verzorgingmiddelen bij exceem

Discussie in 'Verzorging' gestart door ml80, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo,

Vandaag ben ik met ons zoontje bij de huisarts geweest, omdat hij steeds meer droge rode plekken op zijn gezichtje kreeg. Dit bleek exceem te zijn. Heb hormoonzalf gekregen (ga ik echt minimaal gebruiken) en vaseline. Volgens de huisarts kwam het niet van voeding of verzorgingsmiddelen. Maar omdat we verschillende merken gebruiken voor de verzorging, wil ik graag overgaan op 1 merk. Wie heeft er een tip wat je goed kunt gebruiken bij exceem?

Bedankt!

2. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Wat vervelend dat je zoonje zo'n last heeft van eczeem! Mijn dochter heeft nergens last van maar ik wel. Aangezien mijn handen steeds met haar middeltjes in aanraking komen gebruik ik nu alleen nog zarqa, hier heb ik geen last van.

Mijn moeder deed mij als baby altijd in bad met johannesolie daar werd mijn eczeem als baby minder van.

Succes!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heb je ook van de ha een receptje gekregen voor Lanette zalf? Is net vaseline maar dan nog puurder. Je kunt het ook gewoon zelf kopen bij de apotheek hoor. Louise heeft namelijk hetzelfde gehad en is vanzelf overgegaan. Ik heb een tijdje Lanette gebruikt maar ook bepanthen is hier favoriet. Ik zou het badderen in ieder geval zoveel mogelijk beperken en bij Louise verergerde haar eczeem door Zwitsal.

Ik heb trouwens toen op het cb gehoord van de arts, die veel contact heeft met een dermatoloog dat het juist goed is om verschillende producten te gebruiken. Maar dat moet je zelf even bekijken of dat wel of juist niet helpt.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik ook Lanette en Bepanthen, ook al heeft Eva gelukkig geen eczeem meer. Maar ik vind het gewoon ook fijne producten. Verder gebruik ik Zarqa baby olie en eerst ook Zarqa haarlotion, nu de Zwitsal omdat ik daar nog 2 flessen van had staan (gekregen).

5. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft ook eczeem(dauwworm). Qua verzorgingsproducten gebruiken wij alleen neutral, ook haar kleertjes worden alleen nog maar met neutral gewassen. Wij gebruiken hele vette creme als ze milde plekjes heeft en als het erg heftig is dan gebruiken we houtteerzalf, maar dat is alleen via dokters recept te verkrijgen.
    Ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jou zoontje is, bij mijn dochtertje was het wel erg heftig vandaar deze middeltjes.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Mijn zoontje had ook last van eczeem. Wij gebruikten alleen nog neutral spullen (waspoeder en douchegel ed, speciaal voor baby's) en bepanthen. Dat hielp hier heel goed. Verder niet te vaak in bad. 2 keer per week ongeveer.

7. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje heeft sinds 1,5 maand last van exceem. Wij gebruiken hier hormoonzalf (zo min mogelijk) voor en Vaseline Lanette. We badderen hem eens in de drie dagen en dan hebben we Weleda wasgeld en Weleda bodylotion. Uiteraard wassen we hem wel elke dag, maar dan gewoon alleen met water.

We zijn nu ook doorverwezen naar een dermatoloog, want z'n exceem lijkt niet te verminderen.

8. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    mijn dochtertje heeft ook erge eczeem en heeft het ook met allergieën dat het dubbel werkt.

Ben na lang zoeken terecht gekomen bij Zarqa babylijn dit is een lijn die bij het reformhuis te krijgen zijn, wel duurder maar als het helpt maakt dat ook niet uit.

heb voor haar veel gehad zoals vaselines maar dat sluit toch af, en verschillende soorten cetamatogrol, ook nog teerzalven gehad krabpakjes hielp niet,maar bij de dermatoloog heeft ze me een ander zalf voorgeschreven en dit is koelzalf is vetter dan de rest, en helpt goed. voor de noodgevallen heb ik hormonenzalf, en ik heb een drankje voor allergieeën om het wat te minderen in noodgevallen en werkt ook mee met het eczeem.

koelzalf kun je op recept krijgen ben ik wel heel tevreden over na alles te hebben geprobeerd.

9. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik gebruik extra vette badolie van balneum, neutral olie en uierzalf. hij heeft er gelukkig geen last meer van.

10. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Yaeda bleek toen ze 4 maanden was ook exceem te hebben.
    Zijn toen doorverwezen naar de dermatoloog en kreeg daar lanettecreme, koelzalf en fucidine voor haar mee, moet zeggen wertk goed bij haar.
    Verder gebruik ik alles van neutral voor haar.

11. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    wilde hier ent een topic over openen.
    mijn zoontje heeft er ook erg last van, ik heb een foto in mijn album ik heb van de huisarts ook de lanette crmeé gekregen en nog een zalfje maar het lijkt erger te worden als ik het erop smeer, ook lijkt het erg te jeuken, soms wordt hij wakker s'nachts en zit hij continue te krabben, ik heb voor donderdag weer een afspraak bij de huisarts gemaakt want het lijkt steeds erger te worden.
    heb van alles geprobeerd, balneum en bepathem,enz. maar helpt weinig

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik baderde mijn zoon in een badje met olie, en maar 2 keer in de week.
    Na het baderen als ze nog nat zijn insmeren met de vaseline van de dokter en zo laten indrogen.
    Werkte hier perfect, voor de hele erge plekken gebruikte ik wel hormonenzalf.

