Hallo, Mijn zoontje van 3 weken poept heel weinig, is dit normaal???, afgelopen woensdag voor het laatst gepoept en behoorlijk wat. Onder tussen zijn ze darmpjes goed van slag, voel het aan zijn buik. Daarbij laat hij ook heel veel scheetjes. Verder geef ik borstvoeding, afgekolft via de fles. Kunnen we hier wat aan doen? Ik misschien qua voeding, of is het zo klein gedeelte wat hij van mij binnen krijgt? Grt Judith
Hoi Judith, De ontlasting kan heel erg per kindje verschillen, van 3 x per dag tot 1 x 3-5 dagen gemiddeld. Het belangrijkste is dat je kindje er verder geen last van heeft. Verder zijn de darmen volop in ontwikkeling en horen deze klachten er helaas vaak wel bij. Ze zijn misschien ook niet altijd helemaal te voorkomen. Qua drinken is het belangrijk dat het niet te snel gaat, uit het flesje. 15-20 minuten is een mooi drinktempo. Wanneer het sneller gaat kun je misschien nog een speen met een kleiner gaatje proberen? Qua voeding zelf kan je er misschien opletten dat je even geen gasvormende groentesoorten eet (broccoli, kool, prei, spruitjes, ui), om te kijken hoe dit gaat. Verder witte/bruine bonen, chocola, scherpe kruiden. Het kan ook zijn dat dit verder geen invloed heeft hoor, kijk even hoe het gaat. Groetjes Angelique