Baby van 4 maanden slaapt opeens niet meer door??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girafje108, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje108

    2 nov 2011
    5
    0
    0
    Near Nijmegen
    Wij waren gezegend met een dochtertje dat al met 5-6 weken doorsliep van 23.00 uur tot 6.00 uur. Nu ineens met 4 maanden (19 weken) slaapt ze niet meer door en komt ze soms wel 2 keer per nacht. De eerste keer slaapt ze met een speentje wel weer verder, maar de tweede keer dat ze wakker wordt wil ze toch echt een flesje..... ik heb geprobeerd om haar geen flesje te geven, maar dit zorgt ervoor dat ze flink overstuur raakt.

    Ik vind het voor haarzelf ook erg sneu, is vast niet fijn zo midden in de nacht wakker worden.....??

    Zijn er mensen die dit herkennen en wellicht heeft iemand de gouden tip?
    Alvast bedankt voor jullie reacties :)
     
  2. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ja de tip? Flesje geven dus! Ze zal ongetwijfeld honger hebben! Het is heel normaal dat kindjes soms ineens niet meer doorslapen. Mijn oudste ging pas rond haar 2e verjaardag definitief doorslapen :)
     
  3. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Is een fase. Rond 19 weken zit een sprong, onze kleine sliep toen ook af en toe ineens niet door. Ik zou zeggrn: flesje geven en weer lekker terug naar bed....
     
  4. girafje108

    2 nov 2011
    5
    0
    0
    Near Nijmegen
    @Justy en Eylem: dank je voor jullie reacties! Ik geef haar inderdaad ook gewoon eten, maar erg veel eet ze niet... ze valt tijdens een flesje van 60 cc halverwege in slaap. Ben alleen bang dat ze er aan gaat wennen en blijft vragen in de toekomst, het is wel echt een hongerige baby.

    Ben ook bang dat het een fase is, zag in het Oei ik groeiboek ook dat er dan een sprongetje zit.... Hoop dat het snel over is, voor haar, maar natuurlijk ook voor mij. A.s. maandag is mijn verlof voorbij en mag ik weer aan het werk...??!!
     
  5. Racegirl

    Racegirl Niet meer actief

    Idd gewoon geven mijn zoontje heeft dit ook gehad en nu met de 10 maanden weer. Misschien een groeispurt of een sprongetje.... Gewoon aan toe geven het gaat vanzelf weer over!
     
  6. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een sprong rond die leeftijd hoor ik wel vaker. Gewoon lekker even een voeding geven. En boffen als je kindje weer door slaapt; hier een van 5,5 maand die heeft 1 nachtje van zn leven doorgeslapen van 22-6!
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Kan een sprongetje zijn, kan een groeispurt zijn, soms ook tandjes die doorkomen, maar gaat altijd gewoon weer over hoor :)
    En een keer per nacht eruit en de volgende dag werken, red je echt gewoon hoor :) En als je toch te moe bent: met de kippen op stok zelf ook... :)
     
  8. juli10

    juli10 Fanatiek lid

    12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Het is inderdaad de beruchte sprong, schijnt erg heftig te zijn.
     
  9. juli10

    juli10 Fanatiek lid

    12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Merk er zelf gelukkig nauwelijks iets van, ben benieuwd wat nog komen gaat;)
     
  10. Juni83

    Juni83 Actief lid

    6 nov 2011
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pffffff hier rond die tijd de ergste sprong tot nu toe vond ik
    Een meisje dat altijd heel goed doorsliep tot de 4,5 maand, toen soms wel 5-10 x per nacht eruit voor haar speen!!!
    Terwijl ze die eerst nooit wilde!! Heel vermoeiend
    Heeft precies een maand geduurd! Met 5,5 maand was het over!
    Echt een fase dus hier :)
     
  11. Venice

    Venice Actief lid

    15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ineens heel vaak wakker 's nachts met ruim 4 maanden. Nu weer terug op 1 keer per nacht (meestal..). Lijkt inderdaad een fase te zijn :)
     
  12. Delta

    Delta Niet meer actief

    Hier ook! Ze krijgt al 5 flessen van 200 cc overdag, die zo goed als op gaan nu, en snachts wil ze er ook nog 1 van 200 cc! Die zo goed als op gaat.. Het is dus teveel in 24 uur tijd! Is dat heel erg?
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Voor tijdelijk niet.. Maar t moet geen weeeeken duren
     
  14. girafje108

    2 nov 2011
    5
    0
    0
    Near Nijmegen
    Dank jullie wel voor deze reacties, laten we inderdaad maar hopen dat dit sprongetje snel overgaat. Overdag slaapt ze geweldig en is ze altijd vrolijk. Helaas dan maar om 4.00 uur opstaan en even een flesje geven. Waren jullie niet bang dat jullie kindje daaraan ging wennen?
     

Deel Deze Pagina