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier ook last gehad met eczeem.
    wij gebruiken nu alleen nog baby nature care dat bij de etos te koop is en bepanthen. sindsdien nooit meer problemen gehad. we gebruiken het nu zelf ook :)

14. lee74

lee74 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.031
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi,

Mijn zoontje heeft ook last van exceem. Ik gebruik balneum extra vettende badolie en verder de producten van Zarqa. Dat werkt heel goed. Zarqa bevat oa mineralen uit de dode zee en is te krijgen bij sommige drogisten en de tuinen.
    Bepanthen werkt ook heel goed.
    Wbt vaseline, daarvan heb ik begrepen dat de huid afsluit met het gevolg dat het exceem dus ook afsluit waardoor het op andere plekken er weer uit komt. Bij mijn nichtje is het hierdoor helaas veel erger geworden. Bij haar heeft Zarqa ook heel goed geholpen.

Succes.
    Lee

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn dochter heeft geen last van eczeem, maar preventief gebruik ik producten van Zarqa. Het is veel beter voor het tere babyhuidje; tast het niet aan.

Dit staat op de site van Zarqa:
    "ZARQA Baby verzorgt op een uiterst milde wijze door middel van speciaal op deze prille huid afgestemde producten, die de huid een natuurlijke bescherming geven. De allergeenvrije parfumering geeft ZARQA Baby zijn zachte en frisse geur. Naast de allergeenvrije parfumering heeft ZARQA Baby ook ongeparfumeerde producten voor het meest gevoelige huidje. Tevens bevat ZARQA Baby geen conserveringsmiddelen. Uit dermatologisch onderzoek is gebleken dat wanneer de huid van kinderen regelmatig met te sterk geparfumeerde cosmetische werkstoffen wordt belast, je de huid er gevoelig of overgevoelig voor kunt maken."

Dit is misschien wel wat voor jouw kindje, als extra verzorging:
    "ZARQA Baby Sensitive Face & Body is ongeparfumeerd. Het product bevat Canolie olie en Sheabutter en verzorgt en verzacht de babyhuid.

Het houdt de vochtbalans op peil, voorkomt uitdrogen en herstelt huidirritaties. De Sensitive Face & Body is tevens geschikt voor het meest gevoelige huidje. "

Daarnaast gebruik ik Bepanthen. Dit smeer ik op de billetjes na het badje (dus om de dag 1 maal) en nu het zo koud is dagelijks op haar gezichtje.

Hoop dat je hier wat aan hebt ! :D

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam heeft een hele tijd eczeem op haar tepel gehad en elke keer krabte zij het weer open. Wij hebben ook cetomacronol (of zoiets) en 2 verschillende hormoon zalfjes.
    Maar als zij het open krabte ging het maar niet over! Dus hebben wij speciale pleisters gehad waardoor ze het niet meer kon openkrabben. Ze hebben zelfs soort pakjes van pleister (voor als het meer verspreid zit en je het niet met een kleinere pleister(10x10cm) af kan. (ook op recept trouwens).
    Dit bleek bij ons de ultieme manier om het te laten genezen.

En verder idd het badderen erg beperken. Heb tijdje geleden het aantal malen douchen/badderen verhoogd met als gevolg.. meer eczeem, dus weer terug naar de 1 a 2x per week (of extra indien echt noodzakelijk)

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wij gebruiken de zarqa 3 in 1 spul voor het wassen. In bad gebruik ik ook een handvol dode zee zout wat helpt de exceem te verminderen. Dan na het afdrogen smeer ik Nick in met weleda baby olie op de meest ruwe plekken....Overigens vinden wij de olie prettiger dan een vaselinecreme. Als het echt de spuigaten uitloopt dan toch de hormoonzalf....
    en nu....ik smeer het soms ook nog in met borstvoeding....helpt ook ontsmetten....maar dat werkt dus alleen zo lang ik nummer 2 nog aan de borst heb, wat nog wel effe de bedoeling is.
    pff Exceem is echt een drama. bah.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een meisje met eczeem. Maandenlang nauwelijks last gehad, nu zat het weer op haar rug, schouders en middel, echt heel zielig, want het jeukte als een gek. Toch maar met locoid creme en cetomacrogol vaseline gaan smeren. Olie werkt hiet absoluut niet, de vaseline houdt het goed vet. Nu is het zo goed als weg en zijn we gestopt met de locoid, maar nu komt het toch weer een beetje terug, dus moeten we toch weer aan de locoid vrees ik. Misschien ook maar eens een zemelenbad proberen of dode zee zout... Verder gebruiken we de 3 in 1 wash van Zarqa, maar dat is alleen voor haar haartjes.

19. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Is dit eczeem:

vuurrode wangen grillig afgelijnd (echt vuurrood!), jeukt niet, binnen een paar dagen het hele lijfje onder de kleine vlekjes en bultjes/pukketjes die weer samenvloeien tot grotere vlekken. Als je zachtjes op de vlekken drukt trekt het wit weg.

Dokter zei 'o dat is eczeem', hormoonzalf en lanettezalf smeren, dat helpt dus beiden niet. weer naar een andere arts, weet niet wat het is 'ga maar lekker lanettezalf smeren'.... Intussen wordt het steeds erger. Duurt nu anderhalve week en mijn kleintje zit van kruin tot tenen onder. Gaat bijna niet meer in bad en ik smeer me suf.

Wat denken jullie als je dit vehaaltje doorleest klopt het beeld dat ik schets met eczeem?

20. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    oja eerder nergens last van gehad. Dus pas met 8 maanden gekregen. We hebben geen nieuwe voeding geintroduceerd sinds iets voor de 6 mnd....

Deel Deze Pagina