Hallo, Deze vraag heb ik ook al aan de kraam topic gesteld maar werd ik hiernaar toe verwezen hihi! Omdat mijn kleintje speciale kv krijgt van het ziekenhuis en dit verlopig alleen mag hebben ivm zijn maagje geef ik jammer genoeg nu geen borstvoeding. Nu is het zo dat ik 5 dagen na zijn geboorte heel erg last had van stuwingen maar met koude compressen ging de pijn weg. Nu heb ik sinds 2 dagen erge jeuk aan me tepels en loop het melk (waterig spul) gewoon letterlijk me borsten uit als de kleine huilt of ik hem tegen me aan houd...best lastig met doekjes tussen me bh lopen enzo...Hoelang duurt het ongeveer totdat me borsten opdrogen? (zo heet dat geloof ik toch?) en wat veklaard de jeuk? Alvast bedankt voor het antwoord Liefs Bizzy
Hallo Bizzy, Hoe gaat het nu met jullie? Uit je verhaal lees ik twee dingen. Ennerzijds je vraag over het lekken en de jeuk. Anderzijds over dat je kindje geen BV mag. Is dat laatste een tijdelijk iets of mag je straks wel zelf gaan voeden. Als ik zo brutaal mag zijn, wat mankeert je mannetj eprecies dat hij de meest zachte, licht verteerbare en minst prikkelende en zuivere voeding niet mag hebben? Op je vragen terugkomen. Het lekken van je borsten als je hem bij je legt is jouw lichamelijke reactie op zijn aanwezigheid. Jouw lichaam maakt als reactie op hem het hormoon oxytocine aan. Dat zorgt er ook voor dat de melk toeschiet. Dat maakt dus dat de melk uit je borsten lekt. Doordat je borstweefsel dan wat uitrekt en de doorbloeding beter wordt kan je een jeukerig gevoel krijgen (tintelig). De jeuk kan ook ontstaan wanneer je enorme stuwing hebt gehad en dat geneest daarna. Je moet het zien als weefsel wat is uitgerekt en weer geneest, als ware het een beurse plek. een blauwe plek. Dat kan soms ook wat jeukerig aanvoelen. Inmiddels ben je ook al weer wat verder, dus wellicht spelen deze vragne al niet meer zo erg. In elk geval veel succes met je zoontje. Ilse