdat ze zich verslikte, moest spugen, of heel onrustig werd, waarschijnlijk van de pijn. Het einde van een voeding was dus nooit zo leuk. Voor Lisa is de sonde echt dé oplossing voor de reflux en ik ben er wat dat betreft ook wel blij mee eigenlijk.

MamavanJordy, dank je wel voor je lieve berichtje. Ik had wel eens wat dingen gelezen over reflux en dacht, ach, vervelend, maar dat is wel te doen met evt. medicijnen en gaat wel weer over. Nooit gedacht dat Lisa het zo erg zou hebben en dat medicijnen ook niet genoeg zouden werken. Bijna elke avond als ze zo huilde had ik zoiets van, er moét toch wat aan gedaan kunnen worden? Nou ja, de oplossing kwam dus vanzelf toen ze ziek werd ;). Ik ben er achteraf wel blij mee, niemand bedenkt een sonde natuurlijk als oplossing voor de reflux en ik had het ook nooit gewild. Maar nu het zo is, ben ik blij dat ze 'm heeft en zo vrolijk is. Zelf heb ik het er regelmatig nog wel moeilijk mee, zij volgens mij helemaal niet, alleen als we pleisters moeten plakken, maar eigenlijk gaat dat ook best goed.

Greetie, jouw verhaal is toch wel heel anders dan de onze. De peg sonde heeft hij denk ik gekregen omdat hij waarschijnlijk nog lang sondevoeding zal krijgen? Ik zit soms te denken van, doe Lisa ook maar een peg sonde, maar het is toch een operatie en dat wil ik ook niet natuurlijk. Ik vind de voeding via de sonde helemaal prima, maar die pleisters.... en de angst dat ze 'm eruit trekt, dat vind ik het allervervelendste eraan op dit moment.
    Jouw verhaal is toch anders omdat je zoontje (door de bevalling?) toch een klap heeft gehad en het afwachten is hoe hij het gaat doen. En hij heeft ook een achterstand nu. Het enige dat Lisa heeft is reflux en een sonde. Wij hebben het vooruitzicht dat ze met ongeveer 1 jaar er wel vanaf zal zijn, voor jou is het nog afwachten. Dat lijkt me héél moeilijk, ik vind het al moeilijk omdat je nooit voor 100% weet hoe het gaat lopen. Maar jouw kindje gaat ook lekker drinken en eten straks hoor, dat weet ik bijna zeker! Hij heeft nu misschien een beetje een ontwikkelingsachterstand, maar hij doét het allemaal wel! Ik denk dat het echt wel helemaal goed komt!
    En je hebt het over de haberman, ik heb echt het idee dat Lisa daar niets mee gaat doen, want ze gaat gewoon niet zuigen. Aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd. Maar dan, dan gaat ze drinken en krijgt ze weer zo'n last van de reflux. Ik denk dat ik het inmiddels niet eens meer wil... we komen er wel, dan maar niet uit een fles drinken.

