Baby van 2,5 maand drinkt niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy1979, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zat net even in het schema van het cb te kijken, maar volgens mij is 3 melkvoedingen bij 8 maanden wel normaal.

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb ff bijgelezen.. wat fijn dat het zo goed gaat met Lisa, dat ze al aardig wat uit een beker drinkt en dat eten ook goed gaat! Top zeg. Ik dacht van de week nog aan jullie - we spraken mensen met een meisje van anderhalf dat ook sondevoeding kreeg, omdat ze niet at of dronk.
    Ze zou nu, normaal gesproken, idd 500 ml. melkproduct per dag binnen moeten krijgen. Vanaf negen maanden verschillen de meningen daarover: 300 ml of 500 ml. En vanaf een jaar wordt 300 ml. geadviseerd. Maar mijn dochtertje, ook met refluxverleden, heeft nooit zoveel gedronken. Momenteel ben ik al blij als ze 150 ml. melkproduct binnen krijgt en 150 ml. ander drinken. Dus wat voor 'het gemiddelde' kindje geldt, hoeft voor Lisa ook niet te gelden he - al is het natuurlijk een mooi streven.
    Succes nog!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hou er inderdaad wel rekening mee dat niet elk kindje evenveel drinkt. Eva drinkt bijvoorbeeld ook maar zo'n 300-400ml per dag. Wel eet ze goed fruit. Maar ze doet het prima en groeit, plast en poept goed. Als we vandaag niets via de sonde hadden gegeven, had Lisa evenveel binnen gehad als Eva vandaag ;). Ik denk ook dat Lisa niet heel veel nodig heeft, toen ze nog aan de borst dronk (t/m 2,5 maand dus) dronk ze meestal 5 keer, soms ook wel 4 keer.
    Wel heel stoer, vanavond bracht ik haar bed en gaf haar uiteraard een schone luier. Zaten er gewoon echt een paar plasjes in, van drinken wat ze helemaal zelf had gedronken :). Haha deze mama is met een beetje plas al heel blij :D

Ik vind het echt heel eng worden.... als het zo doorgaat, kan ze wel heel snel van de sonde af! Heel fijn natuurlijk, maar het gaat wel erg snel ;). Alleen 's avonds is nog een 'probleem', ze was erg moe en wilde niet meer dan 45ml drinken. Maar goed, nog even oefenen dus. Ze drinkt pas sinds 2 weken goed uit een beker, dus waar hebben we het over ;). Mijn schoonmoeder zei gisteren dat ze misschien het nieuwe jaar zonder sonde in zou gaan, ik verklaarde haar nog net niet voor gek ;). Maar als ik zie hoe het vandaag ging.... ik hoop het zo!!!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    #164 Snoopy1979, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
    Hier gaat het zó goed, ben zo blij!!! :)

Hier een overzichtje van de afgelopen dagen ;)

Ik vraag me alleen af of de verhouding zuivel (moedermelk/yoghurt) goed is als ze geen sondevoeding meer zou krijgen. Ze drinkt dus 300ml zuivel waarvan 200ml moedermelk. Het kan natuurlijk nog wel veranderen de komende weken, maar iemand een idee of de verhouding zo goed is?

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Vanaf zes maanden 'mogen' kindjes een kleine hoeveelheid gewone melk(producten). Lisa krijgt dus 100 ml. gewone zuivel, dat lijkt me wel een 'kleine hoeveelheid' toch?
    Ik denk persoonlijk dat het verstandig is om zo gauw mogelijk te gaan minderen met het wegen/meten van de voeding/drinken. Ik heb me bij mijn dochter best lang zorgen gemaakt over haar eet/drinkgedrag.. en het uiteindelijk losgelaten. Dochter plaste voldoende en groeide voldoende.. dus dan zal het wel goed zijn toch?
    Maargoed, ik begrijp wel dat jullie nog wegen :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je voor je reactie!

