HELLUP!!! Dag -en nacht ritme omgedraaid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juli2009, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik snap er niets van onze dochter heeft ineens het dag -en nacht ritme omgekeerd... Het ging echt hartstike goed, met 5 weken sliep ze al best lekker door (24:00-7:00), maar door het warme weer van van de week sliep ze 's nachts erg slecht. Ze werd rond 4:00 wakker en wilde dan niet meer slapen, afgelopen nacht was ze in ene weer tot 4:30 wakker! :x Overdag drinkt ze nu slecht en 's nachts heeft ze enorme honger. Ik maak haar overdag in ieder geval elke 3/3.5 uur wakker voor voeding, maar wat kan ik nog meer doen? Ze is overdag gewoon doodmoe omdat ze 's nachts zo loopt te spoken....

Iemand tips hoe ik het weer een beetje kan omdraaien?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Misschien kun je in andere dingen laten zien dat het dag en nacht is. Overdag echt maar 3 uur laten slapen, niet langer. Hardop praten en gewoon doen als anders, vooral veel licht bij slapen. 's Nachts licht gedimd houden, weinig praten, fluisteren.

Succes ermee, hopelijk gaat het snel weer goed!

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    inderdaad overdag in licht laten slapen. Ik had mathias altijd gewoon in de wandelwagen in de woonkamer staan waar wij ook gewoon rondliepen, praten, muziek aanhadden etc. Hierdoor slaapt je denk ik al niet zo diep als in je eigen bedje met gordijnen dicht. Snacht inderdaad zoveel mogelijk negeren als het kan.
    Overdag proberen te rekken? Wakker houden is ook zo bruut, maar je kan hem bijvoorbeeld wel de uurtjes voor het naar bed gaan proberen wakker te houden, zodat ie moe naar bed gaat...
    Succes, het komt vast snel weer goed!

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    o, sorry, is een meisje.... (schaam) haha

5. Juli2009

Bedankt voor jullie reacties!!! Overdag de gordijnen open houden en het 's nachts zo donker mogelijk houden en niet tegen haar praten deden we inderdaad al. Ik had haar de eerste 4 weken beneden in de kinderwagenbak, maar liet haar juist de afgelopen 2 weken ook overdag in haar kamertje slapen. Zou ik haar weer beneden moeten laten slapen dan??? Heb haar vandaag elke 3 uur wakker gemaakt gevoed. We proberen haar nu steeds zo lang mogelijk wakker te houden, zielig hoor. Ze is overdag zo moe omdat ze 's nachts steeds zo lang wakker is. Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op, want het begint me eerlijk gezegd een beetje op te breken :(

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heb je haar net boven slapen...
    Ik zou haar toch in de wandelwagen beneden laten slapen. Dan merkt ze door alle geluiden misschien makkelijker dat het dag is. Als ze weer weet wanneer het dag en nacht is kan je haar weer boven laten slapen. Succes!

7. Juli2009

Dank je wel! Ga het vanaf morgen gelijk maar proberen en laat haar maar weer beneden slapen! Echt ongelofelijk.... met 5 weken sliep ze dus al lekker door..... :(

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Laat je even weten hoe het gaat?

Deel Deze Pagina