Lisa doet het zo goed! Vanavond op de bank was ik haar wangetjes aan het kietelen en opeens kwamen er beginnende schaterlachjes uit! Zo ontzettend leuk! Eva heeft dat nooit gedaan, wel met geluid gelachen vanaf een maand of 6, maar schaterlachen niet. Ik hoop dat Lisa ermee verder gaat :). Ik moet dan altijd meteen weer denken hoe ze zou zijn geweest zonder sonde. Ik denk dat er dan nog steeds weinig te lachen was geweest voor haar. Het maakt me zo gelukkig om haar zo lekker in haar vel te zien zitten!
    Met de pap gaat het aardig. Haar Losec krijgt ze 's avonds als papje, die hapt ze heel goed af, maar slikt het vervolgens nauwelijks door. De rijstebloem pap hapt ze minder goed af, maar slikt het meeste wel door. Maar goed, ze kan het dus wel, vindt het niet vies en je ziet ook dat het steeds beter gaat en ik kan steeds meer hapjes geven voordat ze het zat is. Van 3 hapjes 2 weken terug zit ik op zo'n 10 hapjes vandaag. Daarna kreeg ze de voeding en dan controleer ik van tevoren of de sonde goed zit en ik trok er gewoon wat pap uit :). Logisch natuurlijk, maar voor mij een soort van mooi moment :) (en de volgende keer spuit ik er alleen lucht in, straks verstopt de sonde nog door de pap ;)).
    Verder heb ik het nog steeds erg moeilijk als ik terug denk aan de eerste weken met Lisa, dat onbezorgde nieuwe leven. En als ik op het forum lees dat iemand zich weer verheugd op een nieuwe borstvoedingsperiode met een 2e kindje. Ik had me er namelijk ook zo op verheugd en Lisa deed het meteen zo goed, echt een natuurtalentje aan de borst, en met de fles trouwens ook. Zo zonde dat daar na 2,5 maand opeens een einde aan is gekomen, ook al liep het drinken met de reflux niet geweldig. Ik had nog wel mijn hoop gevestigd op rond de 10 maanden, dat de refux dan zo goed als weg zou zijn en we zouden kunnen gaan genieten van de borstvoeding.
    En ik mis mijn kleine meisje gewoon heel erg, er zijn maar weinig momenten dat ze lekker rustig bij me ligt, momenten die je normaal gesproken wel hebt als een kindje drinkt. Soms als ze moe is en ik met haar naar boven loop om haar op bed te leggen, legt ze haar hoofd heel even bij me neer en heel soms pakt ze dan haar duim even alsof ze bij me wil gaan slapen. Maar na een paar seconden gaat de duim eruit en het koppie weer omhoog ;). Het zijn maar een paar momentjes (seconden) op de dag, maar daar geniet ik dus echt van. Ik kijk er wel naar uit, naar de tijd dat ze lekker eet, zich wat bewuster is van alles en lekker knuffelt. Maar die tijd komt vanzelf wel. Gelukkig kan ik nu ook genieten, het is een heerlijk meisje, die dol is op haar grote zus en Eva is ook dol op haar.
    Ik heb het een tijdje moeilijk gehad met het huilen, want Lisa heeft zoveel gehuild de eerste maanden, dat ik het niet meer kon horen. Dus toen we thuis waren uit het ziekenhuis, vond ik het erg moeilijk om daarmee om te gaan, want ze had altijd alleen maar gehuild vanwege pijn, maar wat zou het nu zijn? We kenden deze nieuwe baby nog niet ;). Ik durfde ook niet met de maxicosi weg, want voorheen krijste ze alleen maar totdat we haar eruit haalden en ik vond het doodeng wat ze zou gaan doen, was bang dat ze weer zou gaan krijsen, dat was zo zielig en dat wilde ik echt niet. Inmiddels hebben we ons eerste dagtripje erop zitten, in totaal 2,5 uur in de auto en helemaal niet gehuild en in totaal een uurtje geslapen!
    En met laten huilen voor het slapen heb ik nu ook minder moeite, sinds vandaag eigenlijk pas. Ze heeft het gewoon even nodig, een minuut of 2 even brullen, dan gaan we op haar billen kloppen en dan wordt ze meestal rustig en gaat slapen. En anders moeten we haar nog even laten huilen.
    En Eva wil de laatste dagen constant naar de wc en dan gebeurt het wel eens dat Lisa moe is en het zat is in de box en begint te huilen als ik met Eva bezig ben. Ik vind het nog steeds niet helemaal leuk (geen enkele moeder denk ik ;)), maar ook niet supererg dat ze dan even huilt. Hoort er gewoon bij als je een tweede kindje bent denk ik dan maar ;)

Zo, heel verhaal weer, sorry hoor :)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    View attachment 93440
    Hele dikke vette knuffel!
    De rest van wat ik ermee bedoel weet je wel.

Liefs, Hanneke!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Fijn om weer een update over Lisa te lezen! Super dat ze het er zo goed op doet!

En ik begrijp heel goed dat het lang niet altijd meevalt dat je nu geen fijne borstvoedingsmomentjes met Lisa hebt....Lijkt mij ook heel moeilijk! Irem kan ook geen moment stilzitten en soms is borstvoeding het enige moment van de dag dat ze even rustig tegen me aanligt (ok soms zelfs dan nog niet :) ). Maar als Lisa wat ouder wordt wil ze vast wel meer gaan knuffelen en dan kun je alles inhalen!

En dan wil ik nog even zeggen dat ik het súper vindt dat Lisa nog steeds lekker aan mama's melk zit, ik denk dat er weinig moeders zijn die jou dat op deze manier nadoen!

