Baby van 2 weken oud gered uit snikhete auto

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SushiLover123, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Het raam stond op een kiertje, en er is door verschillende mensen geprobeerd om het raampje een stukje naar beneden te duwen, zodat er een arm doorheen kon om het raam open te draaien. Daar zijn ze mee bezig geweest tot de hulpdiensten kwamen. Ik snap wel dat iemand niet zomaar een raampje in durfde te tikken, want er was gevaar dat er dan scherven op het kindje terecht zouden komen. Plus idd dat je niet weet met wat voor volk je te maken hebt. Maar de hulpdiensten waren gelukkig echt heel snel ter plaatse.

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Echt onbegrijpelijk. Dat filmpje is heftig. Vorig jaar met de kleine een keer naar mijn moeder gereden met erg warm weer, zelfs met de airco aan had ze nog last van de hitte en spuugde gewoon haar eten eruit. Schrok mij helemaal rot. Sowieso vind ik het hele warme weer niets met die kleintjes.

3. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Hier net zo.. Ik hou er zelf al niet zo van, maar met m'n kleintje al helemaal niet. Die heeft het maar warm, maar mag van het CB maar max 10 cc water per dag geven als extra aanvulling tegen de warmte..
    Vast eten en drinken krijgt ze nog niet. Ze is net 3 maanden. :x

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dat lijkt me raar, want 10 cc verdeeld over 6 voedingen kan je niet eens aflezen..

In topic: verschrikkelijk! Vond dat filmpje inderdaad heel heftig, maar misschien is het wel nodig om mensen duidelijk te maken dat het echt niet kan...

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Een kind van 2 weken oud laat je niet achter. Punt.
    Niet thuis, niet in de wagen, nergens.

En al zeker niet bij deze hitte.

Een kind van 5 kan eventueel een portier opendoen of het raampje zelf opendraaien.
    Een hulpeloze baby van 2 weken oud kan dat niet.

Zelf had ik denk ik toch echt wel dat raam gewoon ingeklopt en desnoods de schade dan maar betaalt. Ik ga echt geen half uur wachten op de ambulance die dat dan doet, tegen dan had dat kind dood kunnen zijn! (Want als ik daar voorbij kom, weet ik ook niet hoe lang dat kind al in die bloedhete auto zit.)

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou niet weten hoe je een ruit in moet tikken... Die dingen zijn best stevig.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Je neemt een baksteen of een sleutel en geeft er een flinke tik mee. Et voila:)

8. adi

adi Niet meer actief

Als het goed is heb je in je eigen auto een hamer die speciaal daarvoor gemaakt is.

OT: wat verschrikkelijk zeg!!!

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Überhaupt je kind van 2 weken oud voor 25 minuten alleen laten... En dan ook nog eens in de auto
    Onbegrijpelijk

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die heb ik niet standaard in mijn handtas zitten ;)
    Klopt, maar ik ben ook niet altijd met de auto ;)

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    er liggen genoeg bakstenen of andere stenen op de grond. en jij of voorbijgangers hebben altijd wel een sleutel bij zich. niet te moeilijk denken...

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Weet niet in wat voor omgeving jij woont, maar hier liggen echt geen losse stenen. Ik denk trouwens wel op de plek waar dit gebeurd is, maar dus echt niet overal. En ik ken ook geen mensen, die altijd een sleutel op zak hebben, dus ik weet niet of dat laatste ook wel altijd opgaat.

13. adi

adi Niet meer actief

Ik neem aan dat op een parkeerplaats meerdere auto's staan en meer mensen rondlopen. Het zou eerlijk gezegd mijn laatste probleem zijn hoe een baby uit die auto te krijgen.

14. pipootje

pipootje Niet meer actief

Als er niks bij handen is dan heb je altijd nog je eigen handen dan maar glas in je handen,

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Zou ik toch ook denken. Of desnoods je elleboog ertegen.

Daarbij hebben de meeste mensen toch altijd hun huissleutels op zak? Ik stap toch alleszins nooit mijn huis buiten zonder die dingen.

16. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    wat een gedoe hier om sleutels, bakstenen etc je gaat er toch alles aan doen om een baby,kindje uit de auto te krijgen? roepen om hulp, iemand met een krik, een man vragen, er zal altijd iemand zijn die het voor elkaar krijgt met wat hij dan op zak heeft of in zijn auto heeft liggen om een raampje in te slaan, ik vind dit een discussie van niks al zal ik m,n zoon zijn klomp met stalenneus ervoor gebruiken of mijn elleboog dat raam gaat in!

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn idee :D Ik zou echt creatief worden en zou desnoods nog een winkelwagentje of fiets gebruiken als ik echt niets anders voor handen had. Natuurlijk dan wel door de voorruit met een beetje beleid en niet achterin. Een voorbijganger met een hard hoofd misschien? Een rollator, een wandelstok, erop klimmen en er tegen aan stampen/springen. Ik sloop desnoods die hele auto als het moet. Vind dat stiekem sowieso wel een goede straf voor dit soort mensen. Whoppa, auto weg; ja jammer dan, je kunt overduidelijk de verantwoordelijkheid niet aan. Ik ben van mening dat iedere bestuurder dit soort dingen behoort te weten en zo niet; dat je dan geen bestuurder moet zijn. Geen hulpeloze mensen/dieren in de auto achterlaten die zichzelf niet in veiligheid zouden kunnen brengen; period.

18. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Sterker nog...
    Menig man zal dat raampje met plezier kapot maken. Heb blijft altijd een dingetje heh, mannen en slopen...

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar hoe zit het nu met de rekening? Wie moet betalen voor dat gesneuveld raam? En nog erger, als het kindje een wondje erdoor krijgt?

Ik heb het er voor over hoor! Ik zal er zeker voor zorgen dat dat kind uit de auto komt dus het zal me niet tegenhouden.
    Maar moet ik dan betalen? Dan hebben we achteraf wel problemen als we een hoge rekening krijgen omdat ik een leven heb gered

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind ook dat de ouders of de eigenaren van de huisdieren een hoge boete horen te krijgen 5000 euro minimaal! Of het nu 5 minuten of een uur is en ze betrapt worden + de rekening van de schade ook zelf moeten betalen.
    Een gevangenisstraf vind ik ook zeer terecht.

Ik laat mijn kind maximum 1 minuut alleen in de auto. Ik stap uit met mijn albert heijn zak, loop naar de voordeur, doe de deur open, zet het alarm af en loop weer naar buiten. Dat is nog niet eens 1 minuut, ik denk 30 seconden. Maar voor ik naar binnen ga laat ik een deur open en geef ik hem drinken die ik altijd mee heb in de auto. Al gaan we in de albert heijn hier 4 minuten van af. Ik heb altijd drinken mee want we hebben geen airco.
    En met betalen na het tanken maar meestal tank ik als ik terugkom van mijn werk dus dat komt zelden voor en mocht het voorkomen dan tank ik hier in een duur tankstation voor 10 euro waar nooit volk is.
    In België ga ik nooit naar binnen, dan betaal ik met mijn bankkaart bij de pomp.

Deel Deze Pagina