Baby van 3 wkn zindelijk maken ...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Dat wou ik net zeggen , zou toch mooi worden dat je ook nog op moet gaan letten hoe je hier je mening geeft en opschrijft , kom op he .. als zij vind dat iets zo is hebben jullie dat maar te accepteren ... heel simpel

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Thats the spirit ! Thanx :D

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Om maar even bij het topic terug te komen...

Ik heb zoiets van: Ik leef in Nederland.. we hebben de wegwerpluiers en jeeee wat ben ik daar blij mee!
    Ik ben er een voorstander van om het kind de training te gaan geven als ze er zelf aan toe zijn!
    Dat is naar mijn idee de juiste tijd! ;)

En 3 weken oud en dan al beginnen vind ik te absurd voor woorden...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tuurlijk is een kind van 3 weken nog erg jong. Daar heb je geen wetenschappelijk bewijs voor nodig, een kalender is genoeg. Een baby van 3 weken hoort eerst en vooral in mama's armen en aan mama's borst natuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat een kind van 3 weken niets kan. Een kind van 3 weken weet al drommels goed waar de borsten van mama zitten en kan al heel goed ruiken of het bij mama of iemand anders op schoot zit. Een baby van 3 weken kan ook zelf al aangeven wanneer het wil drinken en wanneer het genoeg heeft. En een baby van 3 weken kan ook heel goed plassen en poepen. En er zijn nou eenmaal mensen die dat niet in een luier willen opvangen maar in een beslagkom. Laat ze toch, niemand zegt toch dat wij dat ook moeten doen!

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jemig, dit noem ik nog eens op alle slakken zout leggen zeg!
    Zitten we momenteel op een taalcursus ofzo dat alles precies zo moet worden uitgelegd dat het vooral duidelijk is dat het een mening is ipv een feit?
    Als de mensen die er zo op door blijven hameren, het woordje IS bij Chantal nou eens gewoon lezen als VIND? Zou een hoop gezanik schelen ;)

Overdrijven is ook een vak :rolleyes:

@Dirksmama, jij bent wel de láátste hier die moeilijk zou moeten doen over het formuleren van een mening.
    (dit behoeft hopelijk geen verdere uitleg)

Ontopic: ik vind 3 weken ook veel te jong. Had (en heb) het druk genoeg met belangrijkere zaken dan op die leeftijd al met zindelijkheid bezig te zijn.

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha ja zeker met een tweeling, dan heb je je handen wel vol met andere dingen lijkt me. lars is bijna een, maar ik ben er nog helemaal niet mee bezig, lang leve de luiers, maar petje af voor een ieder die het probeert.....

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    3 weken vind ik persoonlijk ook wel erg jong hoor, ik begin er pas aan wanneer ons mannetje er aan toe is.
    Er zijn echt veel mensen die hun kind van alles opdringen ik vind wel dat het een baby moet blijven, ze worden al zo snel groot.

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Het begint een vermoeiende topic te worden, maar ik blijf braaf jullie volgen, begin het nu zelfs wel een beetje grappig te vinden dat gekakel tussen elkaar :rolleyes:

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Volgens mij moet een kind daar zelf aan toe zijn, de een wat sneller als de ander.
    Persoonlijk vind ik 2,5--3 jaar wel een goeie leeftijd om te stimuleren.

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik vind het grappig dat sommige mama's dat doen..Denk niet dat het schadelijk voor een kind is, maar persoonlijk denk ik ook niet dat je er iets eme opschiet behalve een brakke rug, erg weinig tijd en heel veel pies in je vloerbedekking.
    Nee effe serieus, het idee is grappig maar ik begrijp het nut niet..de reden..waarom doen mensen het?

Dan even over het gezeur van formuleren en zo..

