Onze dreumes van 15 maanden gilt momenteel de hele boel bij elkaar uit frustratie. Vooral in de winkels. Maar ook thuis als hij zijn zin niet krijgt of als iets niet lukt. En een hoge toon! Pppffff doet gewoon pijn aan je oren. Ook heb ik al commentaar gehad door een oud vrouwtje in de supermarkt. Ik heb gelezen op internet dat als hij gilt ik hem moet negeren, dan leert hij dat hij er niets mee op schiet en niet beloont wordt met zijn gedrag. Heeft iemand hier ervaring mee en nog tips, zodat hij dit zo snel mogelijk afleerd. Misschien zijn er moeders die dit herkennen!
Hier een van dertien maanden die het ook doet. Gelukkig alleen nog thuis maar hij bijt er ook bij. Heel vervelend en ik corigeer hem echt. Dus als hij gilt dan zeg ik doe es even normaal. En als hij bijt dan pak ik hem op zet hem op zijn kont en kijk hem aan en zeg dat dat niet mag. Hij kijkt dan eerst vrolijk om zich heen en niet naar zijn moeder als hij mij eenmaal aan kijkt is het ook klaar. Of het echt effect heeft weet ik niet tijd zal het leren. Maar hij weet echt heel goed dat het niet mag. groetjes kim
Bijten heeft die van mij ook gedaan. Dit heb ik dezelfde manier als jij aangepakt. Daarbij heb ik dan ook bij het corrigeren ook met mijn vingers over zijn lippen bewegen, zodat hij wist dat hij iets fout deed met zijn mond. Ik heb gemerkt dat hij ineens rond de 13 , 14 maanden een sprong maakte. En het bijten was ineens voorbij. Dus denk doordat hij nu meer kan een bepaalde frustratie is weggenomen. Ik hoop dat het hetzelfde is bij het gillen. Want ik heb het idee dat het wel eens voorbij kan zijn als hij loopt. nu frustreerd het hem dat hij dat nog niet kan.
mijn zoontje heeft het rond 11mnd gehad...duurde paar weekjes...was ehct een hel in de iwnkels pffff hahah..moest em echt gaan paaien met eten of drinken.. nu is het al een tijd weer over..maar ben ehct bang dat het terug komt tips heb ik niet...ik vond negeren opzich wel helpen..ik zei wel ope en extreem rustige toon 9 voor hem bijna irritant zegmaar) .."nou doe jij es normaal, dat doet pijn aan mijn oren"...ik zie het ehct heel langzaam en rustig...zegmaar soort van tussen neus en lippen door als ik in de schappen aan het kijken was...dus tegelijkertijd soortvan negeren... of ik ging juist praten over wat ik alelmaal zag en wat we nodig hadden...sosm mocht ie wat vasthouden voor me..