Dat klopt mijn nichtje is 2 en doet het heel af en toe op een potje maar heeft liever een luier om en het buurjongetje van 1 doet het wel al op een potje die heeft echt alleen maar een luier om als ze bv een lange trip met de auto doen ofzo... Maar vind dat het tussen de 1 en 2 wel een mooie leeftijd is om er spelenderwijs mee te beginnen....
Helemaal met je eens. Je moet het ook niet op zijn beloop laten, want als ze eenmaal bijna kleuter zijn is het veel moeilijker om een luier af te leren, dan zijn ze er vaak al zo aan gehecht!
ze zeggen toch ook altijd dat meiden wat sneller zijn met die dingen, waarom weet ik niet, maar die schijnen bijdehanter te zijn. geld natuurlijk lang niet altijd, en natuurlijk is ieder kind anders. als ik lars vergelijk met zijn vriendinnetje, dan gaan ze aardig gelijk op, maar lars is dan ook net een papegaai, als zij gaat staan doet hij het ook. lars kon daarentegen veeeel eerder zitten, en gaat veel harder met zijn tanden. maakt allemaal helemaal niet uit, ze worden allemaal vanzelf groot.... mijn nichtje heeft een jochie van bijna 2 en die vind de wc reuze interesant. daar maakt ze nu handig gebruik van, want ze loopt op alledag van de 2e. hoe minder luiers hoe beter nietwaar. maar het is geen moeten. als ze aan hem merkt dat hij misschien moet poepen vraagt ze of hij op de wc wil. meestal wil ie dat dan ook wel. en als hij net wakker is moet hij meestal plassen, dus zet ze hem dan ook op de wc voor hij een nieuwe luier krijgt.