Gisteren heeft Lisa niets via de sonde gekregen! Ze heeft 630ml aan vocht op, goede luiers en vanochtend een volle plofluier :). Ik heb de kinderarts gesproken vanmiddag en ze wilde dat we 's ochtends en 's avonds nog gingen aanvullen met de sonde, ze vond het net iets te weinig. Vooral de zuivel, gisteren heeft ze 350ml zuivel op, waarvan dus een gedeelte yoghurt en in die yoghurt zit niet zo heel veel. En ze heeft de melk toch nog nodig om te groeien. Dat is natuurlijk ook wel zo. Ze eet haar fruit goed, de groente redelijk en per dag hooguit (in totaal) een halve boterham. Dus ze zal nog genoeg melk nodig hebben. We kregen het advies voor pyjamapapje en peutermelk, dat hebben we wel gehaald, maar ik ga het eerst eens proberen met moedermelk. Geen yoghurt erbij, wel een beetje nutriton en roosvicee. Ik kolf nog zo'n 900ml per dag (in 3 keer) en ik zou het fijn vinden als ze daar zoveel mogelijk van binnenkrijgt, naar mijn mening is dat toch het allerbeste voor haar :). En dan hoef ik ook niet zoveel weg te gooien steeds (al went het wel ;), maar het blijft zonde). Zo'n pyjamapapje is wel makkelijk meenemen trouwens, dus wel makkelijk als ze dat ook lust, maar goed, we zijn eigenlijk niet zo van het makkelijke, anders was ik ook al gestopt met kolven ;).

De reden dat we alles nauwkeurig meten/wegen is omdat ik een duidelijk beeld wil krijgen naar de kinderarts toe, zelf geloof ik het eigenlijk ook wel allemaal. Maar bij Lisa ligt het toch een beetje anders, want ook al heb ik echt wel het idee dat ze wel zal drinken als ze honger heeft, het is voor haar niet iets natuurlijks, wat het voor alle kindjes die geen sondevoeding hebben gekregen wel is. Ik zou haar dolgraag als 'normaal' zien hierin, maar we moeten niet vergeten van waar ze is gekomen (hier spreekt onze logopediste ;)). Zo'n 3 weken geleden kreeg ze eigenlijk alles alleen nog maar via de sonde! En als ze moe is wil ze soms in eerste instantie niet drinken. Uiteindelijk drinkt ze wel gewoon lekker, maar ik vind het wel een beetje eng.

Als de sonde eruit is en het lekker loopt (en we aan het idee gewend zijn ;)) zullen we wel snel stoppen met meten en wegen.
    Donderdag afspraak bij de kinderarts, ben wel heel benieuwd, als alles dan goed gaat en Lisa niet teveel is afgevallen (want afgevallen zal ze wel zijn) mag de sonde eruit! De kinderarts had het erover: 'dan halen we de sonde er meteen uit', maar mooi niet hoor, dat doen we 's avonds lekker thuis met de videocamera erbij en een doos tissues voor mij :D

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Super zeg, hopelijk zet dit zich zo voort. Wat een geweldig meisje hebben jullie toch (en ook de mama natuurlijk)

8. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    O wow wat een geweldige vorderingen!!!
    Lees veel in je topic, schrijf niet zo veel maar moest hier gewoon even op reageren.

Wat zullen jullie TROTS zijn!!

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mamamelk is natuurlijk hardstikke goed voor kindjes! Knap hoor dat je nog steeds kolft. Pyjamapapje is heel zoet.. er schijnt wel een suikervrije variant te zijn, maar die zit weer niet in zo'n meeneempakje geloof ik. Dreumes- en peutermelk (en gewone opvolgmelk) wordt hier niet gedronken door dochter.. vindt Lisa wel alle smaken ok? Of merk je wel duidelijk dat ze ergens een voorkeur voor heeft? Knap hoor, dat jullie inderdaad al op dit punt zijn aanbeland!
    Enne, dat ze afvalt, geeft toch niet zolang het niet te veel is? Fijn dat jullie zo goed begeleid worden door de kinderarts hoor!
    Toevallig was ik gisteren met dochter bij de KA, die gaf aan dat (voor onze dochter, maar die is dus 16 maanden) melk geen noodzakelijkheid meer is. Het schijnt een fabeltje te zijn dat dreumesjes nog 300 ml. melk(product) per dag nodig hebben..
    Enfin, ik dwaal af. Ik blijf jullie volgen hier!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bedankt voor jullie lieve reacties, vind ik echt leuk!

