Dat kun je vinden, maar dat is geen feit, dus niet de waarheid, maar jouw waarheid. Nogmaals, ik vind het heel dom, maar veel te ver gaan om de moeder uit te maken voor alles wat mooi en lelijk is. We hebben tenslotte ook niet alle info.
Je hoeft ook niet alle info te hebben, want het is gewoon stom! Je laat je kind niet achter, niet in je huis om even de vuilniszak buiten te zetten aan de straat. Niet om even naar je buurvrouw om een kop koffie te drinken, niet even een boodschapje te halen omdat je je bedenkt dat je het vergeten bent. In die tussentijd kan er van alles gebeuren! Heeft niets met het aanleren van instinct te maken. Een moeder doet er ALLES AAN om haar eigen kind te beschermen. Dan snap ik gewoon niet hoe je dan vrolijk even kan winkelen en je serieus af kan vragen dat het wel oke zit dat je kind even alleen achterblijft. Ik bedoel: als jij je kind niet beschermt, wie doet het dan ??????????? En als je het nu nog niet begrijpt lees dit dan maar: Je kind in een hete auto - VROUW Kinderen | Tips over opvoeding [Kinderen]
Dát ben ik het met je eens. Ik denk ook niet, dat dit onder moederinstinct valt. Maar door jouw eerdere berichtje wekte je de illusie dat je dacht, dat instinct aan te leren was. Ik snap verder ook wel, dat niet iedereen het nieuws kan volgen, maar als zulk nieuws een kersverse moeder niet bereikt, dan zit ze ook nog eens in een sociaal isolement, want dit nieuws wordt ook gewoon 'op straat' en tussen moeders onderling besproken. En dan nog... dan nog alleen als de dame in kwestie te zwak begaafd is, dat ze niet zelf kan bedenken, dat het bloedjeheet wordt in de auto en dat dat niet goed is voor een baby.
Een stukje uit die link: DAAR kan ik me nog bij voorstellen, dat iemand zich vergist. Maar als het buiten al boven de 30 graden is...
Ook dit is een mening ( dat je je kind bijv. Nooit in huis moet laten als je de vuilnis buiten gaat zetten) , dat je je kind nooit alleen moet laten. Dan zouden heel veel moeders niet beschikken over moederinstinct, want er zijn legio ouders die hun kind niet eerst in de kinderwagen leggen, voordat ze de kliko aan straat gaan zetten. Jij kunt dat veiliger vinden. Misschien vind ik het veiliger om mijn kind even onbewaakt te laten liggen. De kans dat er in de tussentijd brand uitbreekt, is kleiner dan dat we worden aangereden. Ik bedoel maar, het gaat wat dit betreft om meningen, niet om de absolute waarheid.
ik snap dat dus ook echt niet wie laat nou n baby achter om bv boodschapje te doen neem je toch mee kan er met mijn verstand niet bij
Tuurlijk! Ik snap wat je bedoeld maar Als je zulke berichten niet heb gelezen en vorig jaar ook niet dan heb je onder een steen geleefd. Er is ook zoiets als sociaal acceptabel, en daarin liggen ook meningen. Ik vind dus: als moeder bescherm je je kinderen, ze zijn van jou afhankelijk! Als jij ze in de steek laat dan gaan we heel ver in deze wereld.
Ik ben het ook met je eens dat het heel dom was en dat je er min of meer vanuit mag gaan dat alle ouders dit wel moeten weten, maar misschien heeft deze moeder er echt geen kwaad in gezien, omdat haar kindje lekker lag te slapen en het op dat moment nog niet zo warm was in de auto. Er staat wel in het bericht dat de vrouw wist dat ze fout zat, maar misschien was dat pas na het gesprek met de politie die haar op de gevaren heeft gewezen. Er zullen best ouders zijn die dit echt nog nooit gehoord hebben en niet zelf op het idee komen.
overdrijven is ook een vak, je moet je kind niet lastig vallen met jouw paranoita aanvallen, het kan prima even in zijn bed liggen als jij de vuilnis buiten zet hoor, wat dit verhaal niet goedpraat want dat is natuurlijk een ander verhaal (en ook not done) maar sommige kunnen echt wel overdrijven.
Ik heb 1 keer meegemaakt hoe iemand geheel PERONGELUK. De hond in de auto had laten zitten in de hitte (Frankrijk)...de hond was oud, groot en overleefde het net aan! Baasjes in alle staten, vreselijk om te zien...laat staan met kind/baby..............
Nou ik echt wel hoor helemaal toen ik gisteren 7 containers aan de weg moest zetten! (veel buren op vakantie) Ze lagen heerlijk te slapen, ik zal de volgende keer mijn kids beiden wakker maken.... NOT!!!
Ik woon 3 hoog en heb een kleuter, een peuter en een dreumes en een man die regelmatig van huis is.. nee ik neem ze niet allemaal mee om even een zak in de container te gooien.
Hahaha, ik ziet het al voor me. Ene hand de container manoeuvreren. Andere hand een kinderwagen met baby. Pffffttt.
Een vuilbak op straat zetten is toch hetzelfde als in de tuin zitten als de baby slaapt? Je gaat toch ook niet constant binnen zitten als je baby slaapt of wel? Dan is in de tuin zitten bij mn ouders helemaal not done want die hebben een grotere achtertuin dan dat als je de vuilbak op straat wil zetten haha
Ieder zijn eigen keuzes, maar ik zou ook dat niet doen. Stel, dat je per ongeluk jezelf buitensluit. Persoonlijk zou ik die zakken dan naar de container brengen, als ik tóch naar buiten ga.
Ik neem altijd mn telefoon mee. Ik zie echt het punt niet. Ik moet mn jongste tillen en dan een stuk de straat over met auto's om die container te bereiken, vind dat gevaarlijker met 3 kinderen. Vriendin met sleutel woont vlakbij en is praktisch altijd thuis of in de buurt.
Ik heb altijd gewoon sleutel op zak, al stap ik maar 1 meter uit mijn huis (ben altijd bang dat de deur dicht waait hihi) maar dan heb ik als ik normaal thuis ben altijd de achterdeur los (open) en kan ik dus altijd nog via achterom lopen als ik het zou vergeten.. En heel eerlijk als nood hoog is is ruitje zo ingeslagen hoor
precies. Is hier al een keer gebeurd (door Ambulancebroerders) en ging vrij makkelijk allemaal dus maak me niet zo druk.
Toen ik nog een vuilnisbak had die aan de straat gezet moest worden, was dat gebeurd binnen 1 minuut. Zie niet in waarom ik daarvoor mijn dochter had moeten meenemen als die dan net aan het slapen was.
Omdat je last hebt van paranoia aanvallen waarbij je zomaar ontvoerd kan worden door aliens in die ene minuut Gewoon lekker laten slapen, baby blij (en veilig) = mama blij...