Baby van 3 wkn zindelijk maken ...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik doe dat idd ook, Isaiah ligt regelmatig met zijn lekkere billetjes in de frisse lucht.
    Wat het onderwerp betreft, ik heb er respect voor de ouders die er zo toegewijd aan zijn dat ze dat volhouden, ik zou het zelf niet kunnen en misschien ook niet willen.
    En idd in heel veel landen/culturen is het normaal, en niemand heeft gezegd als je dat zelf hier ook doet dat je daar mensen in Afrika mee helpt (niet alles wat met evt. afrikaanse gewoonte te maken heeft is een amnesty stunt hoor).

@Jeej, [Jij ervaart de luxe van nu kennelijk als een verbetering, maar niet iedereen ervaart dat zo]
    Goed gezegd!

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik doe dat idd ook, Isaiah ligt regelmatig met zijn lekkere billetjes in de frisse lucht.
    Wat het onderwerp betreft, ik heb er respect voor de ouders die er zo toegewijd aan zijn dat ze dat volhouden, ik zou het zelf niet kunnen en misschien ook niet willen.
    En idd in heel veel landen/culturen is het normaal, en niemand heeft gezegd als je dat zelf hier ook doet dat je daar mensen in Afrika mee helpt (niet alles wat met evt. afrikaanse gewoonte te maken heeft is een amnesty stunt hoor).

@Jeej, [Jij ervaart de luxe van nu kennelijk als een verbetering, maar niet iedereen ervaart dat zo]
    Goed gezegd!

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

@Stranger: Nou dan heb ik het verkeerd geformuleerd want ik zeg niet dat mensen hun kinderen dan verkeerd behandelen ik vind gewoon persoonlijk dat het niet kan dat mag toch ?! een kind van 3 maanden vind ik ook nog vroeg maar dat zou ik dan beter vinden dan een kindje van 3 weken,kom op zeg ... En de luxe is toch een verbetering vergeleken met 50 jaar geleden? en daar is toch niets verkeerds mee als je van deze luxe geniet.... En als je daar niet van wlt genieten en zo graag wilt terug denken aan hoe het vroeger was dan moet je maar op een hutje in de hei gaan zitten en alle luxe ( zoals auto's, Tv's, computers enz enz ) achter je laten..

@Dirksmama: Tuurlijk ligt kyano wel eens met zijn billetjes bloot maar weet heeft dat te maken met een baby van 3 weken boven een potje hangen? Kyano is 10 maanden.... 10 maanden en 3 weken .. mmmm zit toch een aardig verschil in... Maar goed....

Nogmaals IK vind het persoonlijk niet normaal maar misschien andere wel en daar heb ik respect voor maar ga mij nou niet aanvallen met al die die dingen over 50 jaar geleden en over de luxe, ja we hebben nou eenmaalde luxe van de luiers, heb ik daar om gevraagd ? NEE ... het lijkt nu net alsof ik helemaal voor de luiers ben en niet voor het zindelijk worden maar dat ben ik niet ik vind het helemaal niet erg als mensen hun kinderen zindelijk willen maken maar ik vind 3 weken te vroeg....

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @chantal Misschien kom je zo over omdat je met 2 extremen meet en niet alleen in dit topic, het is voor jou (zo kom je over) het ene uiterste of het andere, er bestaat voor veel mensen ook een heel groot grijs gebied hoor!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt wel *vinden* dat het niet kan, maar in de praktijk blijkt gewoon dat het wel kan.
    Waarom zeg je niet gewoon dat je het voor jezelf en je kind gewoon helemaal niet ziet zitten? Dan veroordeel je anderen die het eventueel wel doen niet, en je punt is toch duidelijk.

Ik zie het verband met geen luxe hebben ook niet zo hoor. Wat is er nou luxe aan een luier? Die dingen bestaan al eeuwen, en al eeuwen vind de ene moeder dat ze ze langer nodig heeft dan de ander.

Maar denk nou zelf, vond jij die dingen lekker zitten toen je kind was? Liep jij na de bevalling vrolijk rond te huppelen met je kraamverband? Toen was je toch ook blij dat je dat niet meer aan hoefde?

Waarom zou je daarmee wachten tot je kind 10 maanden is? Mijn kinderen vonden het in de kraamweek ook al prettig als de billetjes even mochten luchten hoor!

Ja, maar met 3 weken ZIJN ze ook niet zindelijk. Het enige verschil is dat de ene ouder de plas opvangt in een luier, en de andere in een beslagkom...

6. chantal1984

ik vind dat je een kind daar helemaal nog niet mee moet lastig vallen.. En nee ik zie het inderdaad niet zitten om dat met mijn kind te doen en dat zal ik ook nooit doen maar ik snap ook niet dat er moeders zijn die dat wel doen....

