Beste Mirjam, Saskia of Heidi Sinds 1,5 week zijn er galstenen bij mij ontdekt, moet hiervoor geopereerd worden. Heb al diverse aanvallen gehad, sinds eind juli en nu eindelijk weet ik dat het galstenen zijn.... Ik geef nog steeds met veel plezier borstvoeding en was nog van plan dit 3 maanden ongeveer vol te houden. We waren al begonnen met het proberen van flesjes..eerst ging dit goed, totdat ze begon te weigeren...ze blijft gewoon op de speen bijten en kijkt je dan met grote ogen aan Het lukt soms alleen als ik eerst borst geef en dan langzaam de speen in haar mond doe, in de borstvoedingshouding. Probleem is dat als ik de operatie nu ga doen ik er niet lekker in ga en ik weet dat ik minimaal 1,5 dag niet mag voeden ivm de medicatie. Het is ook nog onduidelijk of ik nog borstvoeding heb na die operatie want bijvoorbeeld mijn buurvrouw kreeg ook last van galstenen na de zwangerschap en haar borstvoeding kwam niet meer terug. Nu heb ik veel borstvoeding ook in de vriezer liggen dus dat is het punt niet. Iedereen in mijn omgeving zegt; geef gewoon geen borst meer dan pakt ze heus wel de fles! dan denkt ik: já dag ik ga mijn kind niet verhongeren. Wat is jullie ervaring in de praktijk hiermee? Het consultatiebureau zegt dat ik gewoon moet blijven proberen, diverse soorten flessen/spenen aanschaffen is zinloos...nu heb ik uiteraard al wel spenen/flessen gekocht (nr 4 van de week) maar ben er nu ook een beetje klaar mee. Wat kan ik nu het beste doen?? zit met mijn handen in het haar en het nare is dat niemand me kan helpen
Hoi, geduld is mooi. Je moet wel tijd hebben Ik stuur je in de link nog een heleboel tips. Mogelijk zit er nog 1 tussen die bij jullie helpt. Vraag van te voren goed na welke narcose je krijgt en hoe snel je daarna kunt voeden. Soms is het al heel snel mogelijk hoor! (afhankelijk van hoe je jezelf voelt natuurlijk) Fijn dat je een vriezer vol hebt liggen. Heb je geen zus ofzo die toevallig ook voedt? Zou je als back-up kunnen vragen....
o, ik vergeet de link: Je kindje wil geen flesje.... 16 tips om je kindje aan te moedigen de fles te accepteren.