baby van 3 weken wil elke 2 uur drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Zia86, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zia86

    Zia86 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hoi Annemarie,

    Ik zit met een vraag. Mijn kleine van 3 weken wil elke 2 uur drinken, ook snachts. Soms zit er 2,5 uur tussen maar soms ook 1,5 uur! Ik geef borstvoeding. Mijn oudste zoon heeft 5 maanden bv gehad zonder problemen, op een borstontsteking na dan. En nu gaat het toch anders. Hij drinkt soms ook onrustig en loopt hij te sjorren aan me borst , ik bied 2 borsten aan. Maar hij is met 7 min klaar met drinken. En vaak wil hij die 2e niet eens. Ik heb het ook een keer afgekolfd en in een fles gegeven, ik kolfde 150 cc en hij dronk maar 60 cc op. Daarna valt hij in een diepe slaap en ook na een schone broek tussendoor niet meer wakker te krijgen... Ook heb ik het consultatie bureau gebeld. Die vinden dat ik het wat moet rekken maar dit vind ik zo zielig, dan zit hij al jammerend te sukken aan een speentje...:( Ook hadden ze geadviseerd om eerst wat af te koven zodat hij meer achter melk kreeg, dit heb ik ook een paar keer gedaan, maar maakte geen verschil. Ik ben echt helemaal gesloopt en mijn lontje wordt steeds korter en mijn emoties zitten erg hoog, ben zo moe, elke 2 uur voeden ook snachts en dan om 8 uur er weer uit omdat me oudste dan wakker is,

    De eerste week ging het erg goed. Hij kwam om de2,5/ 3 uur en snachts om de 3 a 4 uur. Maar dat is nu niet meer het geval. Oja hij groeit wel goed hij woog 3825 met de geboorte en 2 weken later woog hij al 4260! Ook heeft hij genoeg natte luiers en zeker 3 poep broeken per 24 uur.

    Ik wordt hier erg onzeker van en manlief wil dat ik stop met bv en dat ik kv ga geven, maar dit gaat tegen me gevoel in maar ik verlang zo naar een paar uurtes slaap!!! Komt het omdat ik misschien weinig voedingsstoffen heb of iets? Ik hoop dat jij wat weet voor me.
    Bedankt,

    Groetjes Manoe
     
  2. Annemarie

    Annemarie Bekend lid

    11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Manou,

    Het klinkt alsof je kindje in een ritme zit van vaak kleine voedingen: overstappen naar kunstvoeding (zoals je partner voorstelt) lost dit dan ook niet op.

    Ik zou echt eens een LK mee laten kijken om te zien hoe je de voeding groter kan maken.
    Rekken heeft in mijn ogen ook echt geen zin, soms is het wel goed om eens kritisch te kijken naar de manier waarop je kindje zich meldt: slaapt hij goed tussendoor? Of is het zo dat hij te weinig slaap krijgt en daardoor te kort energie heeft om uit de borst te drinken?

    Kortom genoeg om eens een professional mee te laten kijken.
     
  3. Zia86

    Zia86 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hoi Annemarie,

    Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat je gelijk hebt over de kleine hoeveel heden die hij drinkt! Ik heb hem gister aangelegd en elke keer als hij klaar was heb ik hem wakker gemaakt, kleertjes uit beetje kriebelen en hup weer aanleggen 4 slokken later sliep hij weer en maakte ik hem weer wakker net zo lang tot hij de borst weigerde en wat denk je!: hij heeft 4 uur achter elkaar geslapen! Ik voel me gelijk een ander mens met wat rust! Nogmaals bedankt.

    Groetjes Anoek
     
  4. Annemarie

    Annemarie Bekend lid

    11 apr 2011
    649
    0
    0
    Heel graag gedaan!
     

Deel Deze Pagina