En luiers vergelijken met kraam verband vind ik niet echt een vergelijkenis maar goed onze meningen verschillen zowieso toch wel ( wat betreft dit onderwerp ) ;)

En sorry maar ik kan me niet herinneren hoe die luiers zaten...

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kraamverband is toch gewoon een soort luier?

8. chantal1984

nou mijn kraamverband was gewoon een dikke tena lady ... wee niet wat jij heb gehad....

9. chantal1984

Maar goed heeft niets met dit topic te maken .... ik vind ook neit dat dat te vergelijken is maar goed.. who am i ;)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou als ik een Tena Lady zie dan denk ik: luier!

11. chantal1984

Nou en ik dus niet ;) .... Mijn oma heeft pas luiers en dat zijn echt niet die tena Lady's die ik heb gehad in het ziekenhuis..... maar goed nogmaals miss hebben we allebei andere gehad... ik was namelijk zoveel bloed verloren dat er niet eens wat op de tena lady zat ;) ...

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    pff volgens mij was dit niet de vraag van Chantal. Lijkt me einde discussie, toch?

offtopic: luier vind ik ook niet hetzelfde als een kraamverband/ tenalady. Maar ja da's dan weer MIJN mening :-S

13. chantal1984

Thanx :D gelukkig heeft er nog iemand anders het door ...

Helemaal mee eens ...

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    He tuurlijk mag je dat vinden, maar ik ben gewoon benieuwd waarom je het vindt ;).
    Begrijp ik je nu goed en vind je ze daar te jong voor?

15. chantal1984

Ja tuurlijk vind ik ze te jong,mij hemel dat is toch ook jong ... :(

16. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    ja is jong!

17. chantal1984

Je heb helemaal gelijk :rolleyes: pff ... kan het nu weer ontopic...

18. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    sorry heb niet alles gelezen en dat doe ik dalijkwel

waarom ik zo fel reageer is omdat en dat heb ikook in hara pb uitgelegd!

Dat de maatschappij tegenwoordig dingen vreemd maken!

Je vind het vreemd dat mensen dat doen,maar de pamper bestaat geneens 40 jaar!

We levenin een tijd dat alles makkelijk word gemaakt!
    Dan is het nog niet raar!
    Joh vroeger deden ze het in de sloot bij wijze van...

En als jullie struikelen over mijn mening dan moeten jullie dara maar overheen lezen, want wat je zegt over mij dat ik dan maar dit topic over moet slaan dan moeten julie ook maar mijncommentaar overslaan.

Ik heb toch ook recht op mijn mening?

Maar goed ik zla wel gek zijn...

19. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    @Chantal: Weet je wat ik vind? Ik vind dat je het helemaal niet bij jezelf houd. Je kunt zeggen:

Ja ik vind dat jong.

Prima als je dat zo zegt. Maar vervolgens zegt je er achteraan:

Mijn hemel, dat IS toch ook jong?

Kijk en daar val ik nou over. Wie bepaalt dat het jong IS? Heb jij de wijsheid in pacht? Nee dus. Dat bepaalt ieder voor zich. Misschien is het je leeftijd en dus levenervaring, maar ik heb geleerd dat je beter niet kunt zeggen zo IS het, maar alleen zo ervaar ik het, of zo voel ik het, of zo zie ik het. Maar noooiiiiit ZO IS HET! Want dat bepaal jij niet.

Sorry, was weer ff off topic, maar ik lees wel vaker reacties op het forum van Chantal en ik irriteer me steeds aan de manier waarop ze dingen zegt. En dus niet aan de meningen die ze heeft hoor, laat dat duidelijk zijn.

20. chantal1984

Als ik jullie mening moet accepteren accepteer die dan ook van mij als ik vind dat het zo is laat me dan ik niet gevraagd of jullie commentaar willen geven over hoe ik mijn vragen moet formuleren maar ik heb gevraagd hoe jullie het vinden dat mensen dit doen.... dus hou ff op aub met commentaar te geven over de manier hoe ik het zeg, ik denk er zo over en jullie kijken er op een andere manier tegen op dat kan....
    Ik vind persoonlijk dat 3 weken te jong is en als iemand anders dat niet vind oke... maar laat mij gewoon mijn mening houden.... ik vind dat ik helemaal niets verkeerds zeg.... het zijn ook altijd dezelfde die juist precies het tegenovergestelde zeggen als wat ik zeg, dat kan maar het zijn ook altijd dezelfde die mij af katten.... hou daar ff mee op en geef gewoon antwoord op mijn vraag ! en als je er niet tegen kan hoe ik mijn argumenten formuleer reageer dan ook niet... AUB

Deel Deze Pagina