Niet zelf eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SterretjesMama, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Onze dochter is nu bijna 9 maanden en heeft helemaal niets met zelf eten en drinken!
    Haar drinkbeker met handvaten wil ze absoluut niet zelf vasthouden en ook haar vorkje of lepel pakt ze nooit.
    Als ik eten los voor haar neer leg begint ze te gillen en doen, en als haar fles voor haar staat doet ze dr mondje open maar zelf proberen ho maar ..

Al heeft ze nog zo'n honger! Ze eet alleen als wij het in haar mondje doen.
    Verder is ze heel nieuwschierig en pakt ze alles waar ze maar bij kan .. Maar eten en drinken raakt ze niet aan.

Is het misschien veel te vroeg om zelf te doen?
    Op het cb zeiden ze maanden geleden al dat we het konden proberen .. maar tot op heden wil ze het dus nog niet.

Wanneer aten jullie kindjes "zelf" met de handjes?

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Mick drinkt sinds een maandje pas zelf.. En sinds vandaag uit een tuitbeker! :D
    Eten pakt hij de ene keer wel, de andere keer niet van het bord (brood). Maar leg ik een stukje voor hem neer, pakt hij het wel..

Ik zou me er nu nog niet druk om maken..

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij begonnen met 6 maanden dus ze zou het prima moeten kunnen, maar het heeft weinig zin om te dwingen. Het komt vanzelf wel....

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Met 9 maanden voerden wij onze dochter ook nog hoor. En zelf uit een tuitbeker drinken doet ze pas sinds ze een maand of 13 is. Voor die tijd snapte ze er niks van. Komt vanzelf dus.

5. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Lekker afwachten en niets forceren.. mannetje eet nu pas zelf zijn broodje.. vind ik niet erg hoor.. hij is gewoon lekker lui ha ha..Bekertje pakt hij wel maar deed dat ook pas laat.. Hij vindt dat gewoon lekker makkelijk.. Verder kan hij het wel en doet hij van alles dus maak me daar niet druk om. Deed ik eerst wel maar ik denk maar zo.. hij gaat vanzelf wel een keer alles zelf eten..

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    lekker afwachten hoor! Ik herken t ook, en onze dame is ook een driftkikker, dus wanneer het niet snel genoeg gaat of ze snapt het niet heeft ze niet het geduld om te proberen. Ik vind haar daar ook nog wel jong voor. Het komt vanzelf...

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    pas? hier wil meneer liefst nog steeds gevoerd worden... Zeker de pap ('s ochtends uit bordje). Brood bij de lunch eet hij tegenwoordig aardig zelf met vorkje, en toetje lukt hem 's avonds ook opeens. Maar avondeten heeft ie ook nauwelijks interesse. Heb wel eens geprobeerd met 2 lepels, een voor hem en een voor mij, maar er gebeurde aan zijn kant heel weinig :D

8. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Mijn zoontje van 10 maanden eet en drink ook nog niets zelf. Vind het gewoon niet boeiend. Als hij de fles zelf pakt draait hij hem om en stopt de onderkant in zijn mond ;)

9. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hier met 6 maanden eten via de reaply methode. En sinds 11 maanden met lepel of vorkje.

10. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje ook nog niet hoor! Het enige wat hij doet is zelf uit de fles drinken,maar een tuitbeker wil hij echt niet. Het komt vast binnenkort wel.....

11. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bedankt!
    Dan zou het vanzelf wel komen .. Vond het alleen zo raar dat het cb er zo op hamerde.
    Ze vindt het volgens mij wel lekker makkelijk dat papa en mama het wel doen ;)

@Rosa08 De Reaply Methode? Ken ik niet. Ik ga eens even googlen wat het inhoudt.

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Alles op zn tijd.. Ze gaan het vanzelf wel doen.
    Je merkt vanzelf wel wanneer ze aan het volgende stapje toe zijn!

13. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ow dat komt vanzelf! Meike wil t alleen maar zelf.doen nu......ook niet.altijd handig. Ze gaan t doen als ze eraan toe zijn, ieder kind is anders. Xxxxxxxxxxxx

14. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Oh dit klinkt heel herkenbaar.
    Mijn zoon snapte maar niet wat hij met de tuitbeker moest. Had hij eindelijk door dat hij er met zijn mond naar toe moest, dan wist hij niet dat de beker achterover moest. Ik geloof dat hij met 11 maanden door kreeg hoe de tuit beker werkte.
    En nu met 13 eet hij voor het eerst zelf met een lepeltje. Ik moet het dan wel opscheppen voor hem en dan pakt hij het over en legt het daarna weer terug in zijn bord:)

Niets forceren. Het komt allemaal wel goed en je wordt er anders zelf (en zij ook) helemaal gefrustreerd van. Ze doet het op haar eigen tempo en per kind in dat verschillend.

Ik heb me er ook wel zorgen over gemaakt en nu zie ik dat het allemaal lukt.

Succes ermee

15. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Mag een baby ook een baby zijn?!;) Onze zoon at zelf (met handen!) met 10.5 maand en drinkt zelf uit tuitbeker met 11.5 maand. Sinds gister eet hij, platgedrukt eten, van de lepel die wij voor hem neerleggen.

Komt goed

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hier precies hetzelfde probleem!!
    En mijn dochter is zelfs 1 jaar oud nu!

ALs ik een stukje brood voor haar neer leg dan gaat ze ermee spelen en kliederen, maar eten ho maar, idem met flessen en tuitbekers..pfff..ik weet ook niet hoe ik dit moet aanpakken hoor, ik laat haar maar, ze zal het wel een keer gaan leren toch? Gewoon blijven proberen en dan komt het vanzelf wel!

Liefs Guusje

17. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    zoooo herkenbaar! :D

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je dochter nu 9 jaar zou zijn dan is het een ander verhaal ;). Komt vanzelf hoor! M was heel erg snel met zelf eten (Rapley), maar ook brood ed met een vork. T was veel trager (luier :D), inmiddels wil hij het vaak 'sews' doen ...

19. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John doet het ook nog niet, brood enz trekt hij uit elkaar, maar in z'n mond stoppen ho maar, flesje houd hij af en toe wel zef vast en kan hij in z'n mond stoppen

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou me er echt nog niet druk om maken hoor!

Finn at vanaf 6 maanden en een beetje zelf, puur omdat hij zijn mondje niet opendeed als wij er wat in wilden doen. Bij mijn vriendin was het dus andersom. Kindje at alleen als ze gevoerd werd. Nu zijn ze allebei 2,5 geweest en eten ze allebei even goed zelf...dus dat komt helemaal goed!

Deel Deze Pagina