Ik vind 3 weken ook erg jong om daarmee te beginnen, en misschien kan dirksmama wel ff indimmen idd, maar chantal zoekt ook wel al te graag de confrontatie op, dus dan krijgt ze wat ze wil natuurlijk. Chantal heeft net zo'n starre houding als je zegt dat dirksmama heeft hoor, als je goed alles doorleest wat zij typt. Ook al zou iemand met 10.000 bewijzen komen dan nog zal ze beweren dat appels blauw zijn snap je. Met zo iemand, heb ik dirksmama ook al eerder gezegd kán je simpelweg geen productieve discussie op gang mee houden. Ik bedoel, ik draaf ook wel eens door maar ik ben ook bereid (en heb dat ook wel eens gedaan) om mijn ongelijk toe te geven, dat maakt een mens niet klein maar juist heel groot als je dat kan.
Ik ben ook niet de beroerdste om mijn ongelijk toe te geven maar dan moet ik wel ongelijk hebben en ik VIND dat ik dat nu niet heb.... Ik zeg niets verkeerds in dit topic, ik vraag gewoon jullie mening over dit onderwerp en dan gaan jullie mij een beetje verbeteren in mijn woord gebruik,ik heb daar toch niet om gevraagd, je mag best je mening geven No Problem maar hou eens op met andere mensen af te zeiken, niet iedereen zegt het op jullie manier, iedereen ziet dingen anders dan elkaar, als ik commentaar had gewild op de manier hoe ik mijn teksten schrijf dan had ik dat wel gevraagd, en jullie zijn begonnen om met mij de confrontatie aan te gaan en niet anders om, dus nu niet gaan zeggen dat ik dat graag doe, ik kan er gewoon niet tegen dat jullie ieder woordje 10x omdraaien en dan daar zo fel op in te gaan, en ja dan is het niet zo gek dat ik daar op reageer he en dan de confrontatie met JULLIE aan gaan .. En nog een leuke tip, als je zo graag teksten wilt beoordelen kijk dan eens op deze link http://www.funnygames.nl/spelletjes/2290.html daar kan je namelijk wel leraartje spelen...
Meteen? Dacht dat het hier al redelijk lang over hetzelfde ge-emmerd wordt. Als er nu alleen een mening werd gegeven. Nou ja, in ieder geval VIND ik dat het onderwerp beeindigd mag worden.
Vind ik ook hoor ! Als er alleen maar gekat kan worden dan hoeft het voor mij ook niet meer.... Ik heb al 100x gevraagd om een mening over het onderwerp maar telkens word je op je woorden gepakt.....
Ben het ermee eens dat het leuk is geweest met dat gezeik over vinden of is ... maar om weer ff ontopic te komen , wat is dan wel een goeie leeftijd om te beginnen met zindelijk maken volgens jullie ? ben er wel nieuwschierig naar ..
Ik denk dat wij er aankomende zomer al op een speelse manier mee willen beginnen. Iig het potje introduceren en dan zien we wel of ze er een beetje zin in hebben
Ik ben van plan om rond 1 jaar ermee te beginnen. Maar dan op spelenderwijs. Ze hoeft dan nog echt niet zindelijk te zijn hoor! Gewoon op een ontspannen manier contact maken met het potje. Ik vind 2,5 - 3 jaar te laat. Opeens moeten ze dan omdat de peuterspeelzaal/kleuterschool in zicht is. Vaak mondt dat uit in een machtstrijd. Mijn moeder vertelde (ze werkt op een peuterspeelzaal) dat kinderen tegenwoordig steeds later zindelijk worden. Waarschijnlijk door het gemak van de pampers. Vroeger, met de katoenen luiers, wilde je echt wel dat je kindje eerder zindelijk was.
Ja ik wou er inderdaad nu ook mee gaan beginnen maar hoe vaak op een dag laat je ze op het potje zitten dan en hoelang , heb echt totaal geen idee hoe dat zit als je er vroeg mee begint ...
