Ritme terug met fles op verzoek

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bolkje, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben vanaf de geboorte Tobias op verzoek de fles gegeven. Dit ging altijd super, maar de laatste tijd gaat het een beetje raar....

Hij zit nu op 2 flessen van 210cc Nutramigen. Hij heeft koemelk-allergie en Nutramigen is lichter verteerbaar dan gewone flesvoeding.... Maar we proberen nu over te gaan naar 1 fles, alleen dus wél in zijn tempo.

De laatste tijd schuift hij zijn eerste fles steeds verder naar achteren. Eerst wilde hij hem om 10 uur 's ochtends, later pas om 1 uur, toen werd het half 4 .En komt daardoor ook steeds later of op gekke tijdstippen voor een tweede fles.

Nu zijn we dit weekend naar Disneyland geweest en daar liep het helemaal gek. Hij was zó druk met rondkijken dat ie pas om 8 uur 's avonds voor zijn eerste fles kwam. En nu zijn we terug, maar vandaag heeft ie dus ook alleen nog maar water op. Dat drinkt hij trouwens prima en hij lijkt er ook dik tevreden mee te zijn.

Eigenlijk wil ik alleen maar even weten of ik er nu wel een beetje goed aan doe. Ken niet veel mensen die voeden op verzoek (of ze geven borstvoeding) dus ik vind het best lastig of het wel goed gaat.

PS: ik weet dat het beter is om hem uit een beker te laten drinken, maar die Nutramigen stinkt enorm, dus dat wil ik hem niet aandoen. Water drinkt hij wel prima uit een rietjesbeker.

2. Niemand een idee?? :(

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Hij is nu een jaar geweest, zou een provocatietest nog wat zijn? of anders een volwaardige andere voeding bijv rijstmelk? of geitenmelk?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongste drinkt ook nutramigen en ik loop bij een dietiste voor hem (heeft ook soja allergie/intollerantie).
    Vanuit de dietiste het advies gekregen om 300ml nutramigen, dus zuivelvervanging te geven. Voor kindjes zonder kea is het 300 ml zuivel, waarbij je melk, boter, kaas etc bij elkaar op mag tellen. Dat kan natuurlijk niet bij een kindje met kea ;)

Wij geven 2x daags een beker nutramigen van 150/5. Hij drinkt het nooit helemaal, dus komt het aardig overeen met 300ml.

Vanaf 1 jaar word melk niet meer gezien als voeding, maar als drinken. Daarom zou je kunnen kijken of je het gewoon met een broodje kunt aanbieden als drinken. En als jij of je zoontje graag nog een avondfles willen behouden kan je bijvoorbeeld sochtends een beker of fles melk bij broodje doen en een avond fles.
    Ik denk zelf dat het trouwens voor je zoontje niets uitmaakt of het in een fles of drinkbeker zit kwa geur. De smaak is ook verschrikkelijk :D

@ Tompoes, mijn dietiste heeft het nagerekend, ze wou nl liever rijstemelk voorschrijven. Echter is rijstemelk niet volwaardig voor een dreumes.
    Geitenmelk lijkt te veel op koemelk en is daardoor geen optie.
    Wij hebben daarom nutramigen via dietist.

5. Bedankt voor de reacties :D

Ik ben toevallig gisteren bij het CB geweest om het na te vragen en kreeg daar inderdaad ook hetzelfde advies :)

Heb hem ook even laten meten en wegen en hij zit keurig op het lijntje. Dus ik ben weer helemaal gerustgesteld :D

Deel Deze Pagina