Baby van 3 maanden al op eigen slaapkamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pixiehollow, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Baby van 3 maanden al in eigen slaapkamer?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M groeide met 4 maanden uit het wiegje en we hadden toen nog een kleine slaapkamer waar het ledikant niet paste. Haar slaapkamer was vlak naast de onze en in het begin met de babyfoon op volledige sterkte gebruikt :D. Doorslapen deed ze trouwens pas met 15 maanden ...

Bij T waren we inmiddels verkast naar de grote slaapkamer en daar paste wel een ledikant ... gelukkig maar want T was met 3 maanden al uit het wiegje gegroeid (antiek smal ding). Overdag toen al in ledikant op zijn eigen kamer en savonds/snachts bij ons in het logeerbedje met gewoon matras. Het idee was dit vol te houden tot hij doorsliep, maar ik denk dat hij zn zus achterna gaat wat doorslapen betreft, dus daar gaan we maar niet op wachten :D. Bovendien ben ik het op een gegeven moment echt zat om de slaapkamer in de sluipen, fluisterend slaap lekker zeggen tegen elkaar en slapen maar. Nu kunnen we weer lekker lezen en ook weer het bed voor andere dingen gebruiken :D :D :D

Moet er wel 1-3x uit, das wel jammer.

Maar jouw kindje slaapt door. Dus lekker op zn eigen kamertje, tenzij je nergens last van hebt dan zou ik nog even wachten. Maw: het is persoonlijk.

En dat wiegendoodrisico ... zal best natuurlijk, maar overdag ligt je kindje wellicht ook op zn eigen kamertje, alleen dus. Eventueel kun je de babyfoon op je slaapkamer zetten :) (hebben wij wel)

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.722
    3.158
    113
    Vrouw
    Liam sliep vanaf dag 1 op zijn eigen kamer, en nu woon ik alleen en slaapt hij vanaf 14 maand weer bij mij op de kamer haha ( 1 kamer huisje )

3. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    na 2 weken sliep ons dochtertje op haar eigen kamer, en en dat doen we nu weer dus heb op ja gestemd.

4. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Wij waren nog in twijfel of we een wiegje op onze eigen kamer wilde voor onze dochter, toen ze zich ineens 5 weken te vroeg al meldde. Ze heeft toen 2 weken in het ziekenhuis geslapen en daarna hebben we maar meteen de overstap gemaakt naar haar eigen kamertje. Dat ging meteen prima.

Misschien wel goed om een geschikt moment te vinden om je kindje te kunnen laten wennen. Dus bijvoorbeeld als je vakantie hebt ofzo. Dan is het makkelijker om er 's nachts wat vaker uit te moeten.

Maar wie weet gaat het meteen vanaf nacht 1 super goed!

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier vanaf dag 1 op eigen kamertje, (naja dag 2 1ste nacht was het ziekenhuis)

en dat ging perfect, dus voor ja gekozen

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Vanaf dag 3 (toen was ze al ouder vanwege ziekenhuisopname, ongeveer een maand oud) sliep ze in haar eigen kamertje. Ging perfect!

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Mijn meiske heeft eerst 5 weken in het ziekenhuis gelegen, vond het toen eerst wel heel prettig om haar bij me op de kamer te hebben liggen. Toen werk weer een beetje in zicht kwam, heb ik haar eerst overdag eens op d'r eigen kamertje laten slapen. Dat ging eigenlijk heel snel goed, dus toen ze 4 maand was en ik weer moest werken, sliep ze op haar eigen kamertje.

8. giraf

giraf Niet meer actief

Wij hebben onze dochter vanaf de 2e week overdag en 's nachts in haar eigen kamer liggen.

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb ja gestemd. Hier sliepen ze vanaf de dag dat ze thuis kwam op hun eigen kamer. Niet alleen dus, want ze zijn altijd samen, maar niet bij ons.

10. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter is na 6 weken al naar haar eigen kamer verhuisd. Ging super!

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier heeft ze 6 maanden op onze kamer geslapen, maar als je kindje de hele nacht doorslaapt en je zelf het prettig zou vinden gewoon doen hoor met 3 maanden. Je moet gewoon kijken wat bij jou en je kindje past.

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Zoon na 4 dagen, dochter na 2 weken, dus ja!

Ik deed het bij zoonlief omdat hij zo 'luidruchtig' sliep, dat ik zelf geen oog meer dicht deed. Dochterlief sliep heel geruisloos, maar we vonden het ook wel prima dat ze dan tijdig zou wennen aan een omgeving zonder ons. Ging beide keren prima!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vanaf 3 maanden. Hoefde van mij nog niet zo maar manlief vroeg al 'tijden' wanneer ze naar haar eigen kamertje ging. Ik had steeds gezegd 'als ik weer aan het werk ben'. Dus daar heb ik me maar aan gehouden en het beviel eigenlijk ook best wel. Nu ligt haar kamertje wel direct naast die van ons en in het begin hadden we de deuren open. Maar ik hoor elk kikje inmiddels ook wel met de deuren dicht.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    vanaf 2 weken, ik werd gek van haar bij ons op de kamer. Al die kreuntjes en steuntjes

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Vanaf 4 maanden omdat ik die speen toen zat was steeds er terug in te doen. Moest ie zich maar lekker redden in zijn eigen bed en kamertje, na 2 nachten was het over en konden we gewoon allemaal slapen!!

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Meen je dat nou? Ik word er ook gek van!!!

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier gelijk op haar eigen kamer gelegd, dat ging goed.
    weet nog niet of ik deze keer de baby op onze kamer wil houden? de babykamer is naast onze kamer en onze deur staat altijd op een kier, dus dat maakt het wel makkelijker.

als ik bij mijn ouders logeer dan slaapt ze bij mij op de kamer, maar ik hoor elk zuchtje en kreuntje. ze kan bij mijn ouders ook op een andere kamer liggen, maar dat vind ik niet leuk (dat is een verdieping hoger, dus dan hoor ik haar ook niet als ze een beetje wakker is) thuis hoor ik dat alleen als ze meer wakker is. haar deur is vanaf een maand of 5 gewoon dicht. ik hoor haar toch als er iets is. (en anders werd ze wakker als we naar boven gingen ofzo)

je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.

18. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik ook 'ja'! Hij slaapt al vanaf de 4e dag op zijn eigen kamer, dat vind ik persoonlijk prettiger.

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook ja gestemd. Kyra sliep vanaf 2 weken oud op haar eigen kamertje en ging altijd goed.

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    sinds dag 1 dat ze thuis kwam heeft ze op haar eigen slaapkamer geslapen.
    ik ben er niet voor om met een kind op de slaap kamer te slapen.
    ik zou geen oog dicht doen en er past geen wiegje in onze slaapkamer daar is die net te klein voor en met een paar stappen staan we al in haar slaapkamer als er wat loos is.

Deel Deze Pagina