Hallo dames, Ik wil binnekort naar het buitenland met mijn zoontje. Hij is nu twee en een halve maand. Het is een uurtje of wat vliegen. Maar ik ben nog nooit eerder op reis gegaan met mijn zoontje. Ik wil jullie tips vragen waar ik rekening mee moet houden en hoe ik mijn zoontje het beste kan vervoeren. Ik moet namelijk ook met de trein eerst naar Schiphol en dan met het vliegtuig. Ik heb een maxi-cosi maar ook een draagdoek. Ik heb zelf natuurlijk ook bagage bij me maar dat is maar 1 koffertje. Ik ben best zenuwachtig. Ik ben namelijk alleen. Ik lees graag jullie tips en ervaringen. Bedankt!
Ik heb geen tips voor vliegen met een jonge baby. Ik heb nog nooit gevlogen met mijn dochter. Het enige wat ik je voor tip kan geven is dat je voor je kindje een id kaart moet regelen. Het lijkt mij als ik er zo over na denk het handigste om m in de draagdoek te doen. Dan heb je je handen vrij. Waar ga je naartoe? Succes ermee
Wij hebben twee keer gevlogen met onze dochter. Ik had haar in de draagdoek. De maxicosi is zwaar en mag niet mee het vliegtuig in. Wij hebben een buggy gekocht die helemaal plat kan. Deze kan mee tot aan het vliegtuig en haal je daarna van de bagageband. Als je flesvoeding geeft, mag je water gewoon meenemen in het vliegtuig. Verder gewoon de standaard luiertas.
Inderdaad slim om niet te veel mee te nemen. Ik weet niet of het een vlucht binnen Europa is of internationaal? Op langere vluchten kun je een bakje reserveren, hierin kan je kleintje slapen! Anders moet hij/zij op schoot. Je maxicosi moet je inderdaad voor de 'slurf' inleveren! Een draagdoek is daarom erg handig. Grote tip: vraag hulp van de stewardessen! Die helpen je graag en het scheelt dat je als eerste het vliegtuig in mag en dus even kan 'nestelen' voor de rest komt. Succes! Wij vliegen morgen van Aruba naar Nederland voor het eerst, en voor ons dus ook spannend! Oh voor ik het vergeet! Een speentje oid waar de kleine op kan sabbelen tijdens het stijgen en landen! Dit om te voorkomen dat ie last van z'n oren krijgt! Misschien zijn er meer mensen met kinderen en vraag daar nog wat hulp of tips! Iedereen helpt elkaar graag is mijn ervaring! Succes!
Een uur vliegen zal toch Europa zijn Moet je de MC perse meenemen? Als het even kan zou ik die thuislaten, echt een onding om mee te zeulen. Met mijn oudste hebben we gevlogen toen ze 4 maanden was en met de jongste toen ze nog geen 2 maanden was. Je baby dragen in een draagzak of draagdoek is het fijnste, vond ik dan, dan slapen ze tenminste soms ook nog. En dan kan je zelf tenminste ook naar de wc enzo. Op Schiphol is een baby lounge waar je rustig kan verschonen, voeden etc. En verder inderdaad niet teveel meenemen, zeker als je alleen reist. Denk wel aan de noodzakelijke dingen in je handbagage: voeding (als je geen bv geeft), een setje schone kleren (zo naar als ze zichzelf onderspugen en je kan ze niet omkleden), omslagdoek (in het vliegtuig is het vaak fris) etc. En als je hulp nodig hebt, gewoon vragen! Oh ja, en ga aan het gangpad zitten. Dat geeft je veel meer bewegingsvrijheid, als je moet verschonen, maar ook als je baby onrustig is en je met hem wil lopen.
Het zou het handigste zijn als je kind nog aan de borst drinkt... Dan kun je bij opstijgen en landen de borst geven, dan hebben ze minder last van hun oortjes. En je zit in het vakantieland niet met eventueel twijfelachtig water voor flesvoeding. Afhankelijk van de maatschappij mag de maxicosi trouwens wel mee. Je moet dan een extra stoel ervoor boeken, dan kan je kind tijdens de vlucht erin liggen. Nadeel is natuurlijk wel dat je met het ding moet sjouwen. Vind het wel dapper van je trouwens, om in je eentje op pad te gaan! Wij gaan van de zomer voor het eerst vliegen, kindje is dan anderhalf, m'n hele familie gaat mee en toch zie ik ertegen op...
Wij hebben gevlogen met onze dochter toen ze 2,5 maand was. Het ging super goed, we hadden een plek met een reiswieg waar ze in kon slapen maar bij elke turbulentie moest ze eruit. Dus heeft ze heel veel in de draagdoek geslapen. Wij hadden de MC mee omdat we met de auto naar het vliegveld gingen. De MC bij de gate afgegeven. Neem voldoende melkvoeding mee als je geen borstvoeding geeft, een volle luiertas en een klein tasje om in het vliegtuig te gaan verschonen; 2 luiers en een pak doekjes & zakjes zeg maar is vaak genoeg. Het viel ons echt heel erg mee, ze sliep het grootste deel vd vlucht. En ze hebben nog erg weinig nodig als ze zo jong zijn!
Wij zijn op vakantie geweest met het vliegtuig toen onze dochter 4 maand was. Wij hadden een oude wandelwagen gekocht en die meegenomen. We hadden in het vliegtuig wel een normale plek, we kregen dekentjes en kussentjes van het personeel. Ze heeft de hele weg bijna geslapen. succes!
TS zegt dat het een uurtje of wat vliegen is, dus dat hoeft niet in Europa te zijn. Ik ben wel eens met mijn dochtertje naar Bali gevlogen. Makkelijkst is een buggy die je meenemt tot aan de slurf. Het personeel neemt hem dan van je over en wanneer je aankomt krijg je bij de deur de buggy terug, dus je hoeft niet te sjouwen tot aan de bagagaband. Dus de buggy niet inchecken! Luiertas meenemen, maar de meeste vliegmaatschappijen hebben goede voorzieningen voor baby's. Dus luiers aan boord etc. Je hoeft eigenlijk alleen de melk mee te nemen (tenzij je BV geeft, dan hoef je niets mee te nemen) Informeer bij de vliegmaatschappij naar een baby cot. Dat zijn slaapwiegjes voor baby's die ze aan het tussenschot in het midden van het vliegtuig hangen, en daar kun jij dan bij zitten. Je baby kan gedurende de vlucht dus liggen en slapen. Ik zou de MC gewoon inchecken en pas op de plaats van bestemming eruit halen.
Wij zijn op vakantie geweest toen onze dochter 8 wkn oud was. Ook met het vliegtuig. In het vliegtuig lag ze in de draagzak, speen in voor het opstijgen, en flesje water/melk/thee bij de hand. Onze dochter heeft t super gedaan! Ze heeft de hele vlucht geslapen! Ik was ook erg zenuwachtig! We hadden maxicosi en onderstel van kinderwagen mee. Dit mag je meenemen tot bij t instappen. In sommige vliegtuigen mag je de maxicosi ook meenemen in t vliegtuig.