My gowdd..als je iets zoekt kun je 't altijd wel vinden natuurlijk. Hoe vaak heeft topicstarter niet gezegd hoe ze t bedoelt? Tig keer gezegd geen verkeerde intenties te hebben enzo..dan geloof ik dan ook maar. En dat ze dan niet elke keer heel pietje precies pedagogisch verantwoord politiek correct "ik vind' voor al haar zinnetjes zet ..ach, daar kan ik best mee leven.

Bij deze, alles wat ik verder in dit topic en in andere topics zeg, schrijf ik vanuit mijzelf en vanuit mijn mening..en als ik zeg: spruijtes zijn vies, bedoel ik daarmee: ik vind spruitjes vies..

Dat dat alvast effe gezegd is..Om misverstanden te voorkomen ;)

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @Niva: Hahahahahaaha Nou ik sluit me daar helemaal bij aan!

12. chantal1984

Ben blij dat er mensen zijn die inzien dat het helemaal niet mijn intensie is om mensen aan te vallen maar dat ik gewoon de meningen wil weten of het onderwerp '' baby van 3 wkn zindelijk maken '' .... het maakt ook niet uit wat je in je onderwerp zet of hoe je het er in zet want er zijn altijd wel mensen die iets in je woorden vinden waar ze je op proberen te pakken... ach jah ....

Ontopic...: ik vind zelf ook dat rond een jaar of 2 een mooie leeftijd is om ermee te beginnen...

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan ben je eigenlijk al te laat hoor! Dan is de kans veel groter dat je vlak voor de kleuterschool echt in de stress raakt, omdat het maar niet lukt.
    De meeste kinderen hebben ergens tussen de 18 en de 30 maanden een periode waarin ze heel gevoelig zijn voor zindelijk worden. Pik je dat moment, dan zie je vaak dat ze heel snel zindelijk zijn. Zaak is je kind goed te observeren en de signalen op te pikken. En om je kind ook de kans te geven te ontdekken dat ze KUNNEN plassen en poepen. Dat bevorder je door ze elke dag wat blote billentijd te geven. Ik zal nooit de blik van mijn zoon vergeten toen hij ontdekte dat er opeens PLAS uit zijn plasser kwam!

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Tot vervelens toe lees ik hoe jij dit als enige waarheid verkondigt. :pale:
    Zou mooi zijn als je Chantal met rust liet met je ik VIND en IS.
    Eerst eens naar jezelf kijken zou je niet misstaan.

15. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Klinkt ook niet echt als een ik VIND mening naar mijn idee.....

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is ook niet zozeer een mening, maar een weergave van wat veel ontwikkelingspsychologen je ook zullen vertellen.

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mot zeggen dat dit topic me wel inspireert. Ik merk dat ons mannetje de laatste dagen/weken steeds plast als de luier af is :(. En dat hij gaat huilen als hij een vieze broek heeft. Misschien kan ik daar spelenderwijs eens op inspringen en hem 1x per dag ofzo na zijn luier op het potje zettten...

18. chantal1984

Dus jij denkt dat dat zo IS ! Volgens mij zit jij me al het hele topic te vertellen dat ik alles anders moet formuleren... en nu beschrijf jezelf iets wat in jou ogen IS... er is niets bewezen dat dat te laat is hoor !

ik VIND het wel grappig dat je jezelf nu zo tegenspreekt maar goed :)

19. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik blijf het volgen................... Maar wederom zie ik weer dat Chantal een punt heeft hoor! :-D

20. sim

sim Niet meer actief

ik VIND drie weken te jong om met zinnelijkheidstraning te beginnen.

ik GA ZELF zo'n beetje rond 2,5 jaar ermee beginnen met mijn zoontje, heb dat ook met mijn dochter gedaan, valt rond die leeftijd mooi in de zomer, kunnen ze in de tuin lekker zonder luier rond banjeren potje in de buurt en gewoon op spelenderwijs oefenen..en natuurlijk overdreven belonen als ze een plasje hebben gedaan

Deel Deze Pagina