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Wat goed dat je een dagje weg bent geweest met Lisa! Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je twee kindjes hebt, om er één te moeten laten huilen als de andere aandacht nodig heeft. Maar ik heb net het filmpje bekeken van Lisa in haar bedje, wat een ontzettend vrolijk kindje is ze dan zeg! Mijn dochter lachte nauwelijks het eerste half jaar.. door de reflux huilde ze eigenlijk alleen maar. Je schrijft dat je je had verheugd op tien maanden borstvoeding, wat jammer dat je nu die mooie momentjes niet hebt. Maar Lisa doet het verder goed toch?
    Succes nog verder, ik blijf je volgen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    #127 Snoopy1979, Aug 13, 2010
    Last edited: Aug 13, 2010
    Hanneke, bedankt voor je knuffel :)

Eylem, toen ik Eva aan de borst had was dat ook niet altijd een rustpuntje en soms zelfs ook echt niet leuk (spruw, sprongetjes), maar heel vaak ook wel en ze viel ook vaak in slaap aan de borst. Nu heb ik dat met Lisa nooit echt gehad, maar ik had dus gehoopt dat die tijd wel zou komen. Nu probeer ik een paar momenten per dag te pakken dat ik even lekker met Lisa knuffel en dat ik haar even neerleg en even goed naar haar kijk. Want dat deed ik met voeden altijd, uitgebreid naar m'n kindje kijken, dat vond ik altijd zo heerlijk. En nu nog, maar dan zonder het voeden erbij.
    En dat ik nog borstvoeding geef, tja, eigenlijk vind ik niet dat er een andere optie is. Ik krijg het al helemaal benauwd als ik eraan denk dat Lisa kunstvoeding krijgt, dus tja, ik kan niet anders ;). Kunstvoeding is wel veel makkelijker natuurlijk en ik zie ook echt de voordelen wel, maar het weegt absoluut niet op tegen het geven van borstvoeding vind ik. Sommigen vinden het echt heel knap, voor mij hoort het er gewoon bij. En ik kolf makkelijk en meer dan genoeg, kan er ook een keer lang tussen laten zitten zonder stuwing of terugloop. Dat maakt het allemaal wat makkelijker. Ik ben in ieder geval erg blij dat ik het nog kan geven.

Danabelle, Lisa was totdat ze de sonde kreeg ook helemaal geen vrolijke baby. Ze lachte een paar keer per dag, als ik haar bv. uit bed haalde, maar dat was dan een enkel klein glimlachje en verder kregen we haar echt niet aan het lachen. Ik ben wat dat betreft dus wel erg blij met de sonde, liever een gelukkig kindje met een sonde, dan een ongelukkig kindje aan de borst. Maar ik had dus gehoopt dat ze met 10 maanden (of misschien eerder) minder last zou gaan krijgen van de reflux en dat dan het drinken beter zou gaan. Ik heb Eva 14 maanden borstvoeding gegeven en dat was ik nu weer van plan, dus dan hadden we nog fijn een aantal maanden écht kunnen genieten van de borstvoeding. Maar inderdaad, ze doet het nu heel goed en dat is het allerbelangrijkste. Ze heeft nog wel een heel klein beetje last van de reflux, ze komt soms iets moeilijker in slaap door oprispingen, maar ze heeft geen pijn meer gelukkig. De laatste keer dat ze pijn had was een paar dagen terug, toen ze een speeltje op haar hoofd liet vallen :). En dat is dan heel anders huilen dan het oorverdovende gekrijs wat ze eerst deed. Dus als ik zo naar Lisa kijk en haar reflux, dan is het goed zo. Maar als je een kindje krijgt verwacht je toch wel een beetje dat het anders loopt dan dat het nu loopt. Maar ze is gelukkig gezond en gelukkig en daar ben ik zo blij mee!

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Maar Lisa zal toch OOIT wel zelf gaan drinken? Dat is althans wel het streven toch? Zit het er echt helemaal niet in dat dat lukt in de periode dat jij nog kolft voor haar? Wie weet kan ze dan alsnog aan de borst?
    Ik snap wel dat je je daar niet teveel op wilt/moet richten nu, maar het zou wel prachtig zijn natuurlijk :)
    Idd hier ook die eerste 7 maanden een enkel lachje per dag. Zo sneu :( Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat je 'blij bent' met de sonde, als Lisa er zoveel vrolijker van is, doordat ze geen pijn meer heeft!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Zelf gaan drinken zal waarschijnlijk pas weer uit een beker worden. Dus ik hoop dat ze snel kan zitten ;), kunnen we daarmee aan de slag, dus hopelijk vanaf een maand of 6/7. De borst/fles heb ik weinig hoop meer op. We proberen het eigenlijk ook niet meer, het is zo frustrerend. Ik heb laatst de borst nog wel geprobeerd, omdat ze er wel naartoe draait, maar ze snapt het niet en wordt dan erg snel onrustig. Maar ook dat probeer ik niet te vaak, dat is nog frustrerender dan het niet uit de fles drinken.
    De logopediste zei trouwens dat het best kan dat ze weer uit een fles gaat drinken, maar dan waarschijnlijk pas als ze rond een jaar is. Dan gaan ze op onderzoek uit en vinden zo'n fles wel interessant en gaan dan soms alsnog zuigen en dus drinken. Lisa is daar nu nog te klein voor, om dat op deze manier te ontdekken. Met de borst zal het misschien hetzelfde werken, maar ik weet niet of ik zo'n zin heb om een bijna 1 jarige met (waarschijnlijk) tanden aan de borst te laten proberen te drinken ;).