Vandaag moedermelk met nutriton en roosvicee geprobeerd, maar na 20ml vond Lisa het wel welletjes. Toen pyjamapap geprobeerd, dat vond ze na een paar slokjes toch ook niets. Toen weer het ouderwetse recept geprobeerd en dat ging wel goed. Ze houdt niet zo van veranderingen ;). Ik ga gewoon elke dag iets minder yoghurt gebruiken zodat ze eraan kan wennen. Zo ging het ook met iets anders dan appel eten, ze lust nu ook gewoon banaan ipv gemengd met appel. Peutermelk heb ik nog niet geprobeerd, doen we over een paar dagen. Als Lisa het niets vindt hoop ik dat Eva het lekker vindt ;). Ik twijfel zelf ook wel over het nut van melk, maar voor baby's, die in eerste instantie alleen op melk groeien, snap ik het wel. Maar dan vraag ik me af of 1/3 (en straks iets minder) volle yoghurt nou echt zo'n slechte vervanger is. Ik zal Lisa's gewicht de komende tijd in ieder geval wel in de gaten houden. Ze heeft een hele tijd 9,2 kg gewogen, laatst heb ik haar met mij gewogen thuis en leek ze ongeveer 8,5 kg te wegen. Afvallen is inderdaad niet erg, maar het moet niet teveel zijn. Donderdag dus weer wegen bij de kinderarts en dan goed in de gaten houden door te wegen bij het cb.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Echt al veel te lang geleden dat ik iets geschreven heb, en heb helaas ook lang niet alles gelezen! Maar wil even zeggen dat ik echt super trots ben op jullie kleine meid (en op jullie) met deze super vorderingen op het moment! Echt knap hoor! Dat die sonde maar snel tot het verleden mag gaan horen!

Ga zo door lieve Lisa :D!

Liefs Hanneke.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wow. Lisa is wel een flinke dame dan, of niet? Mijn dochtertje weeg nu ongeveer 9,5 kilo :)
    Heb je een babyweegschaal? Wij hebben er destijds een aangeschaft via marktplaats, best handig!

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey Snoopy,

hier ook een meelezer. Ik wilde toch even zeggen dat ik het heel fijn voor jullie vind dat het zo goed gaat met de kleine meid en dat ik hoop dat deze trend zich mag doorzetten.

Liefs Daan

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

Nou de sonde is eruit hoor! Vanochtend zaten de pleisters los en wij hadden zoiets van, we gaan het niet oplappen en zeker niet alles vervangen, dus hebben we de sonde maar eruit gehaald. Ze had toen al een halve boterham op en 160ml gedronken. Twee uur later heeft ze nog 110gram fruit op en 25ml diksap. Hopelijk drinkt en eet ze genoeg, maar het zal wel, de afgelopen 2 dagen heeft ze ook niets via de sonde nodig gehad.

YouTube - De sonde eruit!!!!

Ik ben zo blij!!!!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    WAUWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW goed zoooo!!! en drinken maar meisje!!! (waar drinkt ze uit?)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb meteen m'n banner maar aangepast, over een paar weken eens wat mooie foto's maken, dan is haar wang niet zo rood meer. Nu ziet het er wel erg zielig uit. Straks lekker in bad, eindelijk lekker spetteren en haar gezicht voor het eerst in 6 maanden eens écht goed schoonmaken!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze drinkt uit een gewone beker :) (meestal gewoon die van Ikea ;))

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik moet zo de kinderarts gaan bellen, vind het een beetje raar, ik moet er donderdag naartoe en het was de bedoeling dat we dan gingen kijken of de sonde eruit kon, maar nu hebben wij dus zelf besloten 'm eruit te halen, voelt niet helemaal goed... maar goed, vanochtend (en nu nog steeds ;)) voelt het wel heel goed!

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb gewoon met tranen in mijn ogen naar het filmpje zitten te kijken. Echt super dat de sonde eruit is.

Voelt het niet goed omdat hij er eerder uit is als met de KA is overlegt? Tja, mocht het helemaal niet gaan, kan hij er altijd weer in;)

Als ik zie dat ze in een kort tijdsbestek is gaan leren drinken, en hoe vlot dat in 1x is gegaan, lijkt mij dat jullie een goede beslissing hebben gemaakt. Jullie zien haar iedere dag. De KA niet.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het voelt inderdaad niet helemaal goed omdat we niet overlegd hebben. We hebben vorige week ook 1 dag geen sondevoeding gegeven en toen vond de ka dat we eigenlijk nog wel moesten aanvullen. Maar goed, ze drinkt/eet nu ongeveer 150ml/gram meer, het totaal aan vocht is nu gelijk of zelfs meer dan toen we aanvulden bij de ochtend- en avondvoeding.

Ik ga even bellen (durf niet zo goed ;))

Deel Deze Pagina