Vroeger? Ik gebruik katoenen luiers en ik vind het nu veel makkelijker dan in het begin. In het begin had hij echt van die bv-poep (lees: spuitpoep) wat overal in de luier ging zitten, maar nu is het wat vaster zodat ik het met inlegvel en al de container ingooi. En minder luiers nodig op een dag. Nee, daarom hoeft hij niet eerder zindelijk te worden. Wel vraag ik me al een tijdje af of hij daardoor eerder zich bewust is van het feit dat hij plast en poept. Ik merkte de enkele keren dat we een papieren luier hadden dat het wel heel erg droog bleef.
Toen ik baby was kreeg ik ook pampers aan en toen ik ong. 11 maanden was gaf ik zelf aan dat ik naar de wc wilde. Een tijdje later wilde ik zelfs de pampers niet meer aan. Mijn ouders hebben er nooit vantevoren een potje bijgehaald. Toen ik 1 jaar werd was ik dus al dag en nacht zuiver. Ik hoop dat Lianna wat dat betreft een beetje op mij lijkt.
Hahahahaha ik heb met bewondering dit topic zitten lezen...poe hee wat een moeilijk gedoe allemaal. Nou komt ie: IK VIND, dat er soms op dit forum ontzettend gezeken wordt op hoe iemand iets zegt....hoe iedereen zich met iedereen bemoeid! En vooral VIND IK dat niemand een ander zijn mening op mag leggen....met name over BV (denk dat diegene die ik bedoel wel weet over wie het gaat!). Zo verder VIND IK dat het tijd word om te gaan stoppen me bezig te gaan houden met mijn kleine lieve mannetje! Dames veel plezier nog in deze topic en de groeten!
Om even helemaal on topic te komen. Ik vind het een interessant gegeven dat sommige kinderen met 3 weken al zonder luier toekunnen. Maar zelf zou ik er niet snel aan beginnen denk ik, omdat ik de indruk heb dat het best wel veel werk is. Ik vind het niet iets dat bij ons past. Bij beide kinderen heb ik nooit echt bewust de zindelijkheid getraind, in de zin van op een potje zetten of zo. Vanaf het moment dat ze zichzelf konden voortbewegen, kruipen, schuifelen, hadden ze als het weer en de omstandigheden het toelieten lekker veel blote billentijd. Zodat ze zich bewust konden worden van wat er van onderen uitkwam. Gladde vloeren, dus een ongelukje was zo opgedweild. Zodra ze (met steun) konden staan, wisselde ik de luier ook altijd staande op het toilet. Grote boodschappen gingen zoveel mogelijk de WC in (scheelde in de klikostank) en het doortrekken vonden ze altijd erg leuk. Als er geen publiek was lieten papa en ik ook meestal de deur van de WC open, zo konden we de kinderen in de gaten houden en zij wisten ook waar we waren en wat we deden. Op een gegeven moment wilden ze dat zelf ook, en daarvoor hadden we zo'n bril met een trapje. Het potje hebben we eigenlijk gewoon overgeslagen. Een stickersysteem ook niet, al is dat voor wat oudere kinderen wel een leuke methode. Wel lachen, we kregen zoiets, met diploma over de post van Pampers. Toen was mijn dochter inmiddels al ruim een jaar zindelijk. Nou was mijn dochter een stuk vlotter dan haar broer hiermee. Zij was eigenlijk met 17 maanden al grotendeels zindelijk en wilde alleen als we de deur uitgingen een luier om. Ze heeft zelden een ongelukje gehad. Haar broer was met alles een maand of 8 later. Maar goed zusjelief had natuurlijk ook al een broer die ze dolgraag na wilde doen. En het verschilt ook zo ontzettend van kind tot kind! Je hebt het dan echt over verschillen van maanden of jaren, niet van weekjes.