Baby Janou sterft na een helse bevalling waarbij van alles misgaat - RTL Nieuws Ik weet niet of het al geplaatst is en of ik mag plaatsen maar ik las het in een ander topic. Met kippenvel gelezen en moest bijna huilen. Vreselijk zeg!
Echt verschrikkelijk als dit daadwerkelijk zo is gebeurd! Met de medische kennis van vandaag had er toch bij iemand een lampje moeten gaan branden dat dit kindje meer zorg nodig had? Ik ben geen arts, maar het lijkt me niet normaal om een inleiding zo lang te laten duren......heel triest voor beide ouders.
Ik word op de een of andere manier altijd heel erg agressief van dit soort verhalen. Ik weet dat dit een kant van het verhaal is, maar dat staat er eigenlijk totaal buiten. Dat deze ouders hun kindje niet mogen zien opgroeien is echt vreselijk en al helemaal hoe dit allemaal zo gekomen is. Ongelofelijk, krijg er echt een naar gevoel van in mijn buik..
Sowieso laten ze vrouwen die zwanger zijn van de eerste te lang doorlopen, bij mij ook met weeen, uiteindelijk resulteerde dat in een bevalling van 28 uur, waarbij mijn dochter er ook uit gedrukt werd doordat 2 verpleegkundige op mijn buik drukten..
Hier bijna acht jaar terug ook kantje boord, vrijdagavond ek wedstrijd op tv, geen personeel, uren alleen gelaten. Dochter uiteindelijk helemaal blauw eruit getrokken nadat ze vast zat en niks geen nazorg of uitleg.. gelukkig heb ik uiteindelijk wel een gezonde dochter mee naar huis mogen nemen.
Echt verschrikkelijk. Mijn bevalling begon ook zo. Ingeleid, heftige weeënstorm die maar duurde en duurde maar er kwam nauwelijks ontsluiting. Uiteindelijk is er na 16 uur voor een keizersnede gekozen. De baby werd steeds intensief gecontroleerd. Ik krijg het koud als ik dit lees. Wat ben ik blij dat de artsen bij mij anders en veel eerder hebben besloten. Wat een nachtmerrie voor deze ouders en wat een enorme fout van het ziekenhuis!
Het vertrouwen in de artsen die je hebt is gewoon weg Zelfs een onervaren iemand had nog beter nu men handelen Vreselijk te erg voor woorden Ik had die dokters echt bij de kreeg gepakt
Hier bij mijn oudste zoontje ook problemen gehad , te lang gewacht , kindje wat niet lekker ging , weeen opwekkers werden maar hoger en hoger gezet etc. Uiteindelijk bij de wisseling van de wacht kwam de 'nieuwe' gyn binnengestormd er is veel te lang gewacht je krijgt nu een keizersnede je kindje heeft het echt nie fijn meer. Maar ik zat al te persen en bleek bijna 10 cm te hebben (nog geen uur daarvoor nog maar 3-4 en ik had al keer op belletje gedrukt ik moet persen maar werd steeds gezegd nee mevrouw dat kan niet) dus vacuüm en knip en zoon was er echt razend snel. Zoontje had een apegar score van 2 dus zegt genoeg denk ik. En dit had verkomen kunnen worden ! Sterker nog de gyn die uiteindelijk de bevalling heeft gedaan heeft mij zelfs geholpen met de klacht etc. Godzijdank is alles goed gekomen en loopt er hier een gezond kindje van bijna 2 rond.
Vreselijk, echt afschuwelijk! En het verbaast me helemaal niet. Toen ik werd ingeleid, kwamen ze ook alleen maar binnen om de wee-opwekkers hoger te zetten. Dat is voor de barende vrouw een hel, maar voor het kindje ook. Mijn geluk was dat ik hem vrij snel kreeg, maar hoe vaak ik al wel niet gelezen hebben dat vrouwen ingeleid worden, de boel niet opschiet, ze een ruggenprik krijgt, de weeen niet sterk genoeg meer zijn, er overgegaan wordt tot een spoedks en dan staat iedereen te klappen voor de arts: hoera, de arts heeft het kind gered! Terwijl de arts het kind in gevaar heeft gebracht door de boel onnodig snel op gang te brengen, waardoor er een hele rits aan ingrepen nodig zijn en complicatie volgt op complicatie. Dit is echt het meest vreselijke scenario dat hieruit voor kan komen. Voor mij was dit een reden om bij de laatste een inleiding te weigeren. Ik ging liever overtijd, acht dit veiliger, dan een inleiding. Natuurlijk zijn er situaties waarbij een inleiding noodzaak is, maar als het niet hoeft, doe het dan niet. Een kindje en een lichaam dat er nog niet klaar voor zijn, dat wordt hoe dan ook drama.
Wat een nachtmerrie! Vreselijk! Het stukje over wisselend personeel, tekort personeel, kijk het maar even aan, er komt zo iemand komt mij helaas wel heel erg bekend voor van mijn eigen 1e bevalling in het ziekenhuis. Daarom wilde ik dat mede bij een 2e echt niet meer..
Vond het een erg lastig stuk om te lezen. Voor ons idee is er tijdens mijn 'bevalling' ook foutief gehandeld. 30 Weken, langdurig gebroken vliezen en 4 uur lang een slechte ctg voordat er ingegrepen werd met een spoed keizersnee. Zoontje bleek na 2 weken een hersenbeschadiging te hebben de veroorzaakt is door zuurstoftekort rond de geboorte. Ik kan het nog steeds moeilijk verkroppen dat mijn zoon in een rolstoel zit, terwijl dit gewoon voorkomen had kunnen worden. Ook dit is tijdens een weekend voorgevallen. De advocaat die wij hebben ingeschakeld gaf al aan dat heel veel van deze verhalen zich afspelen in de weekenden. Te triest voor woorden. En wij hebben geen excuses gehad van het ziekenhuis, sterker nog, ze zijn van mening dat ze snel en adequaat gehandeld hebben .
Ik word hier zo kwaad en verdrietig om. Jemig zeg. Ben er stil van. Zelf 2 x in het zkh bevallen en gelukkig alleen goede ervaringen qua personeel.
Hier hetzelfde, artsen hebben heel week 40 lopen hameren op een inleiding, tot op het laatste moment en ik heb echt stug volgehouden dat dat niet ging gebeuren tenzij het kind achteruit zou gaan. Ik zat schijnbaar op de rand van zwangerschapsvergiftiging, of juist niet en zat gewoon de bevalling eraan te komen. Uiteindelijk geen vergiftiging en een compleet natuurlijke, makkelijke bevalling gehad met 41 weken maar alleen omdat ik dat inleiden vertikt heb. Artsen kijken teveel naar protocollen en te weinig naar de persoon voor zich vind ik vaak en dan is dit echt een heel triest einde.
Jeetje wat erg dit!! Geen woorden voor..... Je vertrouwd het ziekenhuis, daarna uit je je zorgen, dat wordt weggewuifd met als gevolg geen kindje meer.... ongelooflijk! Zo verschrikkelijk verdrietig. Schokkend ook om te lezen in dit topic dat het vaker voorkomt. Ik heb gelukkig een goede inleiding gehad, onze irritante verpleegkundige stond continue naast ons bed en de GYN was er binnen seconden toen ik moest persen. Hierna kwam direct de kinderarts.