kreunen en persen tijdens het slapan

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door syrae, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Hoi!

Ons zoontje van bijna 5 weken heeft flink last van lucht in zijn darmen. Naarmate de dag vorderd krijgt hij er krampjes van en 's avonds is hij uiteindlijk zo moe van het geveht met lucht dat hij uitgeput in slaap valt. Hij komt gelukkig maar 1 keer per nacht voor een voeding, maar....

Hij is na 2 a 3 uur goed geslapen te hebben weer hard aan het werk om alle lucht naar buiten te krijgen en dat gaat niet alleen gepaard met flinke knetterscheten maar ook met een hoop gekreun en persgeluiden. Hij slaapt dan trouwens nog wel, maar mijn man en ik eigenlijk niet meer.

We zijn ondertussen al aan de infacol begonnen, ik houd hem tussen en na het voeden minimaal een kwartier rechtop om goed te boeren (hij is tegenwoordig ook lekker aan het protesteren als ik hem plat leg zonder dat alle lucht uit zijn maag is dus dat is fijn) En ik leg hem de laatste dagen met zijn beentjes omhoog tegen de bedrand aan, hij heeft zelf nogal de neiging om te overstrekken bij het persen wat hem weer meer krampjes opleverd, als ik ervoor zorg dat zijn ruggetje een beetje bol blijft komt de lucht er beter uit.

Meneer krijgt borstvoeding, op kerrie na heb ik niet echt het idee dat hij ergens vervelender op reageerd. Ik hoop dat zodra we de 6 weken zijn gepasseerd het langzaamaan beter gaat maar zijn er misschien nog tips die jullie kunnen geven?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat nog wel eens wordt gezegd is dat, uien, prei, alle koolsoorten, teveel kruiden en sinaasappels een oorzaak kunnen zijn als je die zelf eet. Mee nemen onder de douche of in bad is wel lekker voor hem.

De infacol is prima, maar kan wel even duren voor het helpt hoor.

Bedje omhoog zetten aan het hoofdeind wil ook wel eens helpen. Zoals je zelf al hebt gemerkt is het niet fijn als hij op zijn ruggetje ligt.

Ik vind verder dat jullie goed bezig zijn hoor!

Hopelijk is het snel over!!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina