Beste voedingsdeskundige, Mijn zoontje is nu 10,5 maand oud en ik had de volgende vraagjes: -hoeveel cc's flesvoeding moet hij nu nog krijgen op een dag - en hoeveel minimaal? -hoeveel ml zuivel moet hij op een dag binnenkrijgen en is dat met of zonder flesvoeding meegeteld? -mag mijn zoontje nu al donkerbruin brood met meloen- of zonnebloempitten? Hij eet het wel graag, dus dat is het probleem niet... -hoeveel zuivel en cc's flesvoeding moet hij krijgen als hij 12 maanden is? En mag hij dan ook gekruid vlees zoals braadworst en vinken eten? Alvast heel erg bedankt voor uw tijd en reactie!
Hoi, Tussen de 10-12 maanden kun je nog gemiddeld 400-600 ml opvolgmelk per 24 uur geven. Dit is inclusief andere zuivelproducten. Vanaf 12 maanden is het advies gemiddeld 300 ml melk- en melkproducten per dag te geven. Voor de zekerheid kan je nog even wachten met brood met pitjes. Qua stukjes/grootte van de pit. Met gekruid vlees kan je ook beter nog even mee wachten tot 12 maanden, in verband met hoeveelheid zout. Je kunt tartaar, hamlapje, kipfilet, vis prima geven. Groetjes Angelique
Ha Angelique, Dank voor je reactie! Waarom is het handig te wachten met pitjesbrood? Je schrijft vanwege de grootte van de pitjes, maar is dat slecht voor de darmen dan ofzo? Of bedoel je stikgevaar? Hij krijgt het goed weg, en slikt wel eens grotere stukken liga door dan de grootte van zo'n pitje... Was dus benieuwd naar de achterliggende reden.
Hoi, Als het goed gaat dan kan het verder geen kwaad hoor. Inderdaad meer voor de pitjes, qua stikken, evt. allergie. Zo te lezen is dat verder geen probleem gelukkig. Groetjes Angelique