Hallo, Graag leg ik jullie mijn casus voor. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. 21 maart dit jaar ben ik gestopt met de pil i.v.m. onze kinderwens. In juni heb ik een tubaire abortus gehad. Mijn laatste menstruatie was 19 september. Maandag 5 oktober had ik een positieve ovulatietest (clearblue met smiley). Ik ben daarom uitgegaan van dinsdag 20 okt. als nod. Die dag was ik vanaf het moment dat ik wakker werd erg duizelig en daardoor de hele dag niet lekker in orde. Tot op heden ben ik nog niet ongesteld geworden, dus ik reken dat ik zeven dagen overtijd ben. Ik heb de afgelopen week 3 zwangerschapstesten gedaan, maar deze waren negatief. Sinds enkele dagen heb ik erg gevoelige tepels (dit heb ik behalve tijdens de vorige zwangerschap die eindigde in de miskraam nooit gehad). Als ik op internet kijk zijn er diverse opties mogelijk, zoals geen eisprong hebben gehad of een late innesteling. Kunnen jullie een inschatting maken wat het is? Alvast bedankt!
Hoi Juf123, lastig te zeggen. Het kan inderdaad zijn dat een bevrucht eitje wat later innestelt. (dat kan wel tot een week later gebeuren) Dan zou je toch wel verwachten dat je nu positief test. Misschien heb je inderdaad geen eisprong gehad, maar dan verwacht je eigenlijk toch geen positieve ovulatietest. Al zijn die ook niet altijd betrouwbaar. Ik heb niet echt een passend antwoord voor je denk ik. Ik zou het toch maar afwachten tot je nieuwe NOD en mocht je dan nog niet ongesteld worden en negatief testen, dan zou ik de huisarts even om raad vragen. Groetjes Brigitte