Baby van 3 wkn zindelijk maken ...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Wat een belachelijk gedoe, met 3 weken zindelijk maken.
    Heb ik geen goed woord voor over, ik snap het ook niet.
    Hallo, we hebben het over een BABY......

Onbegrijpelijk......

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Pardon? :(

Ik reageer normaal hoor, snap ff niet wat je bedoeld ... leg eens ff uit aub

of ging het over iemand anders ?

3. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik vind het ook echt nergens op slaan. En wat betreft chantal, ik vind helemaal niet dat zij ergens raar op reageerde!

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Waarom wordt er toch altijd zo fel gereageerd op iemand z'n mening. Ik merk steeds vaker hier dat anderen iemand aanvallen voor de mening die ze hebben. Volgens mij is het slechts een discussie die Chantal opent en zij vraagt er niet om om afgezeken te worden. Ze had gewoon een normale varaag en vind ik niets absurds aan. Erg jammer......

5. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    3 weken of 3 maand... ik vind het allebei te vroeg....
    Maar goed, ieder zn meug....

ik vind ook dat chantal niets verkeerd heeft gezegd....

6. chantal1984

Ben blij dat er meerdere zijn die vinden dat ik niet raar reageerde.... ik ging me al afvragen of ik echt iets verkeerds had gezegd :( ... heb zelf 2x het topic nagekeken....Zou ook wel van dr willen weten wat er dan verkeerd is gezegd.... :(

Het is mijn bedoeling ook helemaal niet om ruzie te zoeken of uit te lokken,ik wil gewoon discuseren op een normale manier maar als dat ook al niet kan ( in haar ogen ) dan moet ze niet meer op het forum komen het forum is om te discuseren ...

7. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord :oops: :oops:

Maar ikzelf zou het niet doen vind het veel te jong en hier gaan ze op het potje met een maand of 11 en dan is heel speels.

maar als een andere het doet prima wie ben ik om daar een oordeel over te geven .

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik had er nog niet echt van gehoord en me er ook nog niet in verdiept. Dus ik heb geen mening...

Maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt! Als ik tijd heb ga ik er eens iets over lezen.

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tja, in mijn ogen is het gewoon te jong 3 weken, 3 maanden . Zo klein hoeven ze dat van mij echt niet.
    Ik denk een beetje oefenen vanaf een jaar is vroeg genoeg.

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Toen Merel net geboren was, huilde ze altijd als ze moest plassen. Ik zei toen voor de grap....ze zou zo op het potje kunnen :D . Dat had dus ook best gekund, ze gaf heel duidelijk aan wanneer ze "moest". We hebben er verder niks mee gedaan omdat het me nog wat vroeg leek, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ermee gaan experimenteren. En als het werkt...... scheelt een hoop luiers toch ;) .

12. chantal1984

Nou het gaat mij persoonlijk te ver dat mensen dit goed keuren, zo'n klein hummeltje van 3 weken boven een potje of bosje te hangen nee sorry, het is geen Baby Born pop hoor... Kijk ieder zijn meug natuurlijk maar 3 weken vind ik persoonlijk echt te vroeg hoor...

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom dan? Wat is het verschil dan tussen je kind boven een teiltje houden als het plast of in een luier wikkelen?

Ik schreef al dat boven een bosje tegenwoordig bij geen enkel kind meer geaccepteerd wordt, of het nou 3 dagen, 3 weken, 3 maanden of 3 jaar is, dus dat bosje had je wel weg kunnen laten.

Als je kind net uit bad is en moet plassen, doe je het dan een luier om om de plas op te vangen?

14. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tijn nu al continu boven het potje te hangen. Wel denk ik dat de kindere zoals eerder geschreven later zindelijk worden doordat de pampers zo goed zijn tegenwoordig. Veel kinderen worden zindelijk omdat ze poep of plas in hun broek vies gaan vinden. Dat komt nu op een latere leeftijd dan in het katoenen luiers tijdperk. Ieder voordeel heeft dus zijn nadeel.

15. chantal1984

Ik vind het gewoon niet kunnen dat je zo'n klein hummeltje boven een potje moet hangen, die kleine is nog zo slap dat doe je toch niet ...

En ik vind persoonlijk in een bosje plassen helemaal niet erg hoor, alleen wel als het om een baby gaat ...

Als kyano net uit bad is dan is het eerst wat ik doe zijn onderkant goed afdrogen en dan een luier aan...tja ik vind gewoon dat je een baby een baby moet laten... Jij wil zeggen dat als je kleine net uit bad is en hij plast dat je dat dan niet opvangt maar het lekker laat gaan? nou sorry hoor luiers zijn er niet voor niets, en ja dat het 50 jaar geleden anders was dat weet ik ook wel maar kom op we leven nu toch in 2008 maak dan ook gebruik van de faciliteiten van nu en niet die van toen...

maar goed nogmaals ieder zijn ding !

16. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    @Chantal: Als je heeeeel heeeel heeeel ver terug gaat denken, dus helemaal back to basic van toen luiers nog niet bestonden.... hoe denk je dat mensen het toen deden? Precies, gewoon in de bosjes. Luiers en nergens anders mogen plassen (zowel voor kind als volwassene) is een luxe van deze tijd. (net als de babyborn, in de 12e eeuw bestond die nog helemaal niet, hihi) Dus zonder luier is natuurlijker dan wat dan ook. We zijn gewoon verwend met pampers en luiers! Het is maar goed dat jij en je kindje hier geboren zijn en niet in midden Afrika, want dan had je geen luiers tot je beschikking gehad en jezelf dus ECHT NIET GOED KUNNEN KEUREN! (omdat je je kindje, zo jong als het was, boven de bosjes had moeten hangen)

17. chantal1984

@jeej ik snap heus wel hoe het was 50 jaar terug en hoe het is in Afrika, maar kom op denk je dat je de mensen in afrika er mee helpt om hier geen luiers te gebruiken, ik vind het heel erg voor de mensen daar dat meen ik echt.... maar we leven hier en niet daar en als ik hier de mogelijkheid heb om luiers te gebruiken dan doe ik dat, .... zoals ik al zei plassen in een bosje vind ik helemaal geen punt maar als het om een baby gaat wel.....

En ik vind het een beetje cru dat je zegt dat ik mezelf dan niet had goed kunnen keuren als ik in Afrika had gewoond, dat slaat nergens op... Ik keur het in een land als nederland af waar je de middelen hebt om een luier om te doen .....

18. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    @Chantal: Jij ervaart de luxe van nu kennelijk als een verbetering, maar niet iedereen ervaart dat zo. Dat ik zeg dat je jezelf niet goed zou keuren zeg ik omdat ik de bewoordingen gebruik die jij zelf gebruikt. Persoonlijk heb ik geen moeite met je mening, maar wel met de ongenuanceerde manier waarop je die ventileert. Daar heeft iemand al eerder iets over gezegd. Opmerkingen als: ik vind het absurd, ik keur het niet goed, ik vind het niet kunnen enz daar mee laat je naar mijn idee mensen niet in hun waarde. Ik vind het daarom ook wel grappig dat je aangeeft mijn opmerking over "je zou jezelf niet goedkeuren" cru vindt, want dat is precies hoe ik dat ook van jou ervaar. Misschien moet je eens nadenken over hoe je dingen formuleert voor je iets op schrijft op dit forum. Dan krijg je waarschijnlijk ook minder opmerkingen over de manier waarop je de zaken brengt. Maar goed, dat is maar een tip hoor, je moet het helemaal zelf weten. Nogmaals, je mening kan ik respecteren, maar iets genuanceerder brengen kan geen kwaad denk ik.

Dan nog even inhoudelijk: je zegt dat een baby te slap is om boven een teiltje te houden, maar dat is echt onzin. Of het nu op een aankleedkussen ligt of op een teiltje, of het nu een potje onder zich heeft of een luier, slap is ie toch wel. Zoals ik al eerder schreef ben ik begonnen met 3 maanden en mijn dochter kon toen al vrij aardig op het potje zitten, ik moest haar natuurlijk wel tegenhouden dat ze niet viel, maar ze zat er heel relaxed op. Ik heb bergen lachende foto's van haar dat ze op dat potje zit, voor mij een teken dat ze het alleen maar leuk vond en ze er niet mee belast werd.

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar waarom dan? Want dat snap ik dus nog niet.

En waarom afkeuren? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je doet het overkomen alsof mensen die deze methode volgen hun kind verkeerd behandelen.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dus Kyano's billetjes moeten meteen weer in zo'n broeierige luier? Mag Kyano dan niet genieten van lekker in zijn blote billetjes liggen?

Ik liet mijn kinderen juist zo lang mogelijk lekker van de frisse lucht genieten met hun billetjes! Plasjes ving ik gewoon even op in een handdoek, die kon wel weer in de was. Zodra de temperatuur het toeliet liet ik ze toen ze wat ouder waren ook elke dag lekker in de billetjes ronddollen. Ongelukjes kon ik wel even opdweilen hoor.
    Continue een luier om voelt toch niet lekker? Dat wil je toch zelf ook niet? Hoe opgelucht was je na zijn geboorte toen je van het kraamverband af was?

Overigens was mijn zoon met 28 maanden en mijn dochter met 17 maanden vrijwel zindelijk. Alleen als we langer de deur uitmoesten heeft mijn dochter nog een maand of 10 een luier omgewild.

Deel Deze Pagina