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hier geen probleem met de tanden van een éénjarige ;) De borstvoeding was hier door de reflux niet leuk de eerste zeven, acht maanden. Maar uit de fles dronk ze nauwelijks, dus ik had niet echt een keuze. Nu voed ik dochter nog twee à drie keer per dag, en gaat het wèl goed :D
    Zie trouwens dat Lisa wel geweldig goed groeit zo!
    Ga je wel eens met Lisa samen in bad? Toen Nadine zo slecht dronk, ging het soms in bad iets beter. Geen idee waarom, maar dan zocht ze echt zelf de borst en dronk ze zowaar een minuutje zonder zuig-slik-brul-spuug-brul-spuug schema.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Nee met Eva had ik ook geen problemen met de tanden (vanaf 6 maanden). Maar Lisa snapt niet hoe ze moet drinken en op de speen van de fles kauwt ze alleen maar, dus om nou met 1 jaar te gaan leren uit de borst te drinken, nee dank je ;).
    Fijn dat het bij jullie nu wel goed gaat, het drinken. Ik had zoiets van, we worstelen ons wel door die eerste maanden en als het straks beter gaat het de reflux, dan gaan we er echt van genieten. Hier het is anders gelopen, gelukkig dat het voor jullie nu wel fijn is, zal echt genieten zijn na al die ellende met de reflux.
    Ik ga nooit met Lisa in bad, Eva en Lisa gaan altijd samen in bad en dan pas ik er niet meer bij ;) en ik heb er eigenlijk ook nooit aan gedacht. Heel gek misschien, maar sommige dingen veranderen echt heel erg (hier tenminste) als je al een kindje hebt, want met Eva gingen we wel altijd in bad. Maar of het zou werken, ik heb het idee dat ze er wel door aangetrokken wordt, maar het vervolgens toch niet wil/niet snapt. Maar ik zal het binnenkort eens proberen. En dan niet persé voor het drinken, maar meer ook voor het contact, lijkt me eigenlijk wel heel fijn.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Borstvoeding is natuurlijk ook meer dan alleen maar drinken/voeding, idd is het ook een contactmoment :) Ik snap wel dat je het niet ziet zitten om Lisa later alsnog te leren drinken uit de borst, met tanden en al.. als het al lukt zal het niet zonder bijten gaan, en dat kan behoorlijk pijnlijk zijn!

13. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Wat een superlief filmpje van Lisa zeg! Idd een erg vrolijk meisje. Leuk hoor. Fantastisch om naar te kijken zo'n filmpje!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Danabelle, inderdaad ;). Nu zoek ik dus m'n contactmomentjes op een andere manier en dat gaat gelukkig wel prima, eigenlijk steeds beter.

Mamaloutje, dank je wel!

Vandaag pasfoto's laten maken voor onze identiteitskaarten, ging gelukkig heel snel, Lisa als eerste, na 5 foto's hadden we een goede, daarna Eva, dat kostte ook zo'n 5 foto's (ze moest haar mond dicht doen, maar trok dan telkens een gek gezicht ;)) en daarna ik, in 1 keer goed :D

Wilde ff het fotootje van Lisa laten zien, ik vind het zo'n mooie foto, zo'n heldere blik. M'n kleine lieve moppie :)

15. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Wat een lieve foto!

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Inderdaad een mooie foto van Lisa! Is die van Eva ook zo goed gelukt?

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dank jullie wel!

De foto van Eva vind ik niet echt mooi. We hebben wel mooiere foto's van haar ;). Met die van Lisa ben ik echt blij!

Foto van Eva:

18. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een schattige foto van Lisa. En Eva is een heel mooi meisje, maar ik zie toch liever een lachende foto (wat natuurlijk weer niet mag voor een identiteitsbewijs).

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    De foto van Lisa vind ik ook beter gelukt dan die van Eva ja. Eva is wel een mooi meisje! Maar ze kijkt wat sipjes.. moest natuurlijk ook voor haar identiteitsdocument.

20. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,280
    2,984
    113
    Op verzoek heropend.

Lotte

Share This Page