ik ben heel benieuwd hoe het vannacht zal gaan met alyssa. zeligt namelijk al vanaf 18.00 te slapen en mn man heeft een feest dus die is pas vannacht om een uurtje of 3 thuis. ik heb al zitten denken of ik haar wakker moet maken, maar dat vind ik ook weer zielig. als ze ligt te slapen zal ze het wel nodig hebben. ik ben alleen een beetje bang dat ze nu vannacht veel wakker is. normaal gesproken is ze savonds veel wakker en slaapt ze snachts goed. nu ligt ze dus al 3uur te slapen in de box. zal ik haar om 22.00 wakker maken voor de laatste fles of zal ik dat pas om 23.00 doen in de hoop dat ze dan vannacht ook nog goed slaapt. wie o wie kan mij helpen met dit dilema? liefs doris
Hmmm lastig, als ik ff in mijn persoonlijke situatie terug kijk, dan zou ik mijn kinderen hebben wakker gemaakt, wetende dat de kans heel groot is dat ik een gebroken nacht zou hebben anders. Je moet doen wat jij denkt dat je kindje nodig heeft.
Ik zou je kindje ook wakker maken. Zeker omdat het nu ligt te slapen in de box en het straks toch in zijn bedje moet liggen. Wij maakte in het begin de kleine altijd wakker om 23.00 uur en daarna sliep hij door tot 7.00 uur. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik heb hetzelfde, ik twijfel ook vaak om hem wakker te maken of juist niet. Toch heb ik dat wel eens gedaan, zodat hij dan s'nachts ook lekker door kan slapen.
bij ons gaat hij altijd rond 8uur naar bed en maken hem altijd rond 10 , half 11 wakker voor zijn laatse fles en dan slaapt hij door tot 7uur sóchtend anders heb je idd grote kans dat hij s'nachts om 1uur ofzo komt. liefs diane
Als demi rond 18uur al moe is, gaat ze dn gewoon al naar bed! En dan meld ze zich vanzelf wel weer rond 10 uur of 11 uur om een fles
ik heb geprobeert om haar wakker te maken, maar toen deed ze 1oog open en sliep ze zo weer verder. uiteindelijk is ze om half10 wakker geworden. heb wel een gebroken nacht achter de rug, maar ik denk dat dat door het onweer kwam. ik was net alyssa de fles aan het geven toen het begon en dat is doorgegaan tot 0.30. ze heeft wel geslapen, maar ze was erg onrustig. om 2.00 werd ze weer wakker en ik heb haar toen maar een flesje gegeven want de speen wilde ze niet. zelf sliep ik pas om 3.00 want mn man kwam thuis toen ik alyssa net weer in bed had. heb toen nog ff wat gedronken en toen kon ik eindelijk slapen. vanmorgen kwam alyssa weer om 6.00 en daarna om 9.15. ze is vandaag al de hele dag een beetje jengelig en wil het liefst bij papa of mama hangen. waarschijnlijk slaapt ze vannacht wel goed na zo`n nacht en dag als